Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!
Jo oh vad mycket som pågår just nu, helt otroligt egentligen om man tänker efter.
Igår låg vi på sängen och pratade Emil och jag, och plötsligt kom han på att han ville ha en leksak som låg en bit bort.
Min reaktion var ju att ge honom den eftersom att han inte själv kunde nå, men så hejdade jag mig bara för att se vad han skulle göra då.
Jo, tror ni inte att lilla underbara killen helt utan problem vänder sig om på magen!
Nåväl, han nådde den inte ändå, så då sätter han igång att dra in benen under magen och skjuta upp rumpan i vädret - nästan som att krypa alltså!
Lite diskret la jag mitt ben så han fick stöd och kunde trycka sig fram - tror ni han var stolt eller när han fick tag på sin leksak
Man blir ju själv så stolt så det är inte klokt, älskade lilla killen
Vi var till BVC igår också, och Emil hade bara gått upp ca 200 g sen en månad! Och växt en ynka cm...så hon tyckte det var bra att vi börjat med mat, han har tydligen ett stort energibehov eftersom han är så aktiv och vaken!
Tror nästan han fattade att han behöver äta mer, för sen igår äter han med 1-2 timmars mellanrum - på senaste har det ju varit 3-4 timmar mellan!
Sen fick han lite gröt imorse för första gången, verkade helt klart ganska gott
Sen ska han få lite puré till middag!
Kul att det gått så bra för er Embe, får man fråga var ni var?
Och grattis eller vad man nu ska säga till problemfri tand
..ning (?)
Gnarpis: Vad skönt att miniformen fungerar!