Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

/.../ Räkna med att bli hemskickad om inte värkarna kommit igång men far in för en koll, de brukar vilja sätta igång förlossningen inom 3 dagar efter fostervattenläckage /.../

Lycka till!:banana:

Jodå, förväntar mig inte att få vara kvar innan värkarna börjat. Pratade med maken just om det där att om det är vattnet som börjat sippra så har vi kanske vår bebis till helgen, inte alls vad vi räknat med.

Tack för lyckönskningen :)

Har precis packat upp en massa bebiskläder som vi systrar "ärver runt" av varann. En hel byrålåda med stl 50 o 56 blev det :eek:
Har nu packat skötväskan med div bebiskläder både stl 50 och 56, man vet ju inte hur stor han e när han kommer ut, o lite div småprylar till honom som säkert kan vara bra att ha...
Nu är det bara mina egna saker jag borde kolla över...känns inte alls lika skoj :angel:

OJ vad det har hänt grejer här.... jAG HOPPAS PÅ EN MINIANEKA HÄR :)

va d gäller ditt fostervatten så hade jag nog ringt. Det är ju bra o veta om de tycker du ska ligga stilla för att den ska få växa någon vecka till :) Jag tror inte det är ngn fara iofs för hon som låg vrevid mig på bb ficj v 34. Hon fick tydlig vattenavgång men de hoppades att hon skulle kunna ha den kvart några veckor till på bb- i magen alltså. Det produceras ju nytt vatten hela tiden :)

Ursäkta alla stavfel... mini på armen.

Senast ändrad:

Jag är i vecka 39 och i ett par dagar nu så har jag haft värk likt mensvärk och haft ont i nedre delen utav ryggen. I tre dagar har jag även haft en ilande smärta i underlivet och idag eller rättare sagt ikväll så har denna ilande smärta blivit mer regelbunden. Smärtan stannar bara i 2-3 sekunder och försvinner sedan. Samtidigt som den ilande känslan kommer så blir jag även tillfälligt kissnödig.

Vad beror detta på? Det är väl ingenting på gång? :)

Vad roligt! Ja bebis borde väl komma i natt, men man vet ju aldrig... Jag hoppas dock att du uppdaterar pronto när du får veta mer?

Jag uppdaterar så fort jag får veta! Om inte hon hinner först dvs! Nu har hon varit tyst ett tag så jag hoppas att hon ligger och krystar för fulla muggar.. :p

Ringde förlossningen vid 02-tiden i natt. Då hade jag lite så där lagom regelbundna sammandragningar som inte smärtade så mycket, men som var tillräckligt intensiva för att förhindra sömn och rörelse i sängen. Fick en tid till bedömningsmottagningen nu på förmiddagen då de ska kolla om det är fostervatten som börjat sippra.

Tillägg: Somnade iaf till slut, men vaknade för en stund sedan, fortfarande med regelbundna sammandragningar.

Kl 02.28 inatt födde aneka världens sötaste lilla kille! :love:
Hon får komma in och berätta mer själv sen när hon orkar. :D

Här kommer en bild oxå!

80789f25.jpg

Va roligt!!! Bäbisarna börjar trilla in!!!

Luden! Lycka till idag! Nu får vi se om du är mamma tidigare än du trott :)

Oj vilken sötis :love: hälsa o gratulera den nyblivna mamman :banana:

Hoppas det går bra för dig idag Luden!

*kl*

Idag gick även jag igenom besiktningen ;)
Passade på att göra cellprovet med när jag ändå hade vägarna förbi så att säga ;)

Pratade lite om Pmedel och vi kom fram till att jag skulle läsa på lite om de olika spiralerna... Kunde vara aktuellt att sätta in innan jul då. Någon som vet hur ont det gör?
Jag tycker ju inte att det är smärtfritt att ta ett cellprov ;) Man var fortfarande inte riktigt sig själv där nere ;)

37476_1489566435828_1133984997_1368944_6152906_n.jpg

Ebba- sista gången i stl 56 ;) Var ju tvungen att ha en bild på min Dino ;) 2 månader!

Senast ändrad:

Åter hemma efter besöket på Bedömningsmottagningen.
- Mitt blodtryck och min temp ok.
- CTG ok.
- Fostervattenmängd ok.
- Bebis korrekt fixerad.
- Bebis såg bra ut på ul-et.
- Livmodertappen i princip helt utplånad.
- Inga tydliga spår av fostervatten så undersökande läkare kunde inte säga säkert om jag börjat läcka eller ej. Eftersom bebis är så tajt fixerad kan huvudet hindra ytterligare vatten från att läcka ut.
- Hemskickad med order om att höra av mig om jag verkar läcka igen eller om jag börjar få värkar/smärtsamma sammandragningar.

Skönt att det såg bra ut!

Jag drömmer om läckande fostervatten och annat konstigt om nätterna, tror kroppen försöker ställa in sig på förändringen...

EmelieR: Underbart söt bild! :love:

Aneka: GRATTIS! :banana:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar