Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv fick jag fängelsevibbar av stället, första intrycket. :laugh:
Jag ser ju när jag tittar att det inte är det, men jag hade inte varit intresserad av kåken, men du @Snurrfian får gärna återkomma med en rapport efter visningen. :up:

Själv tänkte jag först på tv-serien tre kronor när jag såg själva uterummet där man ser trappan går upp. Men någon form av verksamhet måste väl ha varit där tänker på köket som man drar igen dörrar för. Kan det vara något kyrkligt kanske? Samlingslokal typ!

http://www.lansfast.se/hitta/villa/vastmanland/vasteras/vasteras/hogbergsgrand-4/4cm2ciaq10cul6q7/ Här är ett riktigt udda hus, jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka, till viss del känns det som kontor, men samtidigt skulle kan kunna göra det riktigt häftigt...

Först tänkte jag: men gud vad konstigt! Hur kan man skapa ett hem där?
Men när jag kikat på alla bilder så började jag nästan planera hur jag skulle renovera och möblera och hur häftigt det skulle kunna bli! Supernyfiken nu ju hehe.

Först tänkte jag: men gud vad konstigt! Hur kan man skapa ett hem där?
Men när jag kikat på alla bilder så började jag nästan planera hur jag skulle renovera och möblera och hur häftigt det skulle kunna bli! Supernyfiken nu ju hehe.
Bekymret är väl att när man pyntat upp den där miljonerna tillkommer några mille till för att göra åt det. Öppna spisarna går inte att elda i. Poolen är i behöv av renovering. Etc etc.

Bekymret är väl att när man pyntat upp den där miljonerna tillkommer några mille till för att göra åt det. Öppna spisarna går inte att elda i. Poolen är i behöv av renovering. Etc etc.
Nåja nu ska du inte komma här och vara realist! ;) Men nog håller jag med om att det antagligen är en arkitekt som har ritat huset och ju mer jag tittar på det, desto mer tycker jag om det. Jag har verkligen inte pengarna nog att rusta det som jag vill men drömma lite måste man få göra. ;)

06dba-7f980-4d008-1de8f-3b31c-e9e26-e0459-fa144.jpg

Jag kan inte låta bli att fundera på om väggen verkligen ser ut så där? :D

http://www.lansfast.se/hitta/villa/vastmanland/vasteras/vasteras/hogbergsgrand-4/4cm2ciaq10cul6q7/ Här är ett riktigt udda hus, jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka, till viss del känns det som kontor, men samtidigt skulle kan kunna göra det riktigt häftigt...
Första bilden så tänkte jag "bunker"... men sen kom interiörbilderna - oj oj oj :love:
Tiden har stått stilla sen 1960, så fantastiskt retro :love:
Hade jag pengarna skulle jag lätt kunna flytta dit :D och jag skulle absolut gå på visningen om jag bodde i närheten... bara för att :o:D

Ja den var härlig! (om man nu ska bo i stan) ;) Men jag verkligen ogillar mäklare som lägger in massa närbilder på blommor och på skrivmaskiner - ingår de?

Jag håller med om att det är fruktansvärt irriterande när det dyker upp närbilder på möbler och inredningsdetaljer bara för att skapa en känsla som inte består när sakerna flyttats ut.

På samma vis tycker jag att det alltid blir en kuslig känsla i de hus där nuvarande ägare tydligt flyttat ut men man låter en stol stå kvar i ett tomt sovrum, ett ensamt matsalsbord i matrummet eller en enda soffa kvar i vardagsrummet. Jag förstår poängen att vilja ge en hum om rummens storlek på bild, men personligen hade jag hellre sett hela huset tömt och måttangivelser under bilderna om det känns viktigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 858
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama