Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

till flera:

Ja något underverk gjorde det för mig i alla fall.... inte särskilt ont i dag heller!
Toppen! nu vet jag hur jag ska klara dagen på Kolmården :D

KL

Var ute och åt middag i går. Höll inte på att bli något pga brist av skor som passar.:D Har levt i flip-flop och ett par stora gympa skor som jag har i stallet för att inte bli kliven på tårna. I går blev mina flip-flop uppätna av en hund i stallet, så det enda som fanns var ett par smutsiga gympa skor. Letade länge hemma och hittade ett par gamla rätt stora gympaskor som var rena. Försökte komma i dem, men det var alldeles för trånga. Vi slet ut sulan och knöt upp dem så mkt det gick. Sambon pressade sen ner mina fötter med våld och jag trodde jag skulle få blodförstoppning. Båda var helt slut när skorna äntligen va på.:p Men middag var god och det blev en lyckad kväll. Sambon och jag jämförde våra namnlistor som vi satt upp på varsitt håll, och hade ett par namn som båda skrivit upp och gillar.

Mitt första BF var satt till i dag, men det verkar väldigt lugnt. Så nu blir de iväg till kompisar på middag......

Längtar så efter att få tillbaks en normal kropp och börja rida igen!

Ah, din stackare. Läste det först som att ni hade slitit loss sulan under skon :D
Hoppas att det är dags för dig snart.

Jag har lyxen att jag tror mina fötter har krympt :p Skorna jag hade igår glappade. :eek:

:D
Förstod det sen....
Tänkte först att det måste ha varit väldigt obekvämt och sett konstigt ut. :D

Jag känner igen det där med skor. Här gås det mest i sandaler, som nu blivit trånga. Gympaskorna går hyffsat, fast de börjar också bli små. Av "finskorna" så kommer jag inte i så många alls och stoppar jag väl ner fötterna i några så åker de av så fort jag får chansen, har tom gått barfota på stan en del med skorna i handen. Folk tittar lite konstigt på en då, men men... :p

Jag har fått ett helvete de senaste dagarna, det gör ont överallt och det är helt omöjligt att sova. Jag trodde allt skulle bli så skönt när det äntligen blev lite svalare, men det blev det inte. Hur jag än ligger i sängen så gör det ont antingen i bäcken, mage eller rygg. Dessutom domnar händer och fötter bort och allt känns rent hopplöst! Jag sover max 30 minuter (oroligt) åt gången innan jag måste vända på mig för det gör så ont. Dessutom har sammandragningarna blivit värre och jag känner mig som en riktig gnällkärring. :mad:

Jag verkligen längtar tills det här är över och jag får tillbaka min vanliga kropp!

Vilken tur att ni kom iväg på middagen iaf :)

Jag har faktiskt tagit min premiärtur på hästryggen idag, så härligt! Skrittade mest, men travade och galopperade lite för att känna på bara :)

Heja Heja Heja på miniAneka!

Åhhh vad jag känner igen mig i er... Det var ju precis så med skor o kropp...
Jag köpte ett par för stora foppatofflor som jag bodde i. Nu är de målarskor o sen får de nog följa med till tippen :)
Nu kan jag ha mina skor igen men jag har blivit så förslappad att foppa blivit mina bästa vänner.. Tätt följda av joggingbyxor och nerkräkt tshirt... haha
Tur man har lite "måsten" denna veckan så man blir lite civilicerad igen ;)

Nu har vi målat första omgången i de 5 boxarna. Minsta boxen är 16m2 golvyta- största löjliga 28....
den blev lite fööör stor. Men det är nog bra det. Vi har redan kommit på hur vi kan inreda den till Ebba ;) 2 ponnyboxar och stallgång till henne blir väl lagom ;)

Wow vilka stora boxar! Ponnisarna kommer gå vilse i dom, tom i den minsta ;) Min häst skulle därimot tycka det passa perfekt :p

Jag kan inte ha mina skor än... Funderar på om mina fötter har blivit permanent större :(

Haha! Ja- JAg hittar väl dom inte inne i djupet ;) De är rätt mkt djupare än breda.
Men jag använde de i vintras- fast inte putsade o målade... Nu när de är vita blev de mkt "större".
Helst vill jag ju inte använda den stora i vinter men jag har ju antagligen ingen lösdrift till åringen så jag får nog ha en där iaf ;) Kul o leta bajs på 28 m2. Får nog kolla upp vilken av dom som är renligast. Antagligen ponnyn som "hyr" in sig.... O då slipper ju jag letandet med ;)
Hon kan ju longera där inne med ;)
haha! Lätt att man hade kunnat rida med en liten ponny där så jag har ju ridhus till början för E. Haha

Va trist att du inte kan ha dina skor ännu :( JAg har iofs inte provat med "finskor" men jag kan iaf ha sandaler och gympadojor.

Kan ni andra ha era vanliga kläder än? Jag hade sett fram mot det, men än så länge är överdelarna för korta eftersom brösten är större, och magen är för tjock för att underdelarna ska gå att ha. *suck* Nu över sommaren kan man ju gå i klänningar, men hoppas få slippa dra på mig gravidbyxorna igen när hösten kommer.

Nu är det 11 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum för mig! Jissus vad tiden har tickat på fort de här 9 månaderna. :laugh:

Kilona rassade ju snabbt i början. Men jag har så "tråkigt" här hemma att jag lätt skåpäter. Jag är van vid att äta när jag är ledig. Och det blir ju mkt tid framför datan o i skåpen när man ammar och dessutom är sugen PÅ ALLT!!!
Och jag blir arg som ett bi om jag inte äter ;)

Så nä. mina toppar är också för korta- tror det beror på både dattar och kärlekshandtag... Och byxorna är ju mitt största bekymmer i vanliga fall. Tror jag kan ha typ 3 par i gardroben förutom gravidbyxorna...

Kilona försvinner ju, men inte med någon jättefart, nåt kilo i veckan ungefär har det varit efter de första veckorna. Har lite drygt fem kilo kvar nu, men inte passar kläderna för det, vartenda gram tycks ju sitta runt midjan!

Lite OT, men jag måste fråga - har aldrig hört någon kalla bröst för dattar förut. Är det något dialektalt, eller ett eget uttryck?

Senast ändrad:

Hehe! jag vet faktiskt inte om det är en dialekt... Kanske bara är jag som har hittat på det ?!?

Kilona rasade nog av mig bara för all vätska i kroppen. Jag gick ner 13kg på mindre än 1 vecka :)
Men jag har 10 kvar så du behöver inte vara avundsjuk.... ;)
"som tur är" hade jag lite kläder kvar sedan jag var tjockare innan. Jag vägrar köpa nya nu.. Jag vill iaf se vilken stl mina dattar ;) kommer ha när jag ammat klart innan.
Jag provade en av mina vanliga BH:S när jag hade tvättröj sist. Fy fan! rent ut sagt...
Pusch up och mjölkdattar passar inte ihop. Men jag tror de kändes som silikon när de var fulla. De rörde sig inte en mm ;) Hahaha

Ja du! Aneka har inte "vaknat" idag... Hon brukar ju snällt skriva varje morgon.. Vågar vi hoppas???

KL

BM-besök idag, vecka 36+3. Bebis ligger lååångt ner och är helt fixerad. BM sa faktiskt att hon nog trodde att bebis skulle komma lite för BF då de symptom, krämpor, etc som dyker upp vid olika tidpunkter under graviditeten hela tiden legat cirka två veckor före den tid jag varit gravid. Får väl se om det stämmer, för min del får bebisen gärna komma någon vecka innan BF.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar