Spinoff: er värsta present?

En födelsedag när jag var i 7-8 års åldern.
Mina föräldrar glömde bort att jag fyllde.
När jag började gråta hysteriskt vid 21 tiden så fick de reda på det.
Fick presenter köpta på OK dan efter.

Var den dålig för att ni inte hade badkar/du hatar att bada? Annars fattar jag inte riktigt, jag skulle älska att få en badbomb!
Vi fick använda badkaret väldigt sällan (kostnadsfråga) när vi var unga samt att han enbart köpte den för att det var det billigaste han hittade, ingen annan tanke bakom. Sen var inte badgrejer så mycket av intresse för mig, det var enbart hästar på den tiden :o

Kom på en till :D Hoppade in ganska akut som lärarvikarie (med typ en dags förberedelse) på heltid samtidigt som jag pluggade till lärare. De satt minst sagt i skiten då det inte finns några vikarier att få tag i och jag gjorde de en stor tjänst helt enkelt. När jag slutade i samband med att eleverna gick på jullov så uttlovade min chef (rektorn) att julklappen skulle jag få när jag började på mitt nästa vikariat nästa termin på hennes andra skola. Jag blev superglad, en fin gest liksom för att jag räddade deras skinn.

Undrar fortfarande var den julklappen är. Och ja det gör mig en smula bitter :meh:

Plastskålar och liknande billiga köksgrejer av förra svärmor. Exet fick personliga, lite dyrare saker men eftersom jag är kvinna så fick jag tråkiga köksprylar till "mitt" kök :mad:

Men åååh! Mitt hjärta gråter. Vem glömmer sitt barns födelsedag. :cry:
Alltså eftersom mina föräldrar inte lever kan jag inte fråga.
Men jag antar att det måste varit nåt annat som gjorde att de glömde.
Vi var ju fyra syskon.
Saker kan ju ha hänt men det blev aldrig av att jag i vuxen ålder tog upp det

Inte en dålig present...men en kul historia är julafton när jag var 5(?) år och fick en trälåda att spänna fast på min spark så dockorna kunde följa med, jättefin som farfar hade gjort själv. Bara det att dom hade packat in den i en datorkartong så min första reaktion när jag fått av pappret var att jag hade fått en dator :rofl: Var inte lika nöjd när jag öppnade kartongen :cautious:
Blir med jämna mellanrum påmind om det trots att det är drygt 20 år sedan :angel:

Sen har sambon fått en bacondoftande tvål i julklapp från sin lillebror ett år..den slängdes när vi flyttade från dåvarande lägenhet :p

Jag kan inte komma på någon sådär gräslig present som jag har fått, men däremot är jag skyldig som givare av ett smärre fiasko... Jag köpte ett fint nyckelband till min morfar i födelsedagspresent en gång, så att han inte skulle behöva oroa sig för att tappa bort nycklarna. Det var bara det att det visade sig vara ett hundhalsband, vilket jag inte insåg förrän han packade upp det. :o Morfar, som inte hade någon hund, blev lite förvirrad men vi fick oss ett gott skratt till slut i alla fall!

I julas fick jag en Marimekko tyg/plastkasse av svärmor av typen man kan lägga i fickan om man går och handlar. Eeeeehhh. Jättefin. Samtidigt som både sonen då fyra veckor och mannen fick julklappar på över 100€ vardera. Nej jag förväntar mig inga dyra julklappar som ingift men kanske nått mera användbart. Hon tyckte jag skulle ha de som skötväska

Den sämsta presenterna jag har fått förutom ingen present (som har hänt alltför ofta) är väl ett videoband om Trosa kommun. Eh, så intressant. :cautious: Jag bor inte ens där. Det gjorde däremot gjorde dom jag fick presenten av. :meh:

Annars står min svåger och svärmor för dom sämsta presenterna ever.
Inte till mig då, men till sambon och barnen. Sambon fick två färgade glödlampor i 50- årspresent från dom båda. :cautious: Han har även fått flipp-floppsandaler och ett Arne Weise-spel. :wtf:

Mina barn har allt igenom fått skitkassa presenter genom åren. Oftast billiga plastgrejer med en massa ljudeffekter som är direkt plågsamma att behöva höra på. O_o
Det värsta bottennappet var ändå när sonen fick en låtsasdator som pratade finska ett år. Redan då suckade han högt. :crazy: Nästa år fick han en räknemaskin i samma serie och utropade högt "ånej, inte en till". :laugh:
Efter det har svärmor åkt med till leksaksbutiken så har dom fått peka på vad dom vill ha istället. :rofl:

Har aldrig fått någon dålig present.

Men en gång blev det lite underligt när vi var några kompisar som bestämt att köpa julklapp till varandra för 50kr var. Alla gjorde som vi var överrens utom en, hon köpte en 3-pack tomtar för 30 kr och hade plockat ur de ur förpackningen och slagit in varsin till oss, 10kr var. Men jag tyckte om tomten.

Den enda lite sämre present jag har fått är när jag fick halvfula ljusstakar en gång som var begagnade med stearinfläckar, lite märkligt kan jag tycka.

Från en arbetsgivare på en gård fick jag jacka och byxor i julklapp med Volvo Bm-loggor på, det syntes att dom stått i skylten LÄNGE och "lite blekta" var bara förnamnet och inte kunde jag lämna tillbaks dom heller och ta andra grejer för den filialen slog igen för gott dan innan julafton. :meh: Brallorna var inte ens min storlek och jackan dog strax före påsk, tyget var så mört så hela ryggen sprack när jag satte mig i traktorn. :D

Mina barn har allt igenom fått skitkassa presenter genom åren. Oftast billiga plastgrejer med en massa ljudeffekter som är direkt plågsamma att behöva höra på. O_o

Trumma och trumpet till två minihulliganer är annars ett säkert sätt att göra sig impopulär i släkten.

Måste nästan varit en av mina julklappar jag fick i år. Ett fiskespö i snoppformat där "kroken" är en snopp, och själva "pinnen" är en snopp och man ska fiska snoppar som har texter på sig; "give a stranger a lap dance", "flash the bartender" o.s.v.

Annars brukar jag få saker jag faktiskt finner användbara :D

när man som 10-ish åring med frånvarande pappa sedan födsel, precis börjat få kontakt (typ träffats och fikat 1-2 ggr senaste halvåret) och får en vhs i julklapp/födelsedagspresent föreställande ens nyfödda lillebror som blir ammad.

Säkert god tanke, mindre intressant för en tioåring som varken gillar bebisar eller tuttar i närbild.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 344
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 087
Senast: Icfafn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar