Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måtte detta ställe hamna i goda händer:

http://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-sproge-gotlands-kommun-sproge-stymnes-506-6269304

Otroligt vackert hus, helt oförstört.
Fantastiskt, om man ha massvis med pengar. Ingen elektricitet o inget vatten o avlopp, huset/byggnaderna är kulturminnesmärkta o såna brukar bli väldigt kostsamma att renovera. Misstänker att skorstenarna måste sättas om, tyckte mig se en fotogenkamin bredvid en av kakelugnarna.

Inte mycket skog att ta ut o markerna dåligt arronderade. Markerna verkade ju inte i bästa skick. Vad kan man leva av på sydvästra Gotland?

Ingen elektricitet o inget vatten o avlopp...
Jag har gjort bra mycket mer än så med det ställe jag har nu. Det bästa med det där huset är att man slipper renovera bort tidigare renoveringar först och att allt är bevarat; enkupigt tegel, handblåsta fönster, spegeldörrar, golv, lister, beslag, kakelugnar... underbart. Vill ha. Synd att man måste åka båt till Gotland.

Problemet är väl att det kostar 5 milj i bara inköp, det är nog inte svårt att lägga ytterligare 1 mille på renovering… :p

Gräsligt! Vad betyder det att gästtoaletten har sting?
:wtf:

suck kan de inte bara låta bilderna tala för sig själv? blir nästan anti när de vräker på med hur utsökt, underbat och vackert det är, tillochme accepterat "informationsruta" kunde de inte låta bli att kommentera även om adjektiven tog slut på de sista bilderna ;)

kl
En vän/arbetskamrat var o tittade på slottet i närheten av Simrishamn (15 mille? Ja de har råd, även om de inte badar i pengar eller paprika). Sambon blev väldigt nervös....
Stället var över förväntan, men bara kostnaden för att driva det är inte realistisk.

Samma par var o tittade på det fantastiska stället med 19 boxar i Sigtuna. Stallarna var fantastiska till skillnad mot bostäderna, indränkta med Klorin från källare till tak.

Ja kommentarerna blir lite löjliga i sammanhanget. Master bedroom liksom, hallå det är ju en villa i Sverige och inget slott i EnglandO_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 854
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama