Sommarmammornas fortsättningstråd!

Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Gnarpis:
Kul med gröten, det är roligt med mat eller hur? Vad ger ni för sort förresten?

Det är jätteroligt, ser verkligen fram mot att prova potatis/morot/palsternacka/frukt etc :d

Han får sempers mild havregrynsgröt. Idag åt han jättemycket av den enorma smakportionen. Han tryckte knappt ut nånting så nästan allt hamnade i magen :laugh:

Koltinna jag rider 1-2 ggr i veckan, har inga egna hästar. Satt upp första gången strax innan 3 mån dan. Så underbart att sitta på häst igen.

Ja, man kan tro det iaf :p Fick korten idag, superfina allihop! Ska bara få tummen ur och ladda upp dom också :p

kl

Imorse åt skrutten upp hela smakportionen med gröt :d det är så kul att mata honom. Han har fått smaka nyponsoppa och smoothie gjord på vaniljyoghurt blåbär hallon och banan. Det tyckte han om :laugh:

Men jag undrar; hur länge ska dom äta smakportioner? och när dom äter en hel portion är det då man kan byta ett mål ersättning till gröt?
Det är också svårt att veta hur länge han är mätt på gröten.
Han får efter amningen, men amningen blir han inte mätt av iaf inte så länge. Ersättningen får han 165 ml och då klarar han sig 3 timmar.

Första gångerna ger man ju bara nån tesked, men en hel smakportion är väl på ca 3/4 dl vatten beroende på märke.

Okej, jag såg nu att det stod på sidan av förpackningen hur man gjorde en smakportion! :)

Jag trodde att smakportionerna skulle vara på nån tesked så jag jag blev lite förvånad när den var så stor och ännu mer förvånad när sonen åt upp hela!
Fast idag ville han inte ha alls. Gissar på att han va mätt :grin:

Idag har vi provat att ge första smakisen till Enya. Jag ammade först och gav sen lite lite på en sked. Hon rörde inte en min, men var samtidigt inte så intresserad. Gissar på att hon blev mätt på amningen. :crazy: Ska försöka imorgon igen och se om hon är mer intresserad då!

Ja just det! Skruttan har provsuttit kompisens gå-stol :)
PC120006.jpg

Kul med smakis och kul med gåstol :) Det ser så festligt ut när små bebisar röjer runt i en sån tycker jag, måste vara en härlig känsla för de små att äntligen kunna ta sig dit de vill :banana:

Här går det både bra och dåligt faktiskt, Emil är en otroligt glad liten kille som mest är på bra humör hela dagarna.
Sover bra gör han också, de senaste nätterna har han sovit från ca 21 till 5-6 :banana: Och inatt var det jag som "väckte" honom, för jag vaknade med världens sprängfulla bomber till bröst, så han fick äta lite och sen somnade han om så sött och sov till strax före 9!
Duktiga underbara kille :love:

Men det är lite bökigt med maten dock, han är inte alls så förtjust i mat.
Amma är väl sådär roligt just nu, gröt sådär gott.
Fruktpuréer blää, grönsakspuré sådär.
Flaska vägrar han!

På Fredag ska vi till BVC, så får vi se om han går upp som han ska...men det är ju inge roligt när det bara blir jobbigt med maten hela tiden :(

Jag vet hur det kan vara :grin: men jag tror det går över. Kan det vara ett utvecklingssprång?

Min plutt sover så bra på nätterna så jag känner mig nästan dryg när jag berättar. Runt 11 timmar utan att äta varje natt. Såå skönt.

Det går bara bättre och bättre på dagarna också. Men jag tror han börjar bli lite mammig :crazy: hoppas det går över snabbt.

Gud vad skönt! Längtar verkligen tills Enya börjar att sova mer än 2 timmar i sträck! :)

Vad tråkigt att det är bökigt med maten! Har du provat majs? Hörde en kompis unge gillade bara det när den började äta :)

Åhhh din lyckans ost ;)
Så himla skönt att det har blivit bra med hans mage? eller vad det var. Har du slutat amma helt nu?

Jag vet hur det kan vara :grin: men jag tror det går över. Kan det vara ett utvecklingssprång?

Min plutt sover så bra på nätterna så jag känner mig nästan dryg när jag berättar. Runt 11 timmar utan att äta varje natt. Såå skönt.

Det går bara bättre och bättre på dagarna också. Men jag tror han börjar bli lite mammig :crazy: hoppas det går över snabbt.

Ja jag hoppas verkligen det går över...håller på nu att göra egen barnmat, får se om han kanske gillar det bättre? :d

Och utvecklingssprång kan det ju faktiskt vara, han är snart 25 veckor och det ligger ett härikring läste jag nyss...lilleman, inte lätt att vara liten alltid!

Jöss vilka härliga nätter, det var verkligen inte illa! :)

Nej, jag ammar morgon och kväll. Fast på morgonen får han ersättning efteråt eftersom han inte blir tillräckligt mätt och ytterligare nån timme senare får han gröt.
På kvällen ammar jag precis innan han somnar för mysfaktorns skull. Han får inte i sig så mycket och han är inte jättehungrig då heller eftersom han får ersättning ett par timmar innan.
Han har börjat bita mig i bröstet vilket gör :devil: ont, så jag är glad att det är slutammat närsomhelst.

Gud vad skönt! Längtar verkligen tills Enya börjar att sova mer än 2 timmar i sträck! :)

Vad tråkigt att det är bökigt med maten! Har du provat majs? Hörde en kompis unge gillade bara det när den började äta :)

Så sov Emil också i början, jag höll på att bli tokig..men man vänjer sig tycker jag nog, och rätt vad det är så börjar de sova längre stunder :)

Majs och Potatispuré var bland det första jag provade, var väl sådär populärt. Sen har jag kört med Morot och Potatis ett tag och det duger. Igår testade vi Majs och Potatis igen, och det var verkligen ingen hit! Kräsna lilleman :p
Kanske man ska testa bara majs?

OJ!
Den här tråden har jag ju helt missat!
Tiden går och lilltjejen är 5 1/2 månad redan :eek::love:

Jag klämmer mig gärna in lite senare i eftermiddag efter BVC besöket!

God Jul på er alla sommarmammor :bump:

OJ!
Den här tråden har jag ju helt missat!
Tiden går och lilltjejen är 5 1/2 månad redan :eek::love:

Jag klämmer mig gärna in lite senare i eftermiddag efter BVC besöket!

God Jul på er alla sommarmammor :bump:

Hej!
Kul att "se" dig här!
Ser fram emot uppdatering! :bump:

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 526
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 412
Senast: Migo
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 371
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar