Innehållet i färskfodret beror också lite på märke och sort
jag föredrar foder med bara en proteinkälla (vilt eller lamm i vårt fall) eftersom vi även brottas med foderallergi samt att jag känner mig tveksam till ex foder med kyckling i generellt (efter alla larmrapporter med antibiotika osv). Men det är ju såklart efter tycke och smak samt vad som passar hunden. Håller dock med
@FrauleinLeo ang block istället för bollar - det går åt många bollar!
Och jag hade definitivt gått för typ biabädd eller plastkorg och så tvättbara textilier om en ska ha några alls
Jag försöker städa när Svansson inte är hemma (inte så lätt alla gånger dovk) eftersom det yr en del när det dammsuga/dammas även om det delvis beror på dammsugare osv. Borde dessutom våttorkar oftare men ja, der är som det är. Vet inte hur städning fungerar i ert kollektiv men det kanske kan fungera att hund är iväg när ni städar?
Sen tänker jag också att det kan vara bra att vara förberedd på, beroende på allergin, att stallmiljö kanske inte fungerar/är optimalt (typ att hon kommer behöva duscha efter att ha varit i stall eftersom det är rätt mycket damm/kvalster i en sådan miljö)