Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Lite rörigt charmigt blir det nog :)....

Jag tror kanske att jag ska lägga upp lite bilder på mitt hus här tror jag... hehe... speciellt innan renoveringen...

(eller kan det eventuellt vara en "äkta" preserverad lägenhet? orörd sen 50-talet?)

När byggmästaren Olle Engqvist i samarbete med arkitektfirman Backström & Reinius förnyade bebyggelsen i Gröndal i Stockholm iordningställdes en specialritad ateljé för professor Otte Sköld högst upp i områdets höga punkthus. Där levde och agerade Otte Sköld som konstnär innan han varje morgon i klanderfri kritstrecksrandig kostym åkte till arbetet i sin Volkswagen för att utföra sin ämbetsmannagärning som chef för Nordiska Museét.

Fastigheten är "blåmärkt" enligt Stockholms stadsmuseum, vilket är den högsta skyddsklassen beträffande kulturhistoriskt värde och som jämställs med byggnadsminnen. Detta innebär vissa begränsningar i vad som får göras i lägenheterna.

Åh :love::love::love:

Men jag skulle tro att man får lov att sätta tillbaks köksluckorna, om man nu vill slippa hängande kaffekoppar :P.

Usch, det där hade varit mitt absoluta mardrömsboende :wtf::nailbiting::D

kl

Alla sätt är bra utom dem dåliga... eller? :p

44CAJRHB018PG13L_44FQ6UNUFUKPA0RA_____resize_s_800_0.jpg

44CAJRHB018PG13L_44FQ6UN81UKPA0QP_____resize_s_800_0.jpg

Haha ja, jag blir inte riktigt klar över det hela. Men trappen måste ju ha varit inbyggd några år och sen har någon kommit på att den där trappan borde vi ju ha tillgång till och tadah! Eller nått :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar