Sommarmammornas fortsättningstråd!

Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Hej!
Kul att "se" dig här!
Ser fram emot uppdatering! :bump:

Jag med :bump:

Hos oss går det förresten framåt med maten, Havregröt är tämligen poppis, testade den och han har ätit bra :d :banana:
Dock vart det inge bra med min hemlagade mat, den gillar han inte ett endaste litet dugg!
Tur att det finns burkar att köpa till oss som har kräsna barn ;)

Hur är vädret hos er andra? Vi har massvis med snö, underbart roligt och jag är överlycklig :D Emil fick sitta i snön efter vår lilla promenad också, det var inga småflin man fick direkt - han tyckte det var jättehäftigt!

Babyfoal: Vad roligt att du också hittat hit!! :bump:

Vi har varit utomlands igen (hade 2 utlandsresor planerade under hösten - båda hamnade inom 3 veckor...) så lilleman har blivit väldigt berest!

Det gick superbra denna gången med :love: Men nu är det färdigåkt för ett bra tag framöver.

Tillit: Havregröt is da shit tycker vår lille! Eller tyckte i alla fall, nu äter han allt man erbjuder - sålänge det är burkmat det vill säga :eek:

Jag FÖRSTÅR inte varför det skall vara så stor skillnad på vår hemlagade mat och burkmaten, men med vår egen får man truga och truga och med burkmaten så bara gapar och gapar och gapar han, oavsett smak. Otacksamma unge! :p Sålänge det var "bara" rotfrukter och smakisar så gick vår mat galant, men inte när det blev "blandat"... Egen frukt är dock toppen, men det är det ju svårt att misslyckas med ;)

Vi har dock gott hopp om att han skall gilla vår mat när han blir lite äldre (i o m att han äter ALL annan mat), så vi ska prova om någon vecka igen tänkte vi...

Vi har också fått en massa snö!! Underbart!!! :bump: I kväll blir det till att rida ut med pållan i nysnön :love:

Lilleman tyckte att snön var lite konstig - men spännande! Och jag är glad att vår vagn gick betydligt bättre att köra i en massa snö än vad jag befarat, till och med bra faktiskt! :bump:

Senast ändrad:

Välkommen! :)

Enya åt glatt gröten igår, men idag var hon inte så sugen. Tänkte prova potatis någon dag framöver istället, får se om det faller bättre i smaken.

Tillit: Vad bra att du hittade något som gillas!
Hela marken här är full av snö och världens snöoväder hela dagen. Så härligt :love:
Såg dina fina bilder i bildtråden! Sån sötnos!

Embe: Oj vad tufft! Vi håller på att planera resa. Antingen blir det nu i januari eller i april. Vart har ni varit?

Enya åt glatt gröten igår, men idag var hon inte så sugen. Tänkte prova potatis någon dag framöver istället, får se om det faller bättre i smaken.

Prova gröten ett par dagar till. Idag kanske hon var mätt eller så var hon kanske trött eller för hungrig.
Jag har märkt på min son att man måste tajma det perfekt, kanske det är samma för din tjej.
Idag fick han gröt på kvällen. Han äter nästan upp hela smakportionen nu. Han är såå söt med gröt i hela ansiktet :love:

Tillit vi har också massor med snö. Supermysigt. Ser fram mot fredag då skulle det bli kanonväder.
Tänk er ett snöigt gnistrande landskap i strålande sol!

Det var så jag menade, missade att skriva dit det bara :)
Jo jag misstänker att jag ammar henne för mycket så att hon blir mätt innan.

Med Emil gäller det också att tajma in det tämligen perfekt.
Han får inte vara för nymatad, för nyvaken, för trött, eller för hungrig. Han får heller inte vara bajsnödig eller sitta med bajsblöja. Fast det kan man ju iofs förstå! :)

Nu imorse åts det väldigt lite, strax efterföljt av världens bajskalas - det vart bajs typ överallt inne på skötbordet, på filten som ligger där, på gosekaninen som finns där, på kläderna han hade på sig, ja ni fattar va :P Och det luktade URK! Har börjat göra det nu när han äter lite annan mat än bröstmjölk...Fast bajset var efterlängtat, han hade inte bajsat sen i förrgår stackarn!

Haha ja visst var det otroligt intressant ;)

Senast ändrad:

Ja att bajs kan vara så intressant :D jag säger ju att man blivit lite tossig :p
Min skrutt har också fått annan typ av bajs blääk och värre blir det väl :cool:

Ja att bajs kan vara så intressant :D jag säger ju att man blivit lite tossig :p
Min skrutt har också fått annan typ av bajs blääk och värre blir det väl :cool:

Ja värre blir det, I promise :p

Vår lille gick från att bajsa ca var 10onde (!) dag (massssssor) till ca 3 gånger per dag. Plötsligt blev det betydligt mer illaluktande i badrummet :p

Jag brukar inte kunna låta bli att le åt mig själv ibland - när jag konstaterar att bajs plötsligt blivit så intressant :o Galet...

Vår lille har nu kämpat med att lära sig krypa i flera månader. Nu står han sen ett par v tillbaka på alla 4 i korrekt position så fort han ligger på golvet, och gungar fram och tillbaka med rumpan och är frustrerad över att han inte kommer framåt. Det slutar alltid med ett frustrerat tjut och att han sedan lägger sig platt ner och drar sig fram istället, dit han vill... men jag antar att det bara är en tidsfråga innan han kommer på tekniken och då lär det nog gå undan, för stadig är han... Det är lite tudelat jag ser fram emot när han kryper - det besparar honom förmodligen MASSOR av frustration, men vi föräldrar lär få springa desto mer ;)

Nu har jag i alla fall äntligen fixat petskydd till alla kontakter! :idea:

Glömde ju: Koltinna, vi har varit i Tyskland och Österrike - så det har inte varit några solsemestrar tyvärr, men mysigt ändå :)

Vad duktig han är! Ludwig kan än så länge bara lyfta antingen överkroppen, eller rumpan. Men han är ilsk ändå när han inte tar sig nånstans :p

Igår trodde jag nästan han dött när jag vaknade :eek: Är fruktansvärt morgontrött så jag vaknar ytterst sällan innan L väcker mig. Men igår vaknade jag 10.30 och då sov han fortfarande. Och hade gjort det sen 21.30-tiden! Trots det var han på ett strålande humör när jag väl väckte honom efter en kvart eller så :p Ibland känns det som om han skulle överleva utan mat, han skriker ju aldrig :confused:

Vår lille har nu kämpat med att lära sig krypa i flera månader. Nu står han sen ett par v tillbaka på alla 4 i korrekt position så fort han ligger på golvet, och gungar fram och tillbaka med rumpan och är frustrerad över att han inte kommer framåt. Det slutar alltid med ett frustrerat tjut och att han sedan lägger sig platt ner och drar sig fram istället, dit han vill... men jag antar att det bara är en tidsfråga innan han kommer på tekniken och då lär det nog gå undan, för stadig är han...

:rofl:
Åh vad roligt att titta på!

Enya har vart hos sin mormor 2 timmar idag utan mig och hon hade sovit 1 timme, och sedan ätit upp nästan all ersättning! Så duktig eftersom att hon varken är van med ersättning eller flaska! Så himla skönt att det gick så bra. Stolt mamma jag är :love:
Enyas moster var och hälsade på just när jag skulle hämta henne och när moster busade med Enya så skrattade hon så mycket så hon nästan kiknade! :D

Har ni lämnat bort era någon gång?

Minst 100 ggr :o (Min mormor och morfar bor på vägen ut till stallet, mycket smidigt innan jag sålde hästen) :p

Ja gud vad smidigt! Jag ska börja rida 1 gång i veckan nu och lämnar Enya hemma hos pappa. Jag är SUPER mesig när det gäller att lämna henne. Tillochmed till sin pappa :crazy:

Enya har vart hos sin mormor 2 timmar idag utan mig och hon hade sovit 1 timme, och sedan ätit upp nästan all ersättning! Så duktig eftersom att hon varken är van med ersättning eller flaska! Så himla skönt att det gick så bra. Stolt mamma jag är :love:
Enyas moster var och hälsade på just när jag skulle hämta henne och när moster busade med Enya så skrattade hon så mycket så hon nästan kiknade! :D

Ett par gånger ja, fast det var när Emil var mindre och mest sov.
Då gick vi på bio ett par gånger och lämnade honom med Mormor.
Det gick kalasfint, och var inga problem alls.
Och så har jag åkt och handlat ett par gånger och lämnat honom med Pappa.

Dock är det svårare nu, Emil är så medveten och vill inte bli lämnad utan mig eller sin Pappa, så att lämna till någon annan än Pappa går liksom automatiskt bort.
Dessutom vill han ju inte äta ur flaska alls, så det går bara korta stunder mellan amningarna.
Lite lättare blir det ju nu när vi börjat med mat, men han äter ju inte så mycket än.
Snart så :) Men jag är också tämligen mesig vad gäller att lämna Emil :crazy:

Vi var nyss på BVC förresten, och Emil väger 7,5 prima kilo nu! Han har gått upp mer än ett halvt kilo sen sist, gissa om den här mamman ser ut såhär :banana:
Nä men det är ju så skönt att liksom få ett kvitto på att det går bra med maten nu, och att han får i sig det han behöver :)

Jag räknar inte att lämna sonen hos sin pappa som att "lämna bort", men det gör jag ganska ofta alltså lämnar till honom :)
Sonens faster var barnvakt för två månader sen i ett par timmar och hans farmor och farfar var det för 2 veckor sen medan vi var ute och åt julbord.
Imorgon kväll är det dags igen för famor för då ska vi inte till Stockholm och kolla på Magnus Betner, ska bli jättekul!

På tal om julbord så var Enya med oss på julbord i lördags. Det var sambons jobbarkompisar + familjer. Det tyckte hon var jätte spännande med allt folk, musik och så. :)
Vi är ju såna, sambon och jag, att vi hittar inte på så mycket saker som Enya inte kan följa med på. Men på juldagen ska vi på en kompis 25 års partaj och då får lillan vara hos sin mormor i 3 timmar. Men jag kommer ju inte kunna släppa tankarna på henne i 5 minuter ens. :)

Senast ändrad:

Själv tycker jag det är skönt att komma hemifrån ensam ett par ggr i veckan.
Och de gånger sonen inte har följt med oss (1 gång hittills) var det helt okej och jag kunde slappna av utan problem. Jag känner inte att det finns någon anledning att oroa sig. Imorgon kommer hans farmor och farfar vara hemma hos oss och vara barnvakt eftersom vi kommer hem så sent och då känns det ännu lättare.

Ja jag kan verkligen förstå det!
Det är något jag måste jobba på, att kunna lämna ifrån mig henne.
Jag är så himla rädd att lämna henne, för att jag tänker att om något händer henne och jag inte skulle vara där så skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv. Jätte knäppt, jag vet.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 526
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 412
Senast: Migo
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 372
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar