Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köket, främst spisen/hällen, jag hade inte pallat att ha det så, får man plats?

Kul med alla bilder utomhus, det fanns hästar i merparten av dem, haha! :)
Ja, jag reagerade på hur dåligt med plats det var vid spisen och avsaknaden av avställningsytor. Annars tycker jag det var fint även om jag hade lite åsikter om mäklarens texter. :D

http://www.vastfast.se/till-salu/save-arthogsvagen-1/?show=images Någonting säger mig att den här mäklaren inte har koll på hästar... :D Stora ytor för hästarna att få motion på och så visar man frimärkesstora rasthagar..

Fast bilden är ju väldigt felvisande för stället har 5ha varav 2ha bete så en en bättre fotograf hade troligen visat lite bättre bilder på hagarna där hästarna kan "motionera" ;) Men en klar miss när det är en mäklare som inte är insatt och verkligen kan visa fram fördelarna med en hästgård.

Gissningsvis säljs det till en byggare som river huset och beroende på vad planen tillåter gör ngt av följande:
  • Bygger stort hus och säljer för 8 mkr
  • Bygger parhus och säljer för 13mkr
  • Styckar tomten, bygger två hus och säljer för 14 mkr
  • Bygger flerfamiljshus - pris beror på hur många lägenheter det blir och om det säljs som brf eller ägande-lgh.

Det sista alternativet är mest lönsamt och ofta möjligt i detta område. Trist för grannarna, men med tanke på närheten till tunnelbanan ett ganska bra alternativ om man tänker på bostadskollektivet.

Jag hade gärna bott i det huset, men inte för dom pengarna!

Det har jag nog haft uppe för ganska länge sedan. Det har varit till salu länge nu.
Där hade jag kunnat tänka mig att bo. Tyvärr lite för dyrt för mig just nu, men lika lång tid att köra till jobbet som jag har nu. Fast jag tror att sambon tycker att det är för långt till närmsta tågstation.

Ja jag känner också igen det, och hade även kunnat bo där! Gillar verkligen köket och ytorna:love: Om en inte behöver tänka på att städa då:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 858
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama