stakkatosöner

Sv: stakkatosöner

kl

Stalypso fick precis sin fjärde godkända son i år, jag såg det på clipmyhorse där premieringen från de sydtyska hingstdagarna pågår nu. Såklart så studsade ljudet till precis när de pratade, men jag tyckte jag hörde ordet premiehingst, precis som de tidigare tre i år i sådana fall, jag får väl se när de kommer in i slutet när segrarna ska koras om han är med där.

jättefin är han!!!

Det går väl att gå in o höra efteråt? Annars får du låna min premiummedlemskap!

Bara sett löshoppningen.

Ja, en sådan riktig gummiboll som man vill ha... och jag hade inte hört fel, han blev premiehingst.

Har han inte fler än fyra godkända söner?? Med tanke på hur mkt han betäckt så trodde jag det var fler. Den som godkändes igår var dock superfin! Härlig typ, gång och som sagt var en gummiboll!

Fyra godkända i år som alla har blivit premiehingstar.
Förra året var det var tre godkända efter honom, så totalt sju godkända söner har han vad jag vet. Hans första avkommor är 06or, så de visades förra året.

Det är en sådan som visades i går som jag väntar på nu;)

Om det är fyra i år får jag ihop det! .)

Var på regional hopptävling "här hemma" idag och Roberto Christoffxxxx (Lundbäcks pojkvän vars efternamn jag glömt) hade med sig en liten Stakkato - Grannus-hingst som jag självklart fastnade för. Han var allt annat än lättriden men jäklars vilken galopp och vilka språng!

Starkko ska gå bruksprovet i år. fin 4-åing.;)

Har sett Starkko sen han var liten, han är superfin och kommer dessutom från ett mkt starkt möderne. Hoppas verkligen han går igenom!

Japp, visades som 3-åring men var inte riktigt i fas. Jag såg honom innan på rådgivande på hösten som 2,5-åring, och då var han betydligt bättre. Så förhoppningsvis är han riktigt bra nu när han hoppas under ryttare!
Har bla för mig att han var rätt fet förra året. ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag läser ofta här att ditten och datten ska man inte avla på. Och jag håller med. Men sen började jag fundera på vilka hundar som ska...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 467
Senast: Wingates
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 280
Senast: Åsa A
·
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: maria_b
·
Hundhälsa Hej! Här kommer min allra första trådstart på Hund! Hoppas att ni orkar läsa... :nailbiting: Jag (och lite grann min sambo, men mest...
2
Svar
38
· Visningar
3 211
Senast: Aionee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit