Man får ju göra precis som man vill. Man får dock acceptera att andra kanske inte kommer se det som en jämställd fördelning. Det är ju helt okej att vara ok med en traditionell uppdelning.
Personligen har jag extremt svårt att se stereotypa/traditionella uppdelningar som jämställda.
Jag tänker att det tämligen bör vara omöjligt att skapa sig en uppfattning om någons uppdelning i hemmet är jämställd eller inte baserad på väldigt knapphändig information. Vi vet ju varken hur ofta det dammsugs eller huggs ved hos vederbörande. I min förra lägenhet kunde det gå veckor mellan dammsugningen för att allt försvann in i små springor i golven och märktes inte, men i vårt tillfälliga boende nu över jul dammsög vi varje dag för det blev grusigt så snabbt. Sen kan jag inte se att det @Unafraid skrivit är en traditionell uppdelning? Jag håller verkligen med dig i sak om en traditionell uppdelning, jag har svårt att de att den blir jämställd. Jag menar bara att det kanske går lite väl snabbt att kasta sig på den bollen ibland för att någons man bland sina andra arbetsuppgifter hugger ved.