Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jo, visst känner jag mig "stark", men jag väntar fortfarande på att paniken ska komma tillbaka... :crazy:
Jag litar inte på att det inte händer, men nu är det bara 3 v kvar till BF, så jag kanske klarar mig. Ska hur som helst till psykologen i nästa vecka igen och vi har pratat mycket om saken under våren. Ibland förstår jag inte riktigt hur hjärnan fungerar.

Kl

Jaha då var tillväxUL klart och där var det ingen fara. Bara 5,9% mindre än förväntat i v 36 + 0 dvs 2626g i stället för 2790g. Uppskattad vikt då....
Bra med fostervatten, huvudet nedåt och en liten som låg och tränade på att svälja.

Men min skrutta växte också 3 cm på en vecka och gick upp 120g. Veckan efter var det tvärtom. Växt 1cm och gått upp 300g :) Vi får hoppas det är likadant :)
I mitt fall var det samma sköterska som mätt henne.

Trist med mjölkstockning. Jag har aldrig haft det. Mina dattar läcker som tur var ut när de blir överfulla. Är det någon som vet vad exakt det beror på? Alltså att man får mjölkstockning.
Vad gäller din viktminskning så är jag bara avundsjuk ;)

Idag har jag invigt stl 62 i pyjamas.. De ser jättestora ut i gardroben men var väldigt lagom... Så nu har jag nog lite bråttom igen. Nu ska ju alla dessa kläderna hinnas med innan hon växer ifrån dom...
Nu ska jag inte återanvända ngt innan jag har gått laget runt så alla släkt o vänner blir glada :)

Jag har fått otroligt mycket presenter faktiskt. Har själv köpt 5 plagg i stl 62 och då är det 4 pyjamasar ;)

VA skönt :) Var det BM som mätt annorlunda eller magen hade ändrats?
Bara att börja hejadansa för de andra som är i v 36 också. Ni kanske kan heja igång varandra ?!?! ;)

Nej hon har inte mätt fel, utan jag har ett litet mått på utsidan som ligger under den nedersta linjen i deras tabell.

Mej får man inte börja heja på än, vi ska ju på semester med husvagnen till Öland den 8 - 16/8 men efter det är det fritt fram. :-)

Senast ändrad:

Haha! De har förhoppningsvis BB på Öland också om vi lyckas göra något dumt ;)

Med eller utan internet är ju en stora frågan. Så vi inte sitter här o hoppas på en bäbis när du är o solar ;)

:eek:
Att du orkar och vågar! I och för sig är det ju nära till Kalmar, men i alla fall. Jag hoppas min lilla parvel har tittat ut under din semestertripp. Sambon börjar sin semester på söndag och är ledig till den 23:e och jag hoppas verkligen vi kan pricka den perioden så vi får lite extra tid tillsammans. Dessutom slipper jag vara nervös för att han ska hinna hem från jobbet för att hinna köra mig in till stan när det väl börjar.

Måste bara få gnälla av mig lite idag...

Våran nya laptop (2månader) totaldog i helgen och på den fanns alla bilder på Mikaela :(
Jag är otroligt glad dock att jag har iaf några bilder på FB ifall det inte går att rädda!
inser ju nu vikten av att säkerhetskopiera, men jag trodde ju aldrig att den nya datorn bara skulle dö!

Annars är allt bara bra. vi bor just nu på landet på mammas gård och är hus/djurvakt... Vi hade sett fram emot långa promenader men vädret har bjudit på regnkaos och mulet med regnet hängande i luften så helt plötsligt blev det tråkigt...
Hade i lördagskväll brottningsmatch med ett 2månaders russföl... hon ville inte gå in i boxen, hon tyckte det var roligare att vara lös i hela stallet :D

Jag har också gått ner tio kilo sen innan förlossningen, och har fem kilo kvar till ursprungsvikt, men inte kan jag ha mina vanliga kläder för det. De jag får på mig sitter som korvskinn, vare sig snyggt eller bekvämt.

Trist med mjölkstockningen, men inte ska du tycka synd om bebis för att du har mjölkstockning? Det är ju dig det är synd om, det gör ju ont!

Måste tyvärr göra er besvikna :(
Ingen bebis idag heller. Jag och sambon har varit och fördrivit tiden i köpcentret lite grann. Bara för att få dagen att gå. Dessutom har jag fått ont i örat idag, främst när jag tuggar. Å nu när vi kom hem känns det som att jag håller på att bli sjuk. Kanske är kroppens sista utrensning innan det är dax!? Men men den som väntar på något gott..! :p

Då kan du ju föda när som helst :laugh:
Hur har du mått under graviditeten?

I fem månader så kräktes jag 2-3 gånger om dagen men i övrigt så har jag mått som vanligt förutom lite problem med humörsvängningar och halsbränna men som sagt, i övrigt har jag mått som vanligt.

Öland? Då är du ju nästan hemma i mina trakter! :D

Sno inte min plats på BB bara.. hihi.

*kl*

Och här har det blivit barn!:love:

En fantastisk liten pojke kom ut mitt i natten, lite tidigt v.37 + någon dag men vägde 3580 och var 50 cm lång, frisk och välskapt!

Vi är så himla lyckliga hela familjen!!!:banana::bump::love:

med flera....

Äsch skulle det bli på semestern så blir det en rolig historia. Men risken är nog inte så stor eftersom jag gick över nästan fullt 2 veckor med Alice.
Jag lovar att ha internet och uppdatera er.
Som tur är har vi svärmor och svärfar med som kan vara barnvakt i fall vi måste åka in till kalmar.....

Men jag har inga planer på att ta någons BB plats....

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar