Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Det låter skönt för dig! Jag önskar min bebis kunde göra likadant. Är i v 36+6 idag och ska till BM på torsdag. Då hoppas jag verkligen att han har fixerat sig, med tanke på hur ont det gjort i bäcken och de nedre regionerna den senaste veckan så borde det kanske vara så, eller?

Ta det med en nypa salt... En bekant till mig fick precis det beskedet ganska tidigt... Att livmodertappen redan var mjuk och hade hon jobbat hade hon blivit sjukskriven. Läkaren gillade inte att hon studerade ens... Man tiden ut gick hon- besviken som f*n när hon kom tii bf+14...

Så visst- jag tror inte någon går igenom en graviditet utan att hoppas att den kommer lagom för tidigt men man ska nog inte hoppas så mkt att man blir besviken....
Modett i denna tråden är en av de få som hållt sig tålmodigt på bra humör efter bfdatum ;)

Alltså- jag hoppas för din skull at BM har rätt. JAg vill inte strö salt i såren ;)

Senast ändrad:

Jag kommer inte heller i mina vanliga byxor, idag provade jag dock (och kom i!!) ett par stretchjeans, men herregud, muffinsmagen var ett faktum... Tröjor, eller linnen är det väl jag har provat funkar helt ok, några är lite korta.

Jag har heller aldrig hört uttycket dattar innan, är det någon annan som hört det?

BM-besök idag, vecka 36+3. Bebis ligger lååångt ner och är helt fixerad.
Är i v 36+6 idag och ska till BM på torsdag. Då hoppas jag verkligen att han har fixerat sig, med tanke på hur ont det gjort i bäcken och de nedre regionerna den senaste veckan så borde det kanske vara så, eller?

Jag är i v 36 också. Men här är det som mest put ovanför naveln. Drygt en dec under naveln slutar det, är liksom tomt. I höjd med höftbenen är jag nästan lika platt om magen som innan grav. Ingen som helst känning i bäckenområdet.
Men desto svårare att andas.
Ska till bm denna vecka. Senast låg bebisen i säte, kul att höra hur hon ligger nu, även om det inte spelar någon större roll.

Min har haft huvudet neråt hela tiden, så jag antar den kommer fortsätta med det. Kommer du få något vändningsförsök om den inte vill vända sig rätt?

Jag har haft fullt neråt bäckenet bra länge, men inte fixerad för det... Svårt att sitta utan att det gör ont och byxor som sitter åt är inte att tänka på, har mest gått i klänning då det varit bekvämast. Å andra sidan har jag inte haft några problem med andningen, så man får väl vara glad för det.

Jag har haft fullt neråt bäckenet bra länge, men inte fixerad för det... Svårt att sitta utan att det gör ont och byxor som sitter åt är inte att tänka på, har mest gått i klänning då det varit bekvämast.
Det är skönt att det inte är kallaste vintern. Man får se det positiva. Lätta och löst sittande kläder finns det mer av i sommargarderoben :idea:

Å andra sidan har jag inte haft några problem med andningen, så man får väl vara glad för det.
Precis, man får se det positiva. Jag rör på mig mycket, men i minsta uppförsbacke måste jag stanna flera gånger. Noll kondis kan man tro. Och min make berättar att jag låter ganska roligt när jag sover. Väldigt ytlig andning :D

Kommer du få något vändningsförsök om den inte vill vända sig rätt?
Nej, det blir kejsarsnitt vilket som. (Har skrivit lite om det tidigare i tråden.)

Jag var inne på vändningsförsök i v 37. Men då hade Skruttan lagt sig rätt igen...
Det var mkt bök o stök den veckan i magen- o det kändes ;) Jag var helt sjösjuk o fattade inte vad det berodde på. Jag trodde det var sista rycket ;)

Fattar iofs inte hur man kommer på att vända sig fram o tillbaka så sent- hon hade ju legat rätt sedan v 24 när de började kolla....

Ja något är på gång, eller hur!

Heja heja aneka :banana::banana:

Med modett fungerade det att sjunga små grodorna, så därför:

"Smååååå grodorna, små grodorna är lustiga att seeee..."
:bump::bump:

Ja just det! Glömde bort att du hade förlossningsfobi, eller vad man nu ska kalla det. Jag själv har aldrig velat ha barn och en av anledningarna var just panik för förlossningen, men när jag blev gravid så försvann det bara. Det känns jättekonstigt, men det blev på något sett total omvändning och känns som den naturligaste saken i världen.

/.../ JAg vill inte strö salt i såren ;)
Fast det gör du faktiskt till viss del, även med din smilie :crazy:

Klart jag förstår att det BM tror inte är ristat i sten. Visst får bebis gärna komma i förväg, men jag är införstådd med att bebis kan komma både ca 2 v före och 2 v efter BF. Och faktum är att när vi var in akut till förlossningen för en vecka sedan, då var jag verkligen inte redo att få barn och hoppades att det inte skulle bli bebis då.

Är i v 36+6 idag och ska till BM på torsdag. Då hoppas jag verkligen att han har fixerat sig, med tanke på hur ont det gjort i bäcken och de nedre regionerna den senaste veckan så borde det kanske vara så, eller?
Det borde vara så, iaf har min BM sagt att min bebis fixerat sig när jag haft liknande smärtor.

Häftigt. Vad skönt för dig! Du måste känna dig stark av att nu kunna se "naturligt" på saken. Är faktiskt lite avis :D

Jag är i v 36 också. Men här är det som mest put ovanför naveln. Drygt en dec under naveln slutar det, är liksom tomt. I höjd med höftbenen är jag nästan lika platt om magen som innan grav. Ingen som helst känning i bäckenområdet. Men desto svårare att andas.
Min bebis har legat med huvudet ner större delen av tiden och även långt ner, jag har aldrig kännt av det där "klassiska" trycket uppåt mot bröstkorgen eller haft det tungt att andas. Magen har varit klotrund ungefär "mitt på", men nu har det börjat bli ordentligt häng nedåt och jag är ganska fylld innanför trosorna (som är lågt skurna, trivs inte i andra). Smärta i bäckenområdet (inte bara foglossning utan nu tänker jag på "fixeringssmärta) har jag haft de senaste två månaderna.

Men det var inte meningen så.... Förlåt...
Jag ville bara berätta hur ledsen hon blev när BM nästan lovat henne att slippa "den sista jobbiga tiden". Jag tror inte NÅGON endaste VILL gå över.
Och nojjan att något ska gå fel är jag nog den värsta i hela tråden :( Jag var ut o in på BB många omgångar innan mitt underverk kom ut...
Jag hoppas naturligtvis att det kommer igång när den är mogen att komma ut och att allt går superbra!

O när du satte mitt smileyval där så ser jag att det inte är riktigt rätt gubbe heller... Den kunde varit mindre "skämtsam"- det håller jag fullständigt med om!

Det är okej.
Som du skriver så hoppas nog de flesta att bebisen hellre kommer lite i förväg än två veckor efter BF. Nu framgick ju inte i mitt inlägg heller hur min BM gav mig informationen och hur jag upplevt hennes info vid tidigare besök, men något i hennes röstläge och sättet hon sa det på fick både mig och maken att faktiskt tro att BM verkligen menade vad hon sa med lite tidigare bebisankomst än BF och att detta heller inte var något som hon bara sa för att "muntra upp". Vi får se när bebis behagar anse sig färdig för ankomst, jag har lovat min omgivning att inte bli allför gnällig och otålig förrän några dagar in i september.

Som sagt- vi vill ju ha bäbisar här hela tiden- inte bara då&då :)

Jag hoppas för din skull att BM har rätt i vad hon har antytt. Hade man bara haft facit på att allt gick bra och man mådde super kanske sista månaden inte känts så tung som den gör. Jag menar- vem trodde inte att de överdrev???

Men nu- när jag sitter här i soffan och tittar på det vackraste i världen- då har jag insett hur mkt det var värt :) O det är minst lika sant som att man håller på att längta ihjäl sig i slutet :)

*kl*

Blääh, det intensiva ammandet har gett dålig betalning - bara 100 gr upp på en vecka jämfört med förra veckans 300 gr :( +4 cm på längden sedan födseln, men det trodde BVCtanten inte var riktigt korrekt utan att hennes och förlossningens mätningar diffade. Hur som helst fick hon honom till 55 cm.

Mjölkstockning i höger bröst till råga på allt, stackarn har kanske snuttat i motvind utan att jag vetat om det.

Vad gäller kläder så kan jag ha mina vanliga nu, men det kanske inte är så konstigt med tanke på att jag gick upp så lite. Senast jag vägde mig var jag +6/-10 kg och det intensiva ammandet lär väl skala av något kilo till.

Hoppas också att Aneka är på förlossningen :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar