För att jag tycker det är skittrist för barnet! Vilken 3-åring tindrar med ögonen för att den fått en tusenlapp till på kontot?
Jag menar inte att ungen ska överrösa med presenter överhuvudtaget. Jag tycker att 10 bilar låter både trist, överdrivet och stereotypt. Tänk om han gillar hästar? eller pussel?
Första julen tyckte mina ungar att det roligaste var presentpappret till ett JÄTTEpaket med varsin lussekatt i.
Tänk om de här barnen som ni investerar så fint i inte uppskattar att läsa - jag har tre barn, en av dom hade fått traumatisk upplevelse om hen bara fått böcker och aktier för att VI tyckte det var rätt för hens framtidsinvestering. De andra hade älskat att bara få böcker.
MIn snälle bror har investerat i aktier åt sina tre barn, en har festat upp rubbet innan hen fyllt 22.
Jag försöker inte säga att det är fel att göra så, men det är rusktigt trubbigt i mina ögon och om inte barnen är i linje med gåvorna - blir det så lyckat då? I min värld är skalan lite mindre svartvit än aktier/böcker alternativt slit och släng