stakkatosöner

Sv: stakkatosöner

Haha! Rätta på bara!

Det var Celles Stanley som var med igår tror jag!

Tillägg: Stanley e Stakkato - Loredo - Graphit gjorde sitt HLP (kan ha gjort Celles egna 100-dagars) med 119 i dressyrindex och 129 i hoppindex.

Och snygga är ju oftast inte avkommorna. Salito och Stalypso är de enda snygga jag sett hittills, men jag kan betäcka även med de fula bara jag har rätt sto med tanke på hur de hoppar! ;)

Senast ändrad:

Ursäkta
Men var någon där i vilhemsborg igår som såg hingstparaden ??
Har kanske inte riktigt med det att göra som ni diskuterar :crazy:
Jag skulle vilja veta hur Canstakko tog sig ut. Han reds ju under ryttare
då är man ju nyfiken då man har en avkomma, Canstakko har ju också lite Stakkato i sig:)

*KL*

En hingst som har hamnat lite bakom Stalypso är Stakkato Gold som jag faktiskt tycker hoppar bättre än Stalypso (hukar mig för alla Stalypsofans ;) ).
Såg båda hingstarna nere på Sprehe för några år sedan och hoppmässigt tycker jag Stakkato Gold var vassare medan Stalypso rörde sig bättre.

Så jag vill "slå ett slag" för Stakkato Gold! Även sett fina avkommor efter honom som ser kanontrevliga ut! Unga visserligen - men fina!
Stalypsoavkommorna har OCKSÅ sett fina ut! :D

Håller faktiskt också med. Jag har sett honom på en hel del tävlingar och han är den som hoppmässigt presterar bäst. Stalypso däremot typar och lämnar lite gång.

Stolzenberg då??

Är han ngt att hänga i julgranen?

En vän har köpt en som verkar kunna gå 1.60 enligt utsago.

Har han lämnat bra?

man blir ju onekligen lite sugen på en stakkatoson som ger bra typ!!!!

Han är e. Stalypso - Acorado I -Chamonix - Le Grand I.
Står på EU-station i Mecklenburg.

Men Gud! Det stod ju innan :/(?).

Någon som vet stället han är på?

Men det är klart att det kanske är bättre att börja med salito som ju är beprövad..

såg fin ut!!

Men kort över ryggen tyckte jag först men nu tycker jag ej det när jag sett den ett tag ( bakis?;)). lite kort dock men den klarar kanske stora långa oxrar ändå..

Bra framben!

Kul för er som har stalypsobebisar på g att få se en fin avkomma.

jag kan prova att länka men tror ej det går men går ju att se utan premiummedlemskap på Clipmyhorse.com (?)

http://wwww.clipmyhorse.de/media-centre/show/3322/

Senast ändrad:

Hittar inget om stylist sökt på Schmidt o mecklenburg :(

Googla på orden Stylist och Stalypso så får jag fram en länk i alla fall. 450 euro + moms kostar Stylist.

En annan premiehingst, denna gång i Hannover, e. Stalypso är Stanton som står på Marbach, godkänd i hannover, OS och Baden-Württemberg, han finns på bild på Marbachs hemsida. Han kostar 650 euro.

De som ligger högst indexmässigt i Tyskland:

Salito 165
Stakkato Gold 164
Satisfaction 159
Stolzenberg 158

Sen har han ärligt talat inte så jättemånga godkända söner! Stalypso och Staron och ett helt gäng är ue Calypso II, så det är verkligen golden cross. Bäst avkommor lämnar han med stora, långbenta holsteinerston med mycket scope som behöver lite mer kvickhet och elasticitet.

Och nu är Satisfaction " på Flyinge"! Letar febrilt efter video, ngn som letar bättre än jag?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag läser ofta här att ditten och datten ska man inte avla på. Och jag håller med. Men sen började jag fundera på vilka hundar som ska...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 467
Senast: Wingates
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 280
Senast: Åsa A
·
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: maria_b
·
Hundhälsa Hej! Här kommer min allra första trådstart på Hund! Hoppas att ni orkar läsa... :nailbiting: Jag (och lite grann min sambo, men mest...
2
Svar
38
· Visningar
3 211
Senast: Aionee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit