Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
Ursäkta att jag snor tråden lite, men jag tänkte bara höra efter hur det kan komma sig att samsovning ökar risken för PSD (som någon skrev)? Jag har för mig att jag läst tvärtom, att det kan minska risken för det. Men det kanske inte stämmer?
nu börjar jag fundera mer och mer på varför vi INTE har ett larm... visst man kan inte skydda sig mot allt men skulle olyckan vara framme kan ju ett larm iaf göra så att man har sin lilla bebis vid liv. Visst, det kan kanske vara för sent eller kan larmet ha slutat fungera men ändå...man har iaf gjort vad man kunnat!
Nja mariginalen är inte så små du måste rusa och kasta dig över bebisen för att den ska börja andas igen. Går larmet har man rätt "gott" om tid på sig ändå. Annars går man kanske och kollar till va 15:e minut eller bara låter dem sova utan att kolla alls.
Min jobbarkompis dotter dog i PSD när hon var någon månad gammal.
Fast har jag skrivit att man måste kasta sig över bebisen?
"Visst, det kan kanske vara för sent "
Detta är helt otroligt.... i vanliga fall sover han några minuter åt gången, man får söva om, sen sover han några minuter...ja, väldigt sönderhackat. Fast när han sover i sjalen kan han sova ett par timmar.
Nu när han sover på sidan/mage är det enkelt att lägga honom, han kommer till ro direkt, sover i över 2 timmar i vagnen utan att göra minsta lilla pip. Att det kan vara sån skillnad!!!
Tack för allas svar!
Hur kommer det sig att risken ökar om modern (och fadern?) röker?