Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Måste säga att det du skriver låter otroligt klokt Sar. :bow:
Har följt denna disskusion o det känns som om de diskuterande helt missförstått varann i denna nu nästan barnsliga disskusion, enligt mig iaf eftersom de inblandade bara "pratar" förbi varann och misstolkar varann - vilket är ganska lätt på ett internet forum tyvärr.
Så kiss-and-make-up-now så vi kan hålla oss till mer glädjeämen än att vara griniga på varann!

*EmelieR*
Superfint stall bara lite avis dock inte på målararbetet :angel:

*Kaktusblomma*
Underbart med svarsleendet man blir som alldelens :love:

Går själv in i vecka 38 idag - bara 3 veckor kvar till BF :bump:

Jag ska träffa läkaren för att diskutera en ev. sjukskrivning fram till b.f.
Det är ju dock svårt att förutse hur försäkringskassan bedömer även om man får läkarintyg.

Ja nu får vi bara hoppas på att värkarna vill sätta igång någon dag också! :)

Åhh, vad underbart med första leendet!! Kan tänka mig hur mkt man smälter inombords! :love:

*halvt kl*
Tack för alla hejja-danser! Än har jag inte haft nå förvärkar idag men dom kanske förhoppningsvis sätter igång snart! Nu när jag placerat min bakdel i soffan! :p

Måste säga att det du skriver låter otroligt klokt Sar. :bow:
Har följt denna disskusion o det känns som om de diskuterande helt missförstått varann i denna nu nästan barnsliga disskusion, enligt mig iaf eftersom de inblandade bara "pratar" förbi varann och misstolkar varann - vilket är ganska lätt på ett internet forum tyvärr.
Så kiss-and-make-up-now så vi kan hålla oss till mer glädjeämen än att vara griniga på varann!

+1 på den!

*kl*
Ingenting nytt under natten???
Har alla tagit sovmorgon?

Här regnar det idag- bara för att vi skulle riva klart vårt uthus :( Men men. Gräset o hästarna klagar inte :)

Ingen sovmorgon här inte, vi ska på bröllop så här pyntas jag för fullt.

Tur att min mamma är här så att jag fick tånaglarna målade. Det var lite svårt att sitta med benen vinklade pga framfogen som har börjat jävlas med mig. Men jag lyckades med att "epilera" benen.

Lite sur är jag över att jag inte kan ha mina superfina högklackade skor med rosett.... får ta ett par men lägre klackar... (sänder arga signaler till fogen :mad: )

Jag fyller nog väskan med alvedon så att jag orkar med hela festen.... :p

Vi har typ alltid sovmorgon :p Vår tjej gillar att sova på morgonen så vi är sällan uppe innan 10 :)

Vad roligt med bröllop Bollen! Är det någon nära som gifter sig?

Här står det precis lika still som vanligt! *muttrar*
Sov oroligt inatt och vaknade vid 5 och kunde sen inte somna om förens kl 6 så sen vart det lång sovmorgon till 12 bara för att få timmarna att gå. Har inte så mkt att göra och tiden går sååå sakta.

Nu har folk även börjat ringa och ta minsta ord som att det är pågång. Trodde inte jag skulle bli så irriterad över detta, men men! Det är ju faktiskt bara några fjuttiga dagar igt.

Bollen: Roligt med bröllop! :) Tur att din mamma kunde fixa naglarna på dig!

Ja det är kalas! Och nu sover hon så bra på nätterna också. Vi är glada för varje sån natt :)

Ger din lilla en lätt men bestämd spark i baken!

Min med sover bra på förmiddagarna. Ibland sover jag med henne och ibland så går jag upp o är effektiv så vi kan mysa på kvällen när hon brukar vara både hungrig o lite gnällig ibland...

Lördagsmorgonen kör vi till m&p o äter nybakta frallor :) Om vi orkar upp tidigt så blir den serverad med ;)
Idag tänkte jag måla stalldörrar! Imorgon blir första omgången med klet på boxväggarna :)

Förstår det! Måste även vara skönt nu när det är mkt svalare ute?

Visst va det du som bakade bullar när vattnet gick? Eller minns jag helt fel?
Funderar på om man ska testa det. :p Fast det får nog bara bli enkel sats, har inte plats för mer i frysen. hum!

EmelieR: Vilken lyx med nybakade frallor! Det som är så gott! :)

KL

Oj va ni skriver mkt. Här är de lugnt i dag, i går hade jag rätt ordentliga värkar på FM som sen avtog.

I dag firar jag och sambon 8 år, så i kväll ska vi gå ut och äta. Hade varit roligt om bebisen hade velar titta ut i dag, men det lär ju inte hända.

Sambon fångade denna bild i dag. Känns som ett skämt när jag ser hur stor jag blivit, men visar den för er i alla fall.:D Tydligen tycker även min fölis att jag ser löjlig ut och skrattar år mig.:angel:

Och som vanligt tycker jag det är roligt när det kan bli lite diskussion i tråden också, och inte bara gullegull och glada tillrop - det är också trevligt, men kan i längden bli lite menlöst. Omväxling förnöjer!

Haha vad härlig han ser ut! :D

KL
Ni som pumpar: När gör ni det? Jag försöker pumpa ut en reservdepå å ha i frysen, men får nästan inte ut någonting. På sin höjd 50 ml... Från båda brösten... När är det bäst att pumpa helt enkelt?

Funderar också isamma veva om mjölken börjar sina på mig... Brösten är sällan sådär spränghårda längre... Trots att lillfisen sover typ 6 timmar i sträck på natten. Försöker samtidigt få henne att äta ca var 3-4 timme, för att de ska hinna fyllas upp... Men även om hon väntar så länge så blir hon inte alltid nöjd... Just nu sover hon bredvid mig på skrivbordet, men hon har blivit kinkigare med sömnen på dagarna också... Sover dock fortfarande ok på nätterna. Mellan 4 och 6 timmar i sträck :)

I förrgår red jag för första gången sen i påskas (bildbevis kommer komma :) ) och i går åkte jag av hästen för första gången sen innan graviditeten :rofl:

Ni som pumpar: När gör ni det? Jag försöker pumpa ut en reservdepå å ha i frysen, men får nästan inte ut någonting. På sin höjd 50 ml... Från båda brösten... När är det bäst att pumpa helt enkelt?

Jag tycker det är klurigt att hinna pumpa med en helammande bebis! Jag pumpar när jag "hoppat över" ett mål, dvs när sambon gett på flaska. Det brukar antingen vara när jag varit iväg (då pumpar jag på båda brösten om de just ätit när jag kommer, annars bara på ena) eller när E vaknat på sambons tid på natten - då får E amma från ena bröstet när jag vaknar och sedan stapplar jag upp och pumpar från det andra. På detta sätt går jag "jämnt upp", dvs det finns "alltid" mat i kylen. Frysen är översvämmad med gammal sparad mjölk :grin: (kanske något att sälja på svarta marknaden? :p), men hade jag velat bygga upp en depå hade jag lagt in en extra pumpning inan jag går och lägger mig.

också isamma veva om mjölken börjar sina på mig... Brösten är sällan sådär spränghårda längre...

Jag tror att brösten vänjer sig vid en viss nivå. Mina blir inte heller sådär hårda längre, och jag har till och med kunnat börja sova utan topp (halleluja!), men jag har inte märkt av att det skulle ha sinat något (får ut lika mycket när jag pumpar, etc).

Det verkar konstigt om mjölken skulle börja sina bara sådär, mitt i helamningen? Kanske snarare att dina bröst vant sig, så att de inte blir spränghårda längre.

Jag tycker det låter rätt bekvämt att kunna vänta fyra eller t o m sex timmar mellan amningarna, iofs, senast efter tre är det mjölk överallt och en bebis som gallskriker här. Normalt går det 90 minuter - två timmar mellan amningarna. Det har hänt att bebisen sovit 3,5 timme utan att äta någon natt, men då är hungern så stor att bebisen ligger och äter på kudden eller liknande i sömnen.:angel: Alla barn är ju olika, och så länge din bebis går upp som hon ska så finns det nog mjölk tillräckligt, det är svårt att uppskatta hur mycket mjölk det blir när man ammar tycker jag.

Om du hunnit åka av redan andra dagen till häst var det nog klokt att inte rida tidigare!;)

Japp, jag bakade bullar när vattnet började gå. Det gick bara lite grann på mig här hemma, men det var då det började. Så prova det du! Jag gör också bara en sats för att det ska få plats i frysen ;) Nu skulle jag dock behöva baka en sats till nu när det är lite svalare igen så man orkar baka. Den lär räcka lite längre nu när vi inte har så mycket besök om sambon låter bli dem vill säga...

Charlotte, haha, vilken bild! Jag håller tummarna för att ni får en god middag tillsammans och att det drar igång sen, gratulerar förresten!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar