Välkommen hem till mig!

hq

Taraxacum är så läcker! Var lite sugen på att ha den som plafond i hallen, har tyvärr inte takhöjden för den "riktiga".
 
Såhär bor jag

Hallen




Köket




Vi har en sovhall!



dotterns rum




Vardagsrummet



Här har vi bott i 2 år, det är ständig renovering och projekt på gång, övervåningen var helt oinredd då vi flyttade in och börjar sakta vara klar nu. Just nu är det trappen som renoveras, senare så ska köket byta plats med det lilla rummet som skymtar vid den gröna dörren.
 
Har inte jättemånga bilder men några , tycker det är kul med inredning men det tar sin tid innan man får ihop allt :)
Fått upp lite gardiner (återanvända jag redan hade, köpte bara nya gardinstänger halva priset på Jysk!) äntligen här hemma. Har "beställt" nya dynor också till stolarna. Ny matta kanske man skulle ha en nu när jag ser bilderna ;)

För någon månad sedan, matsalen innanför köket:
11150381_10153234669014648_705903361517110236_n.jpg


Lilla fönstret i matsalen, bild från i dag. Gardiner jag hade i förr, förra huset jag bodde som fick nytt liv nu :)
11159533_10153234658779648_7712483438719006374_n.jpg


Gardiner i "hallen" där uppe. Också "gamla" gardiner fast från senaste huset innan detta :)
11159539_10153234658794648_1525741088315615332_n.jpg


Och ena fönstret i vardagsrummet, svärmor sytt gardinerna åt mig.
Kör gardinkappor då huset är från 1800-talet så vill inte ha för modernt samt att jag inte vill ha hängande katter i "lianerna" som blir av gardinlängder.. ;) Syns inte riktigt men är Highland cattle på kudden från H&M :)
10314692_10153234671799648_3639002930603056976_n.jpg
 
Vad kul att se hur ni bor, så olika! Mitt favoritprogram på tv just nu är "vem bor här", så spännande att försöka lista ut vem som bor var :D

Jag bor i en liten hyrestvåa på tredje våning på 45 m2 med balkong och badkar. Hade definitivt inte valt alla bitar själv, golvet är döfult. Men som sagt, hyreslägenhet, låg hyra, jag trivs och tänker nog inte bo kvar så värst länge till så vill inte bekosta mer än jag gjort. Bytte tapeter i kokvrå och vardagsrum när jag flyttade in, samt målade sovrummet vitt (var flammigt mörkbrunt förut).


Långsmal hall


Dörren i hallen går in till mitt lilla badrum. Jag gillar duschdraperiet med fjärilar! Har ett vitt på långsidan som är fullt med småhål efter kattens klor, han är nämligen väldigt fascinerad av mitt duschande och brukar stå på toalettlocket och hoppa upp och hänga sig med klorna i draperiet då :angel:


Nästa "rum" är min lilla kokvrå. Så svårt att få med den på samma bild, det är väl typ 1 m2 att röra sig på därinne :D. Men jag trivs med den. VÄLDIGT trångt att vara två och laga mat därinne dock. Var singel när jag flyttade in, då tyckte jag det var kanon ;)





förvaringslösning


Från kokvrån ligger sovrummet till vänster och vardagsrummet rakt fram.


Sovrummet:




Ena långsidan är fylld av garderober


Favorithörna!



Vardagsrummet:









Detaljer:









 
Dörren i hallen går in till mitt lilla badrum. Jag gillar duschdraperiet med fjärilar! Har ett vitt på långsidan som är fullt med småhål efter kattens klor, han är nämligen väldigt fascinerad av mitt duschande och brukar stå på toalettlocket och hoppa upp och hänga sig med klorna i draperiet då :angel:
]

:D haha, kul kise!

Jag håller med dig ang golvet i din lägenhet, men förstår att du inte vill lägga ner för mycket på en hyresrätt som du antagligen inte tänker bo kvar i så länge till! I övrigt gillar jag din lägenhet, tycker den är välplanerad och ser mysig ut! :)
 
Här bor jag

Mina lilla lgh på 74 kvm.
Det är en 2:a med ett stort vardagsrum/kök som tar ca 45 kvm av de totala 74.
Här bor en kille, inte för att någon skulle missa det ( bristen på inredningsdetaljer avslöjar detta ).

En kvällsbild från ena hörnet av rummet där man ser matbord, vardagsrumsdel och en del av köket
hq



Närmare på vardagsrumsdelen, här spenderas den största delen av tiden man är hemma, ofta med en dator i knät och bra musik på stereon.
hq

IMG_1963_zpsfde6c3fd.jpg



Dagsljus
hq




Här har vi matbordet , dvs från andra sidan än de tidigare bilderna..

Jag måste erkänna att det är väldigt sällan jag äter hemma, sitta vid bordet gör jag i stort sett endast när jag har gäster..
hq


Här är det från en annan vinkel
20131109_151849_zpsd8bcb092.jpg



Med lägenheten kommer även en ca 20 kvm stor takaltan där man lätt fastnar på sommaren.

hq



Har inga bra bilder på badrum eller sovrum, får lösa det någon dag.


Har uppgraderat lägenheten med ny väggfärg på ett ställe ;)

hq
 
Har inga bilder att visa själv tyvärr, men eftersom jag och min pojkvän förhoppningsvis snart ska flytta (yes!) så behöver jag inspiration och vill gärna se fler bilder på hur ni bor! =) =) putt putt

//r
 
Hit flyttade jag och min kille för bara en vecka sedan. Hyr en liten stuga med 3 rum. Har mycket vi vill ändra på (som tex. luckor i köketq :angel:) och vi har än så länge inte hunnit hitta nya soffor. De bruna vi har nu är sååå fula :wtf:.

Framsidan, tak ska på över framtida uteplatsen
P6040871.jpg


Kök och matplats är under konstruktion!
P6110946.jpg


Vardagsrum
P6110951.jpg


Sovrum (såg nu att tavlan hänger snett, irriterande :p )
P6110940.jpg


Sovrum sett från andra hållet
P6110943.jpg

P6110945.jpg


Och bäst av allt, hagen precis bredvid huset där min häst ska gå. Skulle åkt och hämtat henne förra veckan, men det blev lite för mycket med flytten och allt. Förhoppningsvis har vi henne här inom ett par veckor :bump:
P6110954.jpg


Och så utsikten från framsidan av huset..
P6030822.jpg
 
Jag älskar gamla hus, gamla möbler och gamla grejer. Hittar gärna nya användningsområden till äldre bruksföremål. Särskilt roligt är det när man hittar grejerna här på gården. En liten släde som jag hittade fick bli vedkorg, en låda från en snickarbänk blev förvaring av matlagningsflaskor och burkar. Trådkorgar, sockerlådor, trätunnor, en massa småbord och annat har fått komma fram i ljuset och vara till glädje igen efter mååånga många år i något dammigt skrymsle.











Lite mer från mig!:)

Mannen och jag har tillbringat lediga stunder nu under våren med att bygga ett uterum och nu är det ÄNTLIGEN klart! Och jag älskar det!:love: Helt klart värt allt slit!



http://i306.photobucket.com/albums/nn269/malinj68/image.jpg1_zpszolykzlm.jpg
http://i306.photobucket.com/albums/nn269/malinj68/image.jpg4_zpswwn4pvkr.jpg
 
Senast ändrad:
Åh vilken inspirerande tråd :D Borde nog ta ett par bilder på min lilla etta för att kunna jämföra den dagen jag flyttar till större, något jag hoppas blir snarare än snarast! Har tryckt in liiiiite för mkt grejjor här vilket märks extra tydligt nu när jag blev tvungen att flytta om pga installation av fast trådlös router
 
Hjälp! Vilken sida ska vi ha divanen på??

Övre bilden - nyinflyttade förra sommaren, divanen hitåt och gammalt soffbord.
Nedre bilden - idag, divanen bortåt och nytt, mindre soffbord som passar till soffan och tv-bänken.


När jag jämför bilderna känns den undre mer "rörig"?
 
Hjälp! Vilken sida ska vi ha divanen på??

Övre bilden - nyinflyttade förra sommaren, divanen hitåt och gammalt soffbord.
Nedre bilden - idag, divanen bortåt och nytt, mindre soffbord som passar till soffan och tv-bänken.


När jag jämför bilderna känns den undre mer "rörig"?
Jag gillar den undre bäst. Det är mer platseffektivt att ha det på det viset.

Undra om inte det är filten och kudden (?) på armstödet på soffan som ger intrycket att det skulle vara stökigare.
 

Liknande trådar

Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 441
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp