Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Coolt hus ändå! Jag gillar det.
Jag undrar dock precis som @Emro om stupröret och bassängen. Vad är det? Varför? Hur gick det till?

Finns en del coola grejjer och badrummet på övre plan skulle jag inte tacka nej till!

Vem har satt bildtexterna? Verkar ha problem med ordföljd o meningsbyggnad. Min föreställning om eget paradis inkluderar inte grannar så tätt intill. Visserligen charmigt (älskar chezlongen), den unika kamminen är bland de fulaste jag sett, o vem tusan har stuprännor inomhus?

Jag undrar mest vad som hamnar i bassängen som det är ett stuprör till. Alltså, en av de nedersta bilderna där de skrivit något om iúnik braskamin. Verkar helskumt.

Det är nog snarare någon slags inomhusdamm, till prydnad alltså. Kanske är det något slags finurligt tillflöde via stuprännan?

Konstigt att den inte nämns överhuvudtaget i mäklarannonsen... De kanske insåg själva att den var för märklig för att framhållas. :D

Jag har också funderat på den däringa lilla bassängen. Men tror också det är någon sorts fontän eller något åt det hållet...

Jag har också funderat på den däringa lilla bassängen. Men tror också det är någon sorts fontän eller något åt det hållet...
Skulle inte bassängen kunna fungera för en liten trevlig alligator eller så...

Giller inte huset, känns som ett hus som det blir ruskigt svårt att få lugn och ro i, det är så många länkade öppna ytor, så att endast sovrummen (och badrum) är användbara om man vill slippa höra eller se vad andra familjemedlemmar ägnar sig åt.
Det blir mer som ett kontorslandskap, om någon lagar mat eller ser på TV så kan man inte slippa undan från att höra eller känna lukter. Förresten, så är det hus där man måste skura golvet bakom spisen om man lagar något som stänker...

Sv: Spännande hus till salu - del 2!

knapplån

Skåpsluckorna i köket, någon?
imagereader.aspx

Hela lägenheten:
Attractive apartment near Charles Bridge

Undrar om det var arkitekten eller snickaren som var full... :D

@ninsan Vilket fantastiskt hus! Jag skulle nog inte velat bo där själv, men dom som bor där måste verkligen älska att inreda. Det ser ut precis som i en inredningstidning :)

@ninsan Jag har heller aldrig sett något liknande och jag tillbringar mer tid än vad jag vill erkänna på Hemnet. Jag är så imponerad av människor som klarar av att hålla sig till en stil och köra den fullt ut (även fast jag vill ha mer färg omkring mig).
Dessutom känner jag att jag så himla gärna skulle vilja ha en egen "kommandobrygga"!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 852
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama