Sommarmammornas fortsättningstråd!

Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Oj, jag tycker att 16 timmar låter mycket. Våran tjej sover ca. 10 timmar under natten, sen kanske sammanlagt 2-3 timmar under dagen. Men hon verkar nöjd och må bra!

Däremot är det nog slutet för amningen. :(
Jag blir så besviken! Jag ville amma i iallafall 6 månader, men nu är hon bara starxt 4 månader och är inte intresserad av att ligga vid bröstet!
Hon äter sig aldrig mätt, och hon är bara intresserad av allt runt omkring..
Fast vill hon inte, så vill hon ju inte...

Men äter hon bättre ur flaska då?
Och hur länge har det hållit på?

Emil har haft perioder då han varit mindre sugen på att äta, men det har nog berott på utvecklingsfaser eller tänder.
Han bestämde sig också hux flux bara för att rata flaskan som han fått ur sen han var jätteliten, och bara äta från bröstet...

Vad jag ville ha sagt med det var väl att det går upp och ner, och kanske är det bara tillfälligt :)

Vad jobbigt :( Är hon lika ointresserad om ni är ensamma i ett mörkt rum utan så mycket att titta på?

Nej då går det bra, fast då somnar hon istället.. :)
Det har hållt på några veckor, men nu blir det bara värre. Jag och lillan är iväg mycket på stan, hälsar på folk m.m. så det är inte ofta vi har lugn och ro kring oss.

Vad jobbigt :( Är hon lika ointresserad om ni är ensamma i ett mörkt rum utan så mycket att titta på?

Så brukar vi oftast göra, just för att då kan han koncentrera sig som bäst :)
Är han trött så kan han somna också, det tycker jag bara är mysigt!
Men vi gör sällan saker på dagarna, är ganska hemmakära båda två.
Har försökt amma både sittande och liggande på annat ställe än hemma eller hemma hos min mamma där vi varit mycket, och det vart mest pannkaka av det hela!

ja emellanåt är dom kluriga dom små liven... min lilla flicka dalar i kurvan. hon är extremt aktiv och hittills har jag helammat henne. efter senaste bvc besöket kom vi fram till att börja med smakisar och minst ett mål mjölkersättning per dag. problemet är barar att sessan HATAR mjölkersättningen. har provat ge med flaska, sked , kopp inget funkar. hon spottar ut och blir jätte ledsen.... smakisarna däremot gillar hon bättre. ibland vet man inte riktigt hur man ska göra för att det ska bli rätt. hon är en glad pigg aktiv tjej som normalt sett inte är ledsen så ofta men mjölkersättningen spökar till det...
har ni någon erfarenhet av hur lång tid det kan ta innan dom accepterar ersättningen?:confused:

Har du testat flera ersättningar? Det skiljer ganska mycket i smaken på dom, den ni har kanske helt enkelt är äcklig? Gillar hon gröt så kan man ju byta ett mål till det också.

Men äter hon bättre ur flaska då?
Och hur länge har det hållit på?

Jag testade och ge ersättning idag, för första gången på 2 månader, och hon gillade inte smaken i början, men tillslut tog hon den och då var hon nöjd över att hon kunde titta runt samtdigt :)

Jag testade och ge ersättning idag, för första gången på 2 månader, och hon gillade inte smaken i början, men tillslut tog hon den och då var hon nöjd över att hon kunde titta runt samtdigt :)

Du kan inte pumpa ur med bröstpump då och ge? Om du egentligen ville amma menar jag, så är det ju samma hon får i sig :)

ja emellanåt är dom kluriga dom små liven... min lilla flicka dalar i kurvan. hon är extremt aktiv och hittills har jag helammat henne. efter senaste bvc besöket kom vi fram till att börja med smakisar och minst ett mål mjölkersättning per dag. problemet är barar att sessan HATAR mjölkersättningen. har provat ge med flaska, sked , kopp inget funkar. hon spottar ut och blir jätte ledsen.... smakisarna däremot gillar hon bättre. ibland vet man inte riktigt hur man ska göra för att det ska bli rätt. hon är en glad pigg aktiv tjej som normalt sett inte är ledsen så ofta men mjölkersättningen spökar till det...
har ni någon erfarenhet av hur lång tid det kan ta innan dom accepterar ersättningen?:confused:

Men precis så är det med Emil med, aktiv och kurvan planar...men min BVC - Frida tyckte det räckte med att börja med mat, gröt och så - ingen ersättning alltså.. :) Och tur är väl det för Emil vägrar flaskan!

Jag provad att pumpa för ett tag sedan, men på båda brösten tillsammans fick jag ut 60 ml på 30 min typ...

Hej! vi var aldrig med i den förra tråden men vår lilla skrutt kom i aug så vi borde ju platsa=).
Vi fick en liten Felix den 4:e augusti 12 v för tidigt plus att han var tillväxthämmad pga strypt näringstillförsel så han slutade i princip att växa i v 25, sen tog de ut honom pga svår preeklampsi i v 29 ynka 31 cm lång och 813 g tung.

men liten blir större nu är han snart 4 månader och väger 3.5 kg och är 48 cm lång, han är en väldigt snäll liten bebis som mest pratar och ler och är glad mest hela tiden =) sover oftast 22-08 med 3 matningar per natt =)

det ska bli så himla roligt att fira jul nu när man har barn, det känns så mycket större på ngt vis fastän han är så liten =)

Välkommen till tråden! :)

Vilken turbulent start ni var med om! Lille hjärtat, bara 813 gram. Hur länge fick ni vara kvar på sjukhuset?

Jag kan tänka mig att ni tycker att han är stooor nu :)

Jag ser också fram emot julen i år jättemycket :bump: Även om lillskrutt är för liten för att verkligen förstå, så känns det ändå speciellt, och jag tror han kommer att tycka att det är väldigt spännande i alla fall.

Idag skall det bakas lussebullar!

Det verkar vara väldigt olika. Min systerdotter vägrade ersättning helt och även smakisar gröt etc så syrran helammade i 7 månader. Det blev aldrig ersättning för henne alls.

Hej och välkommen :)

Vilket drama för er!

Jag ser också fram emot julen. Vi "pyntade" huset igår och min son tyckte väldigt mycket om alla stjärnor och ljusstakar :D

Trevligt att ännu fler ansluter sig till våran lilla tråd, och skönt att ni båda mår bra efter en tuff start. :)

Ja julen kommer att bli så enormt mysig. Lillan ska endast få 1 paket denna julen eftersom att hon är så liten och inte riktigt kan uppskatta paketen så är det bättre att satsa lite större nästa jul. Vi ska förmodligen ge henne en hoppgunga eller liknande. Dom behöver ju inte så mycket dom små liven så det är svårt att komma på något bra.
Vad ska ni ge era?

tack för era svar!ja jag ger upp ersättningen nu. känns som att matningen ska upplevas som possitiv. nu är det bara hysteriskt var gång. fortsätter med smakisarna och lägger till gröt. ska vägas i slutet på veckan igen så får vi se :)
man blir så orolig bara....vill ju inte att kurvan ska fortsätta neråt, men samtidigt kan hon ju inte säga tydligare att hon inte vill ha ersättningen. huvudsaken är ju att hon äter lite + bröstmjölken. ett plus iallafalll

Välkommen till tråden! :) Kul med fler sommarmammor :bump: Och skönt att ni mår bra efter en dramatisk start på familjelivet.

Jag ser också jättemycket fram emot julen, ska bli supermysigt :)

Gnarpis: Jag börjar smått misstänka att Emil liknar din systerdotter, han vill inte äta gröt längre, puréer grimaserar han mest åt och äta ur flaska är helt uteslutet!!
Det dumma är ju att hans kurva planar och vi "bör" egentligen ge lite gröt och mat och så för han verkar behöva det! Vad gör man :confused: Jag känner mig lite smått förtvivlad faktiskt :(

Undrar också hur det går för er nu? Håller tummarna för att det går bra :bump:

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 524
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 410
Senast: Migo
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 366
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar