Ta det som det kommer det löser sig tids nog. Min äldsta somnade vid bröstet tills hon var 11.5 mån. Sen fick välling och vi låg bredvid varandra och kramades. Minstingen är betydligt tuffare så när jag slutade amma för ett par veckor sedan (snart 9 mån bebis) pga mediciner som inte är riktigt bra med amning passade vi även på att flytta över till egen säng då hon sparkas väldigt. Jag kan lägga henne ibland men maken är betydligt bättre på det så jag håller mig undan, typ drar ut och tränar eller nåt, medan han lägger henne. Brukar försöka ge välling för att hon ska vara mätt och nyäten när hon somnar.
Maken lägger ena handen över hennes bröst och smeker över huvudet med den andra. På huvudet sitter lite akupunktur-punkter som verkar lugnande och jag tror att det är sånt man märker på henne för hon blir riktigt lugn. Vaknar hon till räcker det om man hyssjar lite och kanske pratar försiktigt så hon hör att vi är nära. Natta om efter en sån grej brukar även jag klara utan större kriser.
Maken lägger ena handen över hennes bröst och smeker över huvudet med den andra. På huvudet sitter lite akupunktur-punkter som verkar lugnande och jag tror att det är sånt man märker på henne för hon blir riktigt lugn. Vaknar hon till räcker det om man hyssjar lite och kanske pratar försiktigt så hon hör att vi är nära. Natta om efter en sån grej brukar även jag klara utan större kriser.