Spinoff: er värsta present?

Jag hade varit i ''rehab'' för ätstörning ett tag och gått upp några kilo och kände mig rätt ok med min kropp just då.
Fick någon månad senare en 5:2 diet bok i julklapp av nära familjemedlem. Tack. :up:

Som tonåring mestadels klädd i svart och hade så gott som alltid nätstrumpbyxor fick jag en jul kläder enhetligt i färgen plommonlila :D Använde aldrig kläderna till mammas stora förtret, hon ville lite subtilt att jag skulle klä mig lite prydligare.

Eller varför inte en kudde med korsstygns broderi på? "den man ligger med får bädda"
Av mamma och pappa efter att de hade klampat in i mitt rum när jag hade min dåvarande pojkvän på besök :grin:

Kanske var 11 år eller så och jag och min syster skulle få kläder av farmor och farfar. Vi gick runt och kollade och jag fann en randig tröja jag bara älskade. Hämtade farmor och visade vilken jag ville ha och hon svarar "Jamen så fin! Den passar ****" (min syster) och så köpte hon den till henne. :( Samma tror jag med ett par byxor som matchade men inte säker. Minns hur brutalt ledsen jag blev när min syster som inte var lika förtjust (fast nöjd - hon hade sällan önskemål utan gillade allt) fick den. En sak om ingen får. Men att hon köpte den till henne istället var hemskt minns jag. Jag fick något annat "fult".

Kanske var 11 år eller så och jag och min syster skulle få kläder av farmor och farfar. Vi gick runt och kollade och jag fann en randig tröja jag bara älskade. Hämtade farmor och visade vilken jag ville ha och hon svarar "Jamen så fin! Den passar ****" (min syster) och så köpte hon den till henne. :( Samma tror jag med ett par byxor som matchade men inte säker. Minns hur brutalt ledsen jag blev när min syster som inte var lika förtjust (fast nöjd - hon hade sällan önskemål utan gillade allt) fick den. En sak om ingen får. Men att hon köpte den till henne istället var hemskt minns jag. Jag fick något annat "fult".

Men :wtf:

DSC_0624_zps9ahylkw9.jpg

Bilden säger allt. :meh: (Jag var 13 och det är den enda present jag har fått av min farmor.)

Mycket konstigt har man fått genom åren.
Men värst var nog exet som inte gav något alls på min födelsedag men 14 dagar senare kom han med en pressent (efter löning) hade varit nöjd med en bukett plockade blommor och ett grattis på rätt dag :)

Det absolut sämsta jag fått var en vinterjacka av min far, stor som ett tält, bylsig som fan och sätta sig i bilen med den, tja då såg jag ut som Kenny i South Park. Troligen butikens absolut billigaste skylt-ex som som dom inte blev av med. :meh: Behöver jag säga att dom gångerna jag använde den gick att räkna på ena handens fingrar till farsans förtret. :cool:

Ja sen har vi ju den där tunna prassliga billiga vinteroverallen han köpte på Överskottsbolaget och som jag höll på att frysa ihjäl i och "passformen" ska vi bara inte tala om. :wtf: Bra köp till en frusen son som fryser ihjäl varenda dag hela vintrarna. :banghead:

Vi fick julklapp från kommunen. Kommunanställda brukar ju vara mycket kvinnor. I alla fall fick alla varsin mössa och handskar.. i storlek herr.

Sommaren då jag gjorde magoperation, bara typ en månad efter operationen, fick jag en LCHF-bok i födelsedagspresent av min syster. Av den där jävla Katrin Zytomierska. Den piken var enorm och jag började faktiskt gråta.

Kom på mer. Mamma köpte en (svindyr) kokbok till mig i julklapp ett år, när jag fortfarande var tonåring. Jag gillar inte matlagning som vuxen, som femtonåring hatade jag det som pesten. Och saknar dessutom all form av kompetens för det. Jag inser att kokboken var mammas sätt att försöka få in mig i köket, men den är idag, så där femton år senare fortfarande inte använd. Dessutom är det enbart gammal stenåldersmat i den, och ingenting som en hyfsat oduglig människa kan göra.

Farmor gav mig ett tag jacka och termobyxor som hade sett helt normala ut på en elvaåring. Jag gick på gymnasiet. Jag fattade redan då att kläderna egentligen varit till min sju år yngre kusin som var rejält överviktig och inte kom i kläderna, så då gavs de vidare till mig som vägde 30 kilo mindre. Jag hade faktiskt jackan ett tag, men byxorna skänktes till bättre behövande.

I studentpresent fick jag örhängen av min bästa kompis med familj. Jag har inte hål i öronen... (Men det var ett halsband också, så det kunde jag ju använda.)

Fick en gräsligt ful gigantisk hårsnodd (tror jag det skulle föreställa) av min mormor en gång. Jag hade iof långt hår men den var helt oanvändbar. Fick röda stearinljus med tomtar på ett år också. Tror jag var typ 10 eller nåt sådant

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 087
Senast: Icfafn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia