@Mabuse också -
Jag tror att du glömmer ungdomslägenheterna (i Stockholm alltså) nu! Om du ställer dig i kö på din 18-års dag så kan du få en lägenhet betydligt tidigare än efter 8.6 år om du är under 25.
Nej, det gör jag inte. Men dom är få, och så är det ju så att det är väldigt beroende av när lägenheten släpps och när personen är född. Jag lyckades aldrig få en ungdomslägenhet.
Exempelvis: idag ligger det ute en ungdomslägenhet med ålderskrav 18 år som minst, 18 år som mest. Du måste alltså vara 18 år gammal, punkt. Och dom tre främsta har kötiderna
2015-01-29
2015-02-02
2015-02-04
Det blir alltså lite lotteri. Har du tur släpps en lägenhet med exakt rätt ålder precis under dagarna när du fyller år. Annars.. ja. Annars får du vänta till nästa födelsedag och hoppas på det bästa. Sen så är 4 av 10 lägenheter korttidskontrakt, vilket också är en osäkerhet i sig.
Så jag har absolut inte glömt ungdomslägenheterna. Men jag ser dom som en så försvinnande liten del att jag inte kan räkna det till "att det går att få lägenhet relativt fort" idag.