L
Lord Owen
Sv: spinoff - Vilka är tecknen på att hästen är lösgjord?
En häst som sover är också väldigt lugn.
En häst som sover är också väldigt lugn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl det där- energisk MEN avspänd.
En lat häst är ju lugn
En vaken häst har ju lättare att upptäcka saker o därmed lättare att bli spänd. En som är energisk då....Ah! Det är därför min dam tar en stund på sig att bli lösgjord-lugn...
Det är väl det där- energisk MEN avspänd.
En lat häst är ju lugn
En vaken häst har ju lättare att upptäcka saker o därmed lättare att bli spänd. En som är energisk då....
nu är jag 99 % säker på att man använder sig av HF av den anledningen. ett sätt att sätta skygglappar på en bomb
Inte enligt diskussionen i tråden där finns ju allt mellan himmel och jord inkluderat i termen.
suck, måste jag.
Tycker vi ältar det här vareviga vecka typ : )
skämt åsido, jag har inget unikt att tillföra som inte andra redan definierat.
här finns en utmärkt tråd som inte är så gammal:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=812138&highlight=l%F6sgjord&page=5
Ah! Det är därför min dam tar en stund på sig att bli lösgjord-lugn...
Vill man att häsetn skall vara "ostörd" av ryttaren, så måste man ju börja lära ryttaren att störa så lite som möjligt.
----------och detta med utbildning.
Jag har en viss utbildning i biomekanik, och ja det finns forskning som visar att den ryttare som bäst kan placera sig rakt ovanpå hästens tyngdpunkt - också når de bästa resultaten
Vidare så har jag utbildning på universitetsnivå i psykologi.
så vilka mekanismer som styr spänning och avslappning är jag lite bekant med.
och losgelassenheit handlar ju till stor del om avspänning, inte enbart, men utan avspänning ingen losgelassenheit
Hon är en fena på att ta Tima på rätt sätt både på ryggen och på töm. Töm, där är jag helt värdelös... Men Tima uppskattar Groddans sensommarövningar på töm.