stakkatosöner

furioso

Trådstartare
Jag funderar på vilka stakkato söner som har bäst förärvning ( gett bra avkommor) o vilken av dem har exceptionellt bra möderne?

Har ju läst att tex Saint Amour har bra möderne...

Finns det Golden cross med honom? Calypso II?

Senast ändrad:
Sv: stakkatosöner

De som ligger högst indexmässigt i Tyskland:

Salito 165
Stakkato Gold 164
Satisfaction 159
Stolzenberg 158

Sen har han ärligt talat inte så jättemånga godkända söner! Stalypso och Staron och ett helt gäng är ue Calypso II, så det är verkligen golden cross. Bäst avkommor lämnar han med stora, långbenta holsteinerston med mycket scope som behöver lite mer kvickhet och elasticitet.

Ja, vad synd att Salito försvann då!!

Har sett fina korrekta o inte så små avkommor av honom...verkligen Synd!!

Salito är otroligt fin! Det var faktiskt nära att han såldes till Sverige innan han gick till Kanada!

Stalypso e. Stakkato-Calypso II har fått tre premium söner i år. Jag har spanat lite på dessa tre Stalypso söner, och jag såg även ett par Stalypso söner som jag gillade i Verden förra året, men som inte blev godkända. Gemensamt för alla dessa verkat vara att de har kvickheten i galoppen och hoppningen, och det kommer från Stakkato, som Cyllene skrev, och det verkar leva kvar minst en generation till. Jag tycker att de jag har sett har haft bra trav också för att vara avlade för hoppning.
Stalypso's mor, St.Pr.St. Caracalla II, fick 8,0 i sitt stotest (ridbarhet 8,0, hoppning 9,0) och är med i Hannoveraner-Springpferdeprogramm. Hon har haft 12 föl, varav 10 med Stakkato. Två avkommor dog i relativt tidig ålder, tre är tävlade t o m M level hoppning, fyra är sålda på fölauktioner till utland, ett sto f.08 ska behållas som efterträdare till Caracalla. Caracallas helsyster har en godkänd son "Spaceman" med Stakkato ( finns i Holland). Denna information finns på uppfödaren till Stalypsos hemsida, de heter Heumann. Läs gärna mer om Stalypsos stam där. Jag är väl lite insnöad på honom nu när stoet är dräktigt med honom;)

Jag har även kollat på hingsten Tailormade Stardust e. Stakkato-Goodman som finns i Danmark, samma sak där att han hoppar och galopperar med stor kvickhet. Googla gärna honom så kan ni se fin löshoppning:d Nu godkändes han förra året, så hans första årgång kommer i vår.

Jag har även kollat på hingsten Tailormade Stardust e. Stakkato-Goodman som finns i Danmark, samma sak där att han hoppar och galopperar med stor kvickhet. Googla gärna honom så kan ni se fin löshoppning:d Nu godkändes han förra året, så hans första årgång kommer i vår

Han kommer ev. att finnas tillgänglig på spermaimport i här i Sverige år.

Är mycket förtjust i den nyligen godkände Stylist e.Stalypso - Acorado -Chamonix. Han imponerade stort och blev bästa hopphingst vid sin körung i Redefin.

sprung-klein.jpg

Stardust i Danmark är en fin svart pärla och hoppar som en gummiboll som syns på denna film där han löshoppar.

http://www.katrinelund.dk/files/stardust.wmv

Vill ha den stakkatosonen till mitt sto! Läcker!!! Jag som tänkt låna ut henne för betäckning i år....

Roligt om vi väljer samma hingst i år också;) Dock kommer jag att vänta lite längre i år nu när jag vet att det var hingsten som strulade året innan.
Jag vill se hur Stalypsoavkomman ser ut innan jag bestämmer mig till 100%, men går allt väl och den ser OK ut så blir det Stardust i år.

Vilken trevlig individ Stardust!Kanske man skulle betäcka i år ialla fall???:love:

Jag har för mig att Stardust inte gjorde ett så jättebra bruksprov, eller minns jag fel? Det var något jag reagerade på när jag läste resultaten... Rätta mig gärna för jag gillar honom! :)

Jag har för mig att Stardust inte gjorde ett så jättebra bruksprov, eller minns jag fel? Det var något jag reagerade på när jag läste resultaten... Rätta mig gärna för jag gillar honom! :)

Han hade över 800 poäng så han blir automatiskt kåret nu när han visas i Herning.

Ok, kan inte de danska reglerna så bra, och det är ju absolut inga dåliga resultat. Minns dock att jag jämförde dem med Favorit Ask ( e Diamant de Semilly) och då var det ju stor skillnad.

Rättar dig ;)

KL
Det var med en stakkatoson på hannoveranervisningen i DK i går.Enligt dom som såg honom var han inte den vakraste men galopperade som en gud,var mycket trevlig både i ridning och stallet.
Heter Stanley e. Stakkato/Loredo (pappa till laptop)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag läser ofta här att ditten och datten ska man inte avla på. Och jag håller med. Men sen började jag fundera på vilka hundar som ska...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 467
Senast: Wingates
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 280
Senast: Åsa A
·
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: maria_b
·
Hundhälsa Hej! Här kommer min allra första trådstart på Hund! Hoppas att ni orkar läsa... :nailbiting: Jag (och lite grann min sambo, men mest...
2
Svar
38
· Visningar
3 211
Senast: Aionee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit