Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
http://objekt.fastighetsbyran.se/?objektGID=OBJ2320_1298343680&source=hemnet&images=1

Börjar med ett äpple och ett päron i köket och sen fortsätter det. Visa bättre än andra..

oj när du sa äpplen och päron tänkte mig något helt annat :D

Fast detta gillade jag verkligen, någon som läst narina ;)
11419476.jpg

Jag fixar av ngn anledning inte att länka. Men googla Kristinavägen 44 och klicka på Bukowskis länk. Där är mitt drömhus ( om jag skulle vilja bo i Sthlm, helst skulle jag flytta på huset;))

Klart lagomt stor för mig, men jobbigt att behöva springa ner i källaren varenda gång man ska på toan. Hade fått bli en återgång till potta nattetid. :yuck:
Jag hade varit glad för toa i källaren när jag bodde som ung i en "lägenhet" med utedass inne på gården, jag fick gå ut en bit på trottoaren för att komma in på gården. :D. Mitt emot Katedralsskolan i Uppsala. Det var tider det.

Men ändå?! :) Kommunalt vatten och avlopp, 7 km till tåg och 200 m från havet.

Ja det är sjukt när priset är lägre än vad det kostat att bygga huset.

Men ärligt talat skulle du tagit emot detta hus även om de gett det till dig? Hur lätt är det att få jobb däruppe? till umeå ca 45min - sundsvall 2,5h. Det låter som ett fynd om du bor i orten eller Umeå och har jobb där, men jag kan tänka mig att priserna på husen allmänt är låga så du kan få något ännu närmare och lika nära havet till ett rimligt pris...

och det är nog inte så många som vill ha en sommarstuga i umeå - även om det ligger 200m från havet & man kan ta tåg, de flesta vill nog ha med sin bil eftersom det är lättare att handla och så att man ev kan ta med någon möbel eller verktyg för att göra annat underhåll på "sommarstugan". jag tror tyvärr att de flesta söker sig söderut när de vill ha sommarstuga. En sommarstuga som man besöker en gång om året lär man bara få jobba med underhåll när man väl är där.

Men ärligt talat skulle du tagit emot detta hus även om de gett det till dig? Hur lätt är det att få jobb däruppe? till umeå ca 45min - sundsvall 2,5h. Det låter som ett fynd om du bor i orten eller Umeå och har jobb där, men jag kan tänka mig att priserna på husen allmänt är låga så du kan få något ännu närmare och lika nära havet till ett rimligt pris...

och det är nog inte så många som vill ha en sommarstuga i umeå - även om det ligger 200m från havet & man kan ta tåg, de flesta vill nog ha med sin bil eftersom det är lättare att handla och så att man ev kan ta med någon möbel eller verktyg för att göra annat underhåll på "sommarstugan". jag tror tyvärr att de flesta söker sig söderut när de vill ha sommarstuga. En sommarstuga som man besöker en gång om året lär man bara få jobba med underhåll när man väl är där.
Varför skulle inte en Umebo vilja ha en sommarstuga likväl som en Stockholmare? 45 min att pendla är vardag för väldigt många här i Sverige. Umeå är förutom residensstad även en universitetsstad med flera skolor, flygplats och industrier och nej, priserna är inte allmänt låga i Umeå.

Varför skulle inte en Umebo vilja ha en sommarstuga likväl som en Stockholmare? 45 min att pendla är vardag för väldigt många här i Sverige. Umeå är förutom residensstad även en universitetsstad med flera skolor, flygplats och industrier och nej, priserna är inte allmänt låga i Umeå.

ok om inte priserna allmänt är låga i Umeå med omnejd så håller jag med om att det verkligen är lågt i pris.

Fast jag är fortfarande skeptisk att man skulle vilja ha ett så stort hus som "sommarstuga" det kostar ju som sagt var i underhåll - om man inte har ett överflöd av pengar.

ok om inte priserna allmänt är låga i Umeå med omnejd så håller jag med om att det verkligen är lågt i pris.

Fast jag är fortfarande skeptisk att man skulle vilja ha ett så stort hus som "sommarstuga" det kostar ju som sagt var i underhåll - om man inte har ett överflöd av pengar.
Du kan ju inte utgå från att någon tillbringar ett par veckor/år i ett fritidshus och sen bara betalar och ser glad ut? Jag har bott i Umeå, jag känner många som bor i Umeå och det är många som har fritidshus och de används flitigt året om, oavsett om det är havsnära eller inte. Visst, det är ett väldigt lågt satt pris, men vi vet ju inte hur det ser ut heller eller vad slutpriset blir. Badrummet kan behövas göras om mm, jag hade helt klart varit intresserad om jag letade boende söder om Umeå fast inte som sommarstuga då utan som permanentboende. Området ser väl exploaterat ut för att jag skulle vilja ha det som sommarstuga.

Jag tycker att det ligger för avsides, jag hade hellre köpt något i Nordmaling faktiskt. Eller Husum men det är ju för att jag kommer därifrån. Nu har jag inget jobb än så det beror ju såklart på var jobbet ligger någonstans men skulle hellre bo lite utanför Umeå än så pass bit bort som Rundvik ändå om jobbet ligger i Umeå iallafall. Botniabanan är ett skämt. Skulle tro att husen i Rundvik är lika svårsålda som i Husum - man får i princip ge bort dom..
Huspriserna i Umeå är däremot inte låga. Förmodligen låga om man jämför med Sthlm men inte om man jämför med andra städer häruppe, då är det dyrt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 858
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama