"Spågummor" till sjuka hästar?

Z

Zetar

Det här låter väl lite töntigt men jag drar det ändå pga funderingar.
Angående Spågummor eller folk som tror sig känna vad djuren känner, med det menar jag främst smärta på olika ställen på djuren.
Har hört bland annat om spågummor som man kan ringa till och berätta om sitt djurs situation och utifrån det får denna spågumman ont där djuret har ont och säger till ägaren vart djuret har ont och vad du kan göra för att få den frisk?!
Själv är jag lite skeptiskt mot sådant, men jag kan ändå inte sluta undra om det verkligen finns sådana människor?

Har du varit med om något sådant? vet du "spågummor" man kan ringa till?
I såfall tveka inte, skriv! :)

Sv: "Spågummor" till sjuka hästar?

Jag tror inte att man kan ta sånt på telefon faktiskt.Däremot känner jag en djurkommunikatör som jag tror till 110% på.Men hon träffar hästen IRL.

samma här, och med tanke på vart du bor så kanske det är samma person. och denna är inte synsk på det sättet utan har telepatisk kontakt med djuret, vilket inte är samma sak som att en spådam säger på telefon vart djuret har ont...

för att ta ett exempel, så hade jag en gång precis tagit hästen ur boxen, och han hade ett tjockt täcke på sig. det första hon säger är att min häst har ont uppe vid manken på höger sida. näe sa jag, det har jag inte märkt. jo sa hon, han förmedlar att han halkade i hagen i går kväll och han har ont nedanför manken. jag tog av täcket och mkt riktig, hästen var ordentligt svullen och öm just där.... :bow:

men om hästen är sjuk eller halt så ska man först och främst låta en veterinär undersöka den!

Var med om en spännande grej. En familj som har tagit hand om min minsta ponny lite då och då gav en bild på ponnyn till en spågumma. Hon pratade något om färgen röd, ponnyn gillade inte något rött täcke vilket stämmer ganska bra, hon trivs inte i det täcket. Det som nästan var mest intressant var att ponnyn såg dåligt på ena ögat vilket jag bara kan intyga att det gör hon. Dock har vi inte kollat upp det mer men man kan se att hon ogillar plötsliga rörelser på den sidan till exempel.

Mycket tar jag med en nypa salt men det här var lite spännande måste jag erkänna.

Det går bra att ta det per telefon. Se till att det är ett seriöst medium med referenser innan du betalar bara.

Vet/misstänker man att hästen är sjuk är det viktigaste att man kontaktar veterinär. Sen kan man som kuriosa kontakta medier/hästpratare men aldrig som förstahandsval.

Vet/misstänker man att hästen är sjuk är det viktigaste att man kontaktar veterinär. Sen kan man som kuriosa kontakta medier/hästpratare men aldrig som förstahandsval.

Självklart inte! Men veterinärerna har kollat hästen typ 7 ggr nu och kan fortfarande inte enas om vad problemet är och nu vill de dömma ut honom. Vore iaf bra om jag fick veta vad exakt han lider av innan jag tar bort honom.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 189
Senast: lizzie
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 961
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 751
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 210
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar