Din pappa låter som min mamma!
Fast för att vara ärlig, mamma lägger ofta en hel del pengar tyvärr men på väldigt konstiga saker, gärna så att det blir lite för mycket. Som exempel, min man och son håller på fotbollslaget Liverpool, alltså köper mamma allt som går att på något sätt kunna göra en koppling till Liverpool och ger dem i present. Hon gick fullständigt i spinn när bokhandeln hade skrivbordsunderlägg, pennställ, mappar, block, pennor osv och köpte allt, till och med en soptunna och gav till dem i varsitt exemplar.
Det blir liksom lite för mycket...
Till mig har hon visst ännu svårare att hitta grejer, jag har fått parfymer, något som ofelbart gör att jag får huvudvärk av dofterna, det har till och med varit så illa att jag har varit tvungen att ställa ut flaskorna för att kunna fortsätta vara med på julafton. Sen köper hon gärna böcker som hon tycker att jag borde läsa, problemet är bara att jag oftast redan har läst dem, sen har hon noll koll på vad hon har gett mig, i julas gav jag tillbaka boken jag fick för tredje gången.
Överlag så har hon ingen känsla för nyanser, jag tyckte om en tavla med en ängel på när jag var 13-14 år, när jag flyttade ihop med min man fick jag mängder av grejer med änglar på, kuddfodral, burkar, ljus ja allt som man kan hitta som har änglar helt enkelt. Jag hade då nekat till att ta hem tavlan med ängeln på redan från början.
Fast syrran fick kanske den konstigaste grejen i julas, vi var även väldigt fundersamma på vem som hade kommit på tanken att tillverka den också. Nylonstrumpbyxor med reflex
sen blev det ännu märkligare när mamma klämmer ur sig något om att då kan syrran vara ute och gå med barnvagnen, vara finklädd men ändå synas.