Spinoff: er värsta present?

Jag skulle på en inte särskilt nära väns bröllop. Hade så svårt att komma på vad jag skulle köpa (vi umgicks bara i skolan) och inte ville vare sig hon eller den blivande maken ge förslag på vad de önskade. Så jag köpte fina vinglas, ett bra vin och lite bättre tillbehör. Sen inser jag på bröllopet att ingen av de dricker och aldrig gjort :o Det var så pinsamt. Tur de inte hade öppen presentöppning :angel:

Min syster fick en spännande sak en gång, hon var väl ca 6 år kan jag minnas. För att få ett fint fyrkantigt paket hade mormor återanvänt en gammal kartong som det hade varit en kastrull i, trodde vi.
Men nej, det var en kastrull i kastrullkartongen. Till en sexåring. Inte i samband med inköp av något leksakskök eller så, utan en vanlig vuxenkastrull som mamma sedan stoppade i köksskåpet.

H
:rofl: Din pappa låter som min mamma!
Fast för att vara ärlig, mamma lägger ofta en hel del pengar tyvärr men på väldigt konstiga saker, gärna så att det blir lite för mycket. Som exempel, min man och son håller på fotbollslaget Liverpool, alltså köper mamma allt som går att på något sätt kunna göra en koppling till Liverpool och ger dem i present. Hon gick fullständigt i spinn när bokhandeln hade skrivbordsunderlägg, pennställ, mappar, block, pennor osv och köpte allt, till och med en soptunna och gav till dem i varsitt exemplar. :cautious: Det blir liksom lite för mycket...

Till mig har hon visst ännu svårare att hitta grejer, jag har fått parfymer, något som ofelbart gör att jag får huvudvärk av dofterna, det har till och med varit så illa att jag har varit tvungen att ställa ut flaskorna för att kunna fortsätta vara med på julafton. Sen köper hon gärna böcker som hon tycker att jag borde läsa, problemet är bara att jag oftast redan har läst dem, sen har hon noll koll på vad hon har gett mig, i julas gav jag tillbaka boken jag fick för tredje gången. :meh:
Överlag så har hon ingen känsla för nyanser, jag tyckte om en tavla med en ängel på när jag var 13-14 år, när jag flyttade ihop med min man fick jag mängder av grejer med änglar på, kuddfodral, burkar, ljus ja allt som man kan hitta som har änglar helt enkelt. Jag hade då nekat till att ta hem tavlan med ängeln på redan från början. :crazy:
Fast syrran fick kanske den konstigaste grejen i julas, vi var även väldigt fundersamma på vem som hade kommit på tanken att tillverka den också. Nylonstrumpbyxor med reflex O_o sen blev det ännu märkligare när mamma klämmer ur sig något om att då kan syrran vara ute och gå med barnvagnen, vara finklädd men ändå synas. O_o
hon låter ju bara supergulliga !
Anstränger sig verkligen, tanken som räknas ju.

Kom på mera.
Mitt ex var inte speciellt bra på det här med presenter och julklappar, så ofta blev det att jag själv fick vara med och bestämma/köpa det jag ville ha.
En gång behövde jag nya stall/ridskor (och inga dyra sådana önskade jag mig).
Jag skulle ju vara med och välja och prova.
Den enda ridsportaffären som fanns i närmsta stad var stängd, så vi fick åka till en av de större diversebutikerna där det fanns ett litet utbud av hästsaker. Där fanns då typ två olika skomodeller, vinter och sommar, och den modell som jag skulle ha så var min storlek slut. Exet var av någon outgrundlig anledning stressad och irriterad och vresig så jag hastade och provade snabbt en storlek större, lite med tanken "med tjockare strumpor så går det väl".
De visade sig sedan vara omöjliga att gå med när de glappade så mycket, så de lämnade att samla damm.

Jag hade flera gånger sagt att jag behöver inte någon dyr present. En favoritgodispåse, en blombukett, bara något som visade att han gått ur rutinerna och kanske för en gångs skulle tänkt och gjort lite extra för mig. Så dessa skor blev lite av en smärtsam påminnelse om den där dagen och exets bekvämlighetsnivå :down:

Alltså här finns många upplägg för mina tidigare kollegors byta presenter kvällar :) Vi har en tradition att innan jul har knytkalas med julmat och sedan har vi julklappslotteri med tokiga presenter som man fått. Jag lovar alla dessa skratt förlänger livet :)

I bröllopsgåva fick vi en riktigt ful canvastavla av en släkting. Bilden hade hon fotograferat själv och föreställde en gul blomma minns jag. Hon hade även klistrat in något cheesy citat i en mindre fin font. :p Min farmor som var med när vi öppnade presenterna höll på att riva sönder tavlan, hon trodde det var nån sorts förpackning och att den "riktiga" presenten fanns inuti. :angel:

Den absolut värsta present jag fått var ett ex som gav mig högklackade pumps i födelsedagspresent. Inte för att han trodde att jag ville ha sådana, utan för att HAN ville att jag skulle gå runt i dem.:mad:

Jag hade väldigt tydligt markerat att jag inte gillade högklackade skor, HAN tyckte att det var sexigt :crazy: så han köpte dem åt mig, väl medveten om att jag var så rädd att såra någon att jag skulle använda dem bara för att inte verka otacksam. Och då fick ju han ändå som han ville.

Det där fattade jag ju inte då, men nu blir jag så jävla arg när jag tänker på det.:banghead::turd:

Jag har säkert fått något värre någonting... men det som ligger närmast är alldeles nyligt. Det var min födelsedag och av svärföräldrarna fick jag 1000 kronor insatta på kontot. För vissa en fantastisk present- men inte alls för mig. Jag har en väldigt nära kontakt med mina svärföräldrar, de känner mig väl. Jag fyllde någonting mellan 40 och 50, vi har känt varandra mer än halva mitt liv. De vet att jag älskar böcker (särskilt svenska pocketböcker eftersom jag bor utomlands), hudkrämer, sportkläder, pennor, skrivböcker- allt möjligt smått och gott. När jag ger presenter engagerar jag mig fullt ut- i stort och smått och faktiskt särskilt när det gäller svärisarna. Att få pengar insatta på kontot känns så oerhört fantasilöst. Om vi var i en annan situation skulle jag förstå och uppskatta det- men min man och jag är ekonomiskt oberoende och det vet svärisarna. 1000kronor märks överhuvudtaget inte på kontot. Jag skulle hellre ha fått en roman,kokbok, ett par lovikkavantar, en fin ask med brevpapper, ngt till köket,en duschcreme...ja tusen andra alternativ. Så att få pengar var mest ett kvitto på att de inte engagerar sig (och de är unga och friska så det är inte så att de inte kan ordna) och jag tycker att det är synd för jag vet att de tycker mycket om mig. Vuxna människor som byter pengar med varandra känns bara lite fånigt.

Min man (då sedan åtta år, nu sedan elva, så jag behöll honom) köpte för några år sedan örhängen till mig i julklapp. Dels var de fruktansvärt fula, tänk stora, klumpiga, plastiga i guldimitation, men framför allt var det clips. Ja, för på alla dessa år tillsammans hade han tydligen missat att jag har hål i öronen...

Mamma pratade gott om att dom hade kommit på den perfekta presenten till mig, men den blev försenad för dom inte hittade den när jag fyllde år så en månad efter så kommer jag från jobbet och hittar paketet med den där suuuperhypade perfekta presenten på bordet, öppnar nyfiket pappret och inser att jag har fått en KOKBOK

Jag är verkligen noll intresserad av matlagning och har tidigare haft problem med ätstörningar, såg inte riktigt hur de kunde vara det bästa dom kunnat komma på

Värsta presenten någonsin var nog den sambon fick när han fyllde typ 10-11 nånting
En vecka innan sin födelsedag ser han hur hans äldre bror kommer hem med en ny tio-växlad cykel och gömmer i förrådet. Gissa om min sambo var lycklig, som tredje barnet hade han aldrig fått någon ny cykel utan alltid fått ärva sin äldre syskons.
På morgonen väcker hans föräldrar och syskon honom och med sig in har de......storebrors gamla treväxlade cykel. Den besvikelsen han upplevde har min sambo aldrig förlåtit, inte ens nu fyrtio år senare

Inte jag men min chefs sambo fick ett spapaket på sin födelsedag (från lantmännen, rolig detalj i o m att han är bonde. Han skulle väl ha nått till korna också :angel:) inte bara en gång utan hela tre födelsedagar i rad! :D han har fått äta upp detta varje år efter detta.

Jag fick en skäggtrimmer av en fd. arbetsgivare, han hade tydligen missat att jag aldrig ens kommit på tanken att anlägga skägg under dom 3 åren jag jobbade där. (Fö. samma arbetsgivare som gav mig kläder som knappt hängde ihop.)

När jag fyllde 8 var vi på semester i Polen. Vet inte hur vi kom in på det men jag berättade iaf för vårt resesällskap (avlägsna släktingar) vid middagen att jag fyllde år varpå min mor utbrast "visst fanken". Fick ett glas ljummet rödvin :yuck: och en åktur i ett pariserhjul som tröst. Blev ingen kompensation när vi kom hem heller. :down:

En jul fick mina bröder pjäxor och skidor. Jag fick en prydnadskudde O_o Alltså jag tycker verkligen inte om krimskrams och gillar det lite avskalade men min mor menade på att det var ju hästar på den.O_o

Allt sonens far gav mig. Jag fick alltid nått :devil: köksredskap. Plankor till plankstek. Jag har aldrig fattat det kullinariska med plankstek. Värst var när jag fyllde jämt och önskade att vi skulle ta en weekend i någon Europeisk stad. Jag fick en wokpanna med gasolbrännare.

Jag sålde fanskapet på Facebook (han hade köpt den från Italien och gett 3800:- ) och drog på hotellweekend i Göteborg med en kompis.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 344
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 084
Senast: Icfafn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar