Sova på mage

Sv: Sova på mage

Han säger nog ifrån om larmet sitter och gör illa honom :)

Ella sover också i egen säng första passet på kvällen, hon äter "nattmjölk" vid 22-23 och sedan lägger vi henne i spjälsängen.

Där sover hon till 3.00-4.00 och då äter hon igen och somnar sedan i vår säng ( jag längtar tills jag får hämta över henne till vår säng :) )

Ella har ju också ett respisense och jag tycker det är så skönt med larmet ..

Ja jag försöker också tänka att han säger nog till om det är obekvämt.
Var på bvc idag och läkaren frågade lite om nätterna. Jag råkade nämna att vi testat lägga han på mage med andningslarm och att han sover såå mkt bättre. Både läkare och sköterska tittadepå mig som jag var världens hemskaste mamma. Sen sa läkaren "jaha men funkar larmet då?".

Nu vaknade lille gubben!

*KL*

Jag fick en lite lustig kommentar av sköterskan på BVC... Jag talade om att Theo sover mycket bättre sen vi har lagt honom på mage. Hon såg helt förskräckt ut och sa: "Ja, det får ju du ta på ditt ansvar!" Öh... Ja, det klart? Mitt barn (ja, pappans oxå så klart), mitt ansvar. Det gäller väl hela tiden, vad jag än gör med honom?

Hon såg dock lite lugnare ut när jag sa att vi hade larm, och sa att då var jag tvungen att använda det tills han är minst sex månader. Och det kan jag absolut göra, bara han sover ordentligt! ;)

Blev nyfiken på om er bebis fortfarande sover lika gott på mage och om ni är nöjda med larmet :D

Vi har nämligen upptäckt att vår lilla skrutt också sover mkt bättre på mage. Senaste två veckorna har gångerna han sovit längre än 1 timma under dagtid varit lätträknade. Som tur är sover han bra på natten även om han sover på rygg, men då är han väl så otroligt trött eftersom han varit vaken massor under dagen. Vi testade att lägga honom på mage och han slocknade av sig själv hur lätt som helst plus att han sov längre och mkt lugnare. Vi har provat att vända tillbaka honom till rygg, han har inte reagerat när vi vänt honomutan fortsatt sova. Han sover däremot bara på rygg en kort stund för att sen börja gnälla. Vänder vi honom somnar han om som en stock. Det blir till att införskaffa andningslarm omedelbums :D

jo han sover fortfarande på mage eller på sidan. inatt rullade han över på mage och sov då 5 timmar, vilket aldrig hänt innan. sen åt han och sov vidare 5 timmar till. känner mig trygg med larmet.
sen har vi kommit på att han även gillar att ligga på sidan rejält uppstöttad på på ryggsidan och magen. då somnar han snabbt och sover länge.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 241
Senast: Linn-Nora
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 183
Senast: IngelaH
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 400
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar