Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

KL

Här kommer bildbevis på att jag faktiskt har ridit:

img_0354_100177126.jpg

Nu har jag dock bestämt att han ska få fortsätta vila tills han flyttar hem igen. Dels för att vädret är så himla oridbart. Gaaaaaalet mycket broms där ute, det är inte trevligt för någon av oss... Och dels för att det tar lite för lång tid att både fixa och rida där ute. Blir bättre när han kommer hem igen. Då kan jag nog lämna busloppan hemma med pappa när jag är borta, nu är det svårt eftersom jag är borta så himla länge när jag är i stallet...

Här kommer en bonusbild på vår sötnöt. Hon är 7 veckor nu, tiden går så himla fort helt plötsligt... När jag var gravid sölade sig tiden fram...

img_0356_100177238.jpg

Dinodräkten köptes ganska tidigt på Lindex. Jag hade sett en bekant till mig ha den i ett fotoalbum o blev helkär :)
Jag har den i rosa också när hon kommer upp i stl 68... Visste inte att den fanns men det var rea på den i våras så jag kunde inte låta bli :)

Aneka- VA kul att det kommit en pojke i tråden nu :) SAr med va?
Härligt att mysa hela dagarna nu va?
Sar- hoppas att det inte blir värre med gulsoten- för det är det de betyder va? Min Skrabba gick upp det hon tappat på BB på en vecka så det blir ju några gram om dagen :)
Zazzarazz- jag behöver inte fråga vem du är på bilden- va fin han ser ut :) Fast ändå inte lika fin som 7veckaren på fårskinnet såklart :) Verkligen en fin bild :) Hon ser stark ut i nacken :)

Här skrivs det en del, jag har bara läst på senaste...
Är nu hemkommen från landet :)
Skönt att vara hemma igen,
tyvärr så är vi ensamma och var det i natt oxå, sambon blev inatt opererad för blindtarmen och kommer vara inlagd iaf till imorgon :(
Är så trött på vårdcentralen vi har här, när sambon ringde de igår försökte de bara avfärda hans magont som varit sen i måndaggs, han fick tjata till sig en tid! efter undersökning skickade de han till Akuten så då satt vi där några timmar igår, sen var jag och skrutt tvugna att åka då mammas hund behövde komma ut.
Sambon blev inlagd tillslut och vid tiden för operationen så hade blindtarmen spruckit lite... verkligen tur att han stog på sig och fick komma in!

Var bara tvungen att skriva av mig lite...

Ja vilken tur att han stod på sig! Det verkar rätt vanlig att man blir nonchalerad när det är blindtarmen det gäller, min syster var inne flera gånger men blev inte opererad förän den sprack hemma och hon fick åka ambulans in...

Hoppas din sambo återhämtar sig snart, inte roligt att behöva vara orolig även om det väl är en rutinoperration.

Jo, tycker det är sjukt...
men förhoppningsvis får han komma hem imorgon...

Denna vecka har verkligen varit kass, först brakade nya laptopen med alla bilder på Mikaela, sen blev något knas med vår bil så den läcker olja och nu sambon...
Mammas man är mekaniker och ska kolla på bilen nu när de är hemma igen men det är jobbigt att vara utan bil, jag kan ju inte få hem sambon då heller... måste ha någon som kan köra.
Datorn är iaf på lagning och vi hoppas de kan rädda våra bilder!

nu vill jag ha en ny BRA vecka!
någon som vet vart man beställer en sådan ;)

Efter regn kommer solsken, ska du se.....

Fortfarande lugnt här, har lite värk i nedre delen av ryggen. Hyrde 3 videofilmer på EM när de regnade som värst, och tänkte att de borde få de att sätta i gång. Har hunnit se en men nu är det EM ett tag...

Tänkte bara slinka in och berätta att våran lilla prins heter Milton!

(förlåt Armani_ men försvarar mig med att vi hade redan det som förslag innan din lille tittade ut.)

W-Y: Usch va läskigt att ni va tvugna att tjata er till en tid för att komma in, sånt gör en så irriterad! Ska försöka beställa en bra vecka åt er nu! Det förtjänar ni! Vet hur jobbigt det är att förlora bilder, min externa hårddisk total pajja med typ ALLA mina bilder på :(

Välkomna hem!

KL

Här har dagen varit ovanligt kaosartad!
Det började med att elen försvann, tydligen hade en fas brunnit i elledningen men innan jag kom på det så hann jag testa alla säkringar och kuta upp och ner för källartrappan ett antal gånger.
Det tog några timmar innan det var fixat.
Då visar det sig att vi inte har något vatten (egen brunn). Så det var bara att pallra sig ner i källaren och hydroforrummet (litet, trångt och lågt i tak) för att fylla på luft och starta upp åbäket igen.
Strax därefter kommer min bror och ska såga ner en tall inför avloppsgrävningen, det blåser lite för mycket och tallen föll åt fel håll..... Tack och lov inga skador på något, bara att tallen kom in på grannen skrotupplag :angel:
Så det var bara att sätta igång och släpa talldelar till vår sida.....

Behöver jag nämna att jag har ganska ordentliga sammandragningar och har parkerat mig i soffan?? :D

Det verkar vara en otursvecka för många... Du får vila upp dig lite extra imorgon ;)
Western- stackare... allt på en gång... Hoppas att han får komma hem innan helgen men han har ju säkert lite ont så du kanske inte kan få så mkt hjälp i helgen... Kanske får bli en myshelg i soffan- säg till Mikaela det :)
Aneka- jag gillar verkligen namnet Milton, och det är ju inte så att du och Armani kommer träffas så mkt heller. Kan inte tänka mig att hon bryr sig...

Själv har det inte varit så kul här heller i veckan... Min pappa var här o hjälpte till att riva bland möget o högg av halva vänster tummen :(
Han är lite bättre idag och får reda på om de kunde rädda tummen imorgon... Sen ska inte rötmånaden heller förstöra sen... Den kommer aldrig blihelt bra men förhoppningsvis slipper han amputera den iaf.
Det är jättejobbigt att de var just här, jag har lite svårt att se glädje i det jag gör här hemma nu... Ska åka ner till Malmö o hälsa på honom, sjukhuset här tog inte så allvarliga saker med händer o så här... Jag hoppas att asllt känns lite bättre sedan...

FAst idag har det varit bättre. Han har hört av sig o är ändå ganska positiv. Eller så spelar han iaf bra...
Jag har faktiskt klarat av att fixa syrran som barnvakt och mamma har hjälpt mig att måla. Så nu är de 5 boxarna färdigmålade. Sadelkammardörren struken 1 gång. Förrådsdörren färdigmålad och jag har förberett för boxdörrsmålning. Sambon måste hjälpa mig att lyfta upp dom...
Så nu har jag lite att göra tills jag får lov att hälsa på honom iaf.

Men det märks i mjölken till Ebba att jag varit lite nere dessa dagarna. Tur att jag börjat med lite ersättning redan innan - nu går det lite smidigare att gå över eftersom jag inte riktigt orkat matmaraton dessa två kvällarna som gått.

usch, lät riktigt otäckt!
alltid obehagligt med fingrar och så. hoppas det blir så bra det kan.

Verkar som detta varit en dålig vecka för många så nu beställer vi en bra kommande vecka för alla!

jo, det är trevligt,
och jag får ju ha min sambo hemma med :)
även om han är sjukskriven så är det ju sällskapet jag vill ha :)

Åh, Milton är fint, tror knappast Armani_ tar illa upp, Cillas dotter heter också Matilda, vi stavar visserligen med h, men jag har nog inte ens reflekterat över att hon skulle ta illa upp.

Hur stor var Milton förresten?

Usch vad hemskt med din pappas tumme EmelieR! Veckan här har inte heller varit bra, vår gammelkatt är sjuk, vi var hos vet förra veckan och så blev hon bättre, men nu är hon sämre igen och vi sitter och funderar på vad vi ska göra. Hon är från ett misärhem och tycker inte om att behöva lämna lägenheten, blir jättestressad i andra miljöer. Vi kan inte göra mer än vad vi gjort och ska vi gå och utreda henne vidare innebär det sövning, röntgen och ul. Jag vet inte om det är värt det för henne, hela situationen är bara jättejobbig, hon är ju också vår bebis.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar