Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jag tog två alvedon i morse(06,20) och då kunde jag ju sova några timmar till! Vaknade sen vid halv 10 och hade inge ont längre. Men nu har det ju som sagt börjat igen. SKa pallra mig in i duschen nu och se vad som händer! :)

Nu har jag duschat, det va skönt och lindrade värkarna, men dom fanns där svagt svagt och kom tillbaka direkt när jag klivit ur duschen. Så hoppas hoppas att det tar fart snart! :)

Hejja hejja.

Själv har jag precis vaknat. Sov så dåligt i natt och mådde rätt dåligt i morse, illamående och lätt febrig. Nu ska jag till BM och sen till pållarna och vidare till ett annat stall och fika.

Det kan ju inte vara sååå långt kvar nu :) Hoppas att öppningsstadiet håller sig så här så du ändå kan "mysa" omkring o längta lite. Förstår att det inte är riktigt det du vill men ju mer du öppnar dig innan det gör värre ont är ju bra!

Charlotte- va trist o bli dålig nu :( Hoppas att dagen blir trevlig ändå. Det låter som en mysig dag!

*kl*
Själv har Ebba varit hos barnläkaren på besiktning ;) Första gången sedan bb och hon var godkänd ;) Hon hade bra rörlighet och när de la henne på mage skrattade läkaren o sa att hon var stark. Hon bensprattlade direkt upp i toppen på skötbordet. (gör likadant i vagnen) Hon vill ligga ihopklämd med huvet på sne ;)
9.5v- 57cm lång och vägde 4750g. Har nog stabiliserat sig mycket för sista tiden växer hon ½cm per vecka och går upp mellan 100-150g.
Nästa gång ligger hon nog i en ny utvecklingsfas...
Imorgon är det dags för min besiktning! Kl 8 ska jag ha kört 2mil. får nog gå upp vid senast 6... Var ett tag sedan man ställde klockan ;)

Ne det måste ju iaf vara pågång tycker jag! Annars blir jag besviken. Tar ingen tid på värkarna men dom kommer och går, är inte så långa än. Tog alvedon nyss igen och dom hjälpte inte ett smack så då borde det ju vara så att jag faktiskt öppnar mig på riktigt nu! Hoppas!! :bump:

Nu ska vi sticka iväg och handla sallad och lite sånt vi kanske kan vilja ha med oss in sen. Som dricka åså. Ska bli spännande och se om jag kan skicka iväg sambon till jobbet imorgon bitti eller inte! :)

Men min skrutta växte också 3 cm på en vecka och gick upp 120g. Veckan efter var det tvärtom. Växt 1cm och gått upp 300g :) Vi får hoppas det är likadant :)
I mitt fall var det samma sköterska som mätt henne.

Trist med mjölkstockning. Jag har aldrig haft det. Mina dattar läcker som tur var ut när de blir överfulla. Är det någon som vet vad exakt det beror på? Alltså att man får mjölkstockning.
Vad gäller din viktminskning så är jag bara avundsjuk ;)

Hoppas att det är som för din lilla :) Att det spurtade på längden den här gången och på bredden nästa gång!

Det verkar finnas lite olika anledningar till mjölkstockning, kyla tex eller bygelbh som nyper åt en eller flera mjölkgångar. jag hade bygelbh några dagar så kan ju ha varit det. Jag har inte haft totalstopp men bara fått ut ca 25 ml trots värme/massage/intensivt pumpande. Lite frustrerande att pumpa förgäves på ena sidan medan den andra droppar hysteriskt!

Trist med mjölkstockningen, men inte ska du tycka synd om bebis för att du har mjölkstockning? Det är ju dig det är synd om, det gör ju ont!

Jag tyckte faktiskt ganska synd om mig själv söndag kväll/natt när jag knappt kunde röra armen och hade hög feber. Aj! Tack och lov så går det åt rätt håll! :laugh:

*kl*

Och här har det blivit barn!:love:

GRATTIS!

*kl*

Nu kanske det äntligen är pågång att hända något! :banana:

Det som jag misstänker är det sista av slemproppen släppte nyss. Va iaf lite blodsrimmor i.
Misstänker även att jag läckte vatten inatt vid kl 3, men bara lite. Har nu börjat få lite onda värkar, dock ganska täta och korta. Men har tagit två alvedon nyss. Ska se om jag kan sova lite till nu om inte ska jag nog ringa FL och höra om vi kan komma in på en koll idag! Håll tummarna för att det är på riktigt nu! :bump:

*Hoppas hoppas*

Det låter ju som att det är på gång på riktigt! Mina värkar var ca 1 minut långa när jag öppnade mig. Hejahejaheja! Nu vill vi ha ännu en bebis i tråden!

Ja dom är ca 1minut långa nu, traskar runt när det gör som ondast!
mellan 3,30-4,30minuter imellan.
Svägerskan ska komma å låna internet snart, ska höra med henne när hon tycker jag ska höra av mig till fl, eller om jag bara är fjoskig nu!

Ska hoppa i plurret nu och se hur allt tar sig! :)

*kl*
Varit hos bm idag. Allt ser bra ut.

Jag blev så berörd när jag fick höra hjärtat så jag började gråta, fast av kärlek förstås. :love: Det är nära nu.

Går in i vecka 37 (36+0) idag och har ett sf-mått på 33.

Precis som jag misstänkte ligger Norpan fortfarande i säte. Rumpans spets ligger ganska precis mellan min navel och blygdben. Och huvudet istället ganska högt upp som det känns, för har haft ansträngd andning, illamående och halsbränna senaste veckan.

Hoppas hon sjunker lite snart så man kan ta sig ett djupt andetag igen. Det skulle vara skönt att kunna gäspa igen :D

Kl

aneka är på väg in nu! Hon tror att hon blir hemskickad igen men vi får se vad som händer. Spännande! :D

/blivande moster

Var hos BM vid lunch. Hade lite högt blodtryck först 90/120 plus huvudvärken så BM var lite orolig för havandeskapsförgiftning. Men urin provet såg bra ut och vi kollade blodtrycket en stund senare i liggande läge och då var de mkt bättre 75/110. Men om huvudvärken blir värre så ville BM att vi kontaktar förlossningen direkt. Fick ny tid på måndag och händer det inget så blir det igångsättning 11 aug. Hoppas verkligen att det kommer i gång av sig själv snart.

KL

Hur vet man om det är fostervattnet som börjat sippra?

Var ute med maken på eftermiddagen för att äta middag när jag kände att det liksom kom några droppar fukt ur mig. Det kändes inte som kissdroppar utan mer som om det kom från slidan. Gick på toa, trosan lite fuktig, luktade inget särskilt, men absolut inte urin.

Åt och kände inget särskilt, men gjorde någon häftig rörelse och ryckte till i bilen på vägen hem och då kändes det som om det sipprade ut något igen.

Väl hemma så kollade jag trosan igen. Lite fukt fram med svag doft av urin, lite fukt mer mitt i som inte doftade något alls. Bytte och satte i trosskydd, får se om det blir något mer.

Ska man ringa förlossningen och höra efter? Har några nätter haft några få, men rejält smärtsamma sammandragningar. Hugg kring urinblåsan när jag är uppe och går vilket BM sagt hänger ihop med bebisens fixering i bäckenet. Jag är i vecka 36+4 idag och vid BM-kollen i måndags så var bebisen helt fixerad långt ner i bäckenet. Visst är det relativt vanligt att fostervattnat börjar sippra innan värkarna tar fart?

Åh vad spännande, håller tummarna för att hon blir kvar så att mini snart kikar ut!

Charlotte, usch, hoppas verkligen att du slipper få hf! Och hejjar självklart på din bebbe också!

Misstänker du att det är vattnet ska du ringa fl för en koll. Jag vet inte om det är vanligt, men min förlossning började så.

Jag har ju ingen aning om vad det är, men tror inte att jag läcker urin i alla fall. Var in på "mitt" sjukhus hemsida och där stod det att ca 1 av 10 förlossningar startar med sipprande fostervatten med värkar som kommer lite senare. De skrev också att det utan värkar oftast inte var någon panik, men att man skulle ringa för att komma överens om en tid för kontroll. Väntar nog lite till innan jag ringer.

RIng till förlossningen och berätta att du börjat läcka. Ta på en binda så det går lätt att urskilja om fostervattnet är klart eller grumligt.
Räkna med att bli hemskickad om inte värkarna kommit igång men far in för en koll, de brukar vilja sätta igång förlossningen inom 3 dagar efter fostervattenläckage (om bebin är någorlunda klar) p.g.a. bakterierisken. Bada inte utan duscha om du misstänker att det är fostervatten som läcker.

Lycka till!:banana:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar