Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jag är i vecka 39 och i ett par dagar nu så har jag haft värk likt mensvärk och haft ont i nedre delen utav ryggen. I tre dagar har jag även haft en ilande smärta i underlivet och idag eller rättare sagt ikväll så har denna ilande smärta blivit mer regelbunden. Smärtan stannar bara i 2-3 sekunder och försvinner sedan. Samtidigt som den ilande känslan kommer så blir jag även tillfälligt kissnödig.

Vad beror detta på? Det är väl ingenting på gång? :)
Jag såg din fina mage i magbild-tråden. Har din bebis fixerat sig? Tänkte på magformen, mesta putet ovanför naveln (precis som min :D )

Vad skönt att allt såg bra ut med den lill*, nu kommer det nog igång inom kort!

Vi har varit in med vår lille kille på BB hemvård. De tycker inte att han har gått upp riktigt som han borde trots att jag har mängder med mjölk så nu kör vi strikt var 3:e timme och pumpar ur andra bröstet om han inte vill ha från mer än ett och koppar honom med det.

Allt var annars bra, behövde inte sola men vi ska göra om hörseltestet på ett öra då tekniken inte riktigt fungerade (det andra fungerade fint).

Vad skönt att allt såg bra ut med den lill*, nu kommer det nog igång inom kort!
Jag hoppas det! Även om jag inte var förvånad över att bli hemskickad idag (hade faktiskt räknat med det) så vill jag ju ändå att det ska hända något. Fast lite läskigt är det samtidigt. "Hjälp, vi ska verkligen ha barn!!!"

Luden skrev:
"Hjälp, vi ska verkligen ha barn!!!"
:D
Åh vad jag känner igen mig.
Ja, jag tror aldrig man kan känna sig riktigt förberedd? När vi åkte in "akut" för 1½ vecka sedan så var vi definitivt inte redo att bli föräldrar - hade inte hunnit köpa hem blöjor, kläder etc eller packa någon BB-väska, men vi var inte mer redo idag heller. Visserligen har vi fått till en väska, men vad 17? Bebisen är ju beräknad till den 20/8 !?! Fast jag tror inte att jag kommer att känna mig föräldraredo ens när det är dags att åka in i "skarpläge".

Haha! När jag blev igångsatt så skrev jag här i tråden minns jag... Nästa gång vi går ut på parkeringen är vi 3st i familjen :)
Det var jättesvårt att fatta liksom.

Nu är det världens självklaraste grej redan... hhihihi

Jag tycker det är kul att det blev så mycket nya liv i tråden :) Lycka till allihopa!

Jag måste berätta att du har inspirerat mig. Efter att ha läst vad som hänt dig har jag tänkt att det lika gärna kan vara jag, så idag har jag packat en väska att ta med till BB. Inte helt klar än, men en bra början :D

Var tredje timme, är det oftare eller mer sällan än du matat hittills?

Han kom igång rätt sent med att amma första dygnet och andra dygnet åt han ca var 4:e timme, lite oftare på natten.
Nu har jag ammat var 3:e timme och pumpat ut på andra bröstet om han inte hunnit dit. Han verkar dock smälla av totalt av mjölken men jag tycker nog att vi får lite mer vakentid med honom nu. Har ju reagerat på att han sover så mycket men eftersom flickorna var prematurer och sov konstant har vi inte riktigt någon bra jämförelse.

Vi åker upp imorgon för viktkontroll hursomhelst för att se hur det har fungerat.

Jag måste berätta att du har inspirerat mig.
Vad roligt! Fast egentligen har jag varit jätteslapp med det här att förbereda BB-väska och matplanering (för maken), det är maken som tjatat på mig. Men visst är det bra att ha grejerna i ordning, det kan bli himla bråttom när man väl ska in.

KL

Väldigt va lugnt det var i denna tråd i dag.
I dag har jag BF +2 , men det verkar väldigt lugnt i magen i dag. Lite små stötar, men inga direkta förvärkar. Har sovit rekord bra i natt, hela 8 timmar utan att vakna, vet inte när de hände sist. :) Känner mig redo och utvilad, please come out now! Har hälsat på hästarna i morse som gillar att det blivit svalare och lite regn. Nu blir det i väg på lunch på stan. Kan inte bara sitta hemma och vänta, då blir jag galen.:angel:

Haha! Jag med tänkte undra över lugnet precis...
Vi hoppas att det är så att du har vilat upp dig för det som komma skall ;)

Jag hejar lite extra idag ;)

Vad skönt att du fick sova en hel natt!

Här har vi varit på viktkontroll, har ökat 60gr på ett dygn!!!!:eek::D

Bilirubinvärdet var dock lite högre än igår så det blir koll på både det och vikten imorgon.

*kl*

Tack för alla gratulationer!! Nu har vi precis kommit hem! Så skönt att få komma hem och bara gosa i soffan! Precis lika underbart som jag förväntat mig!
Ska skriva ihop min FL-berättelse så fort jag orkar. Vart inte mkt sömn inatt då herrn ville amma konstant mellan 01,30-9 på morgonen! Men amningen funkar fint än iaf, han suger bra! Nu ska bara mjölken hoppa igång också!

Nej nu ska jag sätta på kaffe innan svärmor/farmor kommer på besök! :)

Å sist men inte minst viktiga så kör vi en hejjar-dans för Charlotte197:
:banana: :bump: :bump: :banana:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈