*spinnoff* röda kläder,bilar på tjej

Sv: *spinnoff* röda kläder,bilar på tjej

Ja fya det skär ju i mitt hjärta att läsa så jag förstår att det känna extra i ditt mamma hjärta :-/

Så förbannat synd :(

Mamma löste sådant åt lillebror genom att sy på schabloner, i ditt fall då en bil kanske på tröjan, så slipper han bli retad för den. Är det en bil på tröjan, blir det automatiskt en killtröja:)

Haha, eller ännu värre. När min lillebror en jul ville bära bilen i famnen och vagga den så såg jag åtminstonde tre män (typ pappa, farbror, granne) som alla helt sonika tog bilen ifrån honom och började köra den på golvet trots att han gallskrek. Vem skulle slita en nallebjörn från ett skrikande barn bara för att korrigera leken. :eek: jag var ganska chockförvånad faktiskt.

Illvrålen när herrarna körde på lillens nya bilbana var ännu värre :cool:

Men herregud! Klart barnen ska få leka somm de vill. :crazy: Stackars barn. :(

Tror inte de såg att han behandlade bilen som ett mjukdjur eller en docka, tror att de bara trodde han inte visste hur man skulle göra med den och ville "snällt" visa. Han var två (1,5?) eller ngt sådant (vandrade runt men inte så sammansatta meningar ännu) så det kunde antagligen vara motiverat att tro att han bara var clueless. Med tanke på resultatet tycker man de kunde ha slutat försöka efter gång 1...:idea:

Helt ärligt, jag tror inte folk ibland ser när pojkar behandlar bilar som dockor (bäddar, sover med i sängen, bär runt i famnen), de ser nog bara när de behandlar dockor som bilar.:p

Lustigt förresten, det finns ju dockor för pojkar, action dockor, färgkod svart, så de leker med sådant. Så varför finns inte rosa helikoptrar och turkosa bilar för flickor? har jag bara missat det eller är rosa en så töntig färg att flickor ändå inte bör tycka om den? (som jag sagt tidigare i en tråd så har jag sett tre flickor klänga på ett rosa svärd med rosor), tror inte det är "prylen" i sig som lockar flickor eller pojkar alla gånger utan den uppenbara färgkoden som talar om för dem om de får leka med det eller ej.

Kort sagt, koda rosa tröjor med lastbilar låter riktigt pifft! :) för flickor o pojkar.

Senast ändrad:

Ush, känns som det skulle varit lättare för mig att sprejmåla helikoptrar rosa för ett flickebarn än det kommer att bli att måla häststackarna svarta med gula blixtar (glider nog av pälsen, för att inte tala om vad deras kompisar skulle säga i hagen :devil:) för lille gossen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 894
Senast: Unafraid
·
Småbarn Jag är lite nyfiken på era erfarenheter av detta. Jag har en tvåårig dotter som vi klär i alla regnbågens färger, ibland klänning...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 582
Senast: Badger
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 574
Senast: Sonic76
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 144
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar