Spinoff: er värsta present?

När jag var som djupast i min svartklädda emo-period fick jag en porslinsvas av min faster. En pärlemorfärgad med blommor på.

När jag var i 5-års åldern hade ett äldre kusinpar själva köpt julklappar för första gången. Jag fick en skiva med Iron Maiden. Jag gillade Orup och Madonna? Dock har skivan hängt med, och ett antal år senare började jag faktisk gilla Iron Maiden. Idag är skivan faktiskt uppskattad.

Inför ihopflyttningen med min sambo för en sisådär 11 år sedan fick jag en kaffebryggare, ett paket kaffe och tillhörande kaffefilter i födelsedagspresent. Till saken hör att jag inte drack kaffe då och inte nu heller detsamma gäller min sambo. Den bryggaren användes aldrig och gavs sedan bort några år senare efter att ha stått i ett skåp och samlat damm i några år. Brukar reta min mor för den presenten lite nu och då :-)

Inför ihopflyttningen med min sambo för en sisådär 11 år sedan fick jag en kaffebryggare, ett paket kaffe och tillhörande kaffefilter i födelsedagspresent. Till saken hör att jag inte drack kaffe då och inte nu heller detsamma gäller min sambo. Den bryggaren användes aldrig och gavs sedan bort några år senare efter att ha stått i ett skåp och samlat damm i några år. Brukar reta min mor för den presenten lite nu och då :-)
Fast en kaffebryggare är ju alltid bra om man vill bjuda gäster på kaffe.

Hände inte mig utan en kollega. För några år sedan skulle vi ta med en julklapp till jobbet för max 50 spänn. En kollega fick några påsar med Eldorado kryddor. Inget exklusivt utan typ svartpeppar och bikarbonat. Dessutom hade de gått ut mer än ett år tidigare.

För något år sen fick jag en julklapp från jobbet, en chokladask. När jag öppnat den och hunnit äta ett par bitar såg jag att bäst före datumet hade gått ut över ett halvår tidigare.. Tack för det.

Gud, kom på vad som hände en kompis till mig. Vi gick väl i åttan typ, det var högstadiet i alla fall, och det var det året flera av tjejerna i klassen hade skaffat pojkvänner för första gången. Första gången "på riktigt", inte fråga chans när man gick i tvåan, de här killarna var ganska mycket äldre. Det var inför alla hjärtans dag och även om det inte alls var så hypat som nu så hade det här gänget förstorat upp det här rätt rejält och pratade presenter veckor i förväg.

Grejen var att den här tjejen hade egentligen ingen pojkvän. Men hon var så dödens förtretad för att hon inte hade det (hennes tre år äldre syster var också i sin första riktiga relation och hon var väl svartsjuk helt enkelt), hon tog en kille ur högen bara för att ha en kille och skröt hejdlöst över allt romantiskt hon skulle få. Dagen efter sa hon inte ett ljud. Sen fick vi veta av en av pojkvännerna till en av de andra tjejerna (de är idag gifta och har två barn) som var kompis med killen ifråga vad det var hon hade fått. *trumvirvel* en gädda. :rofl:

När jag fyllde 25 fick jag ett 5 pack tubsockor från Intersport (såna med märket på alltså) i present av min pojkvän (numera ett ex). Den var jag rätt missnöjd med måste jag säga. Både pojkvännen och presenten :D

Ett annat år fick jag i julklapp 25 trisslotter, av en annan pojkvän, själv hade jag lagt ner möda på att köpa en fin och dyr tröja jag visste att han ville ha. Inte nöjd med den heller. Också ett ex numera. Dock inte beroende på de kassa presenterna. :angel:

Just ja, fick ett år en liten glasängel av samma nämnda pojkvän också. Något jag överhuvudtaget inte är intresserad av.

När jag läser det här börjar jag ju fundera över vilka rikspuckon till pojkvänner jag haft. Tur att den jag idag är gift med inte är av samma sort, han är i alla fall intresserad av mig och vad jag vill.

När jag var sex år gav en äldre släkting mig en plåtbricka. Förvisso med julmotiv, men jag var rätt avundsjuk på min bror som fick ett gosedjur ;)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 344
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 084
Senast: Icfafn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar