Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Aha..

Du, det är jobbigt att måla huset: VÄNTA BARA! :devil:
(bor i tegelhus :banana: fast kom just på att vi har vindbrädor och altan + balkong och uthus, stall suck)

Hehe!
Måla om huset hade varit en dröm... Vi har byggt nytt stall. murat. 16 stora hinkar färg väntar på att komma upp på väggarna invändigt...
11st 25kg säckar med kalkfärg till utsidan ska borstas på...

Jag har målat 12m2 i sadelkammaren 2 ggr och har redan blåsor i händerna :eek: VAd hände med en? När blev jag arbetsskygg??? :crazy:

Men det är tråkigt med pill på huset med. Som tur är är sambons ställnigsbyggare så han målade om vårt ganska fort en sommar. Eller rättare sagt- han och hans pappa. Själv var jag på jobbet- men dit kan jag ju inte rymma nu ;)

Man får trösta sig med att det blir vackert när det är klart :)
31277974.jpg

Jag tycker att ommålning är det värsta för då måste man oftast skrap innan... hualigen.

Jo- de e klart. Jag håller fullständigt med dig. Men det är jobbigt att måla i vilket fall. De sista 30 cm är jobbigast för då blir man inte stark med skaftet... Man skulle alltså inte lyxa till det med 3m takhöjd ;)

Idag har Skruttan sovdag- måste vara för att de e dåligt väder ;)

Ditt stall kommer att bli så fint när det är klart! Men är verkligen inte avundsjuk på all målning!

*kl*

förvärkarna försvann som väntat när jag somna! Men misstänker att dom säkert kommer tillbaka ikväll!
Förhoppningsvis kommer dom även med full kraft någon gång också!

+ Emelie och Sar (det gäller att svara effektivt medan hungriga bäbisen sover ;))

Ja det där med att ersättningen ska hämma den egna produktionen är ju något jag också hört från lite olika håll och det låter inte alls lockande, men har resonerat ungefär som Mabuse och tänker att eftersom H ändå äter ur brösten rejält vid varje amning så ger vi hellre en mindre dos ersättning vid några tillfällen än har en hungrig och missnöjd bäbis :) Då har han kunnat pausa en liiite längre stund och få vila lite, annars har ju stackarn somnat vid bröstet bara för att vakna efter några minuter och vilja äta mer.

Tror dessutom att det har planat ut lite! Under natten har han haft 3-4 timmars mellanrum igen (som vanligt) och även om han varit hungrig under dagen så är det inte riktigt lika intensivt som igår. Skönt för brösten som faktiskt hinner "fylla upp sig" lite mellan varven, för även om inte mjölken kan ta slut så kändes de onekligen som två tomma påsar igår.

Emelie: Verkar bli ett riktigt fint stall!! :love:

Aneka: Hejja hejja!! :banana::banana:

*kl*

Jag måste säga att detta utvecklat sig till en väldigt konstig diskussion. Alla åldrar har sina för- resp. nackdelar och visst kan man längta tillbaka till ett tidigare åldersspann när något känns extra jobbigt (jag tyckte ex.vis att det var apjpbbigt då barnen lärde sig gå samtidigt och föll och slog sig hela tiden och hade nog gärna sett att åtminstone någon av dem gått tillbaka till krypstadiet för en period) men då hade man ju samtidigt missat fördelarna med just den åldern/perioden!

Jag tror helt enkelt inte att man ska ta åt sig.

Jag (och jag är nog inte ensam..) fick höra att "vänta du bara till 2-årstrotsen" men mina tjejer har inte haft någon egentlig eller speciellt märkbar trots. Men inte sjutton tog jag illa upp för att någon sa så, DE som sade så hade ju haft en pissjobbig trotsperiod med sina barn.

Så vad är problemet? Jag passade kanske på att njuta lite extra av 1,5årstiden med glada och nöjda ungar efter att ha hört om den förfärliga trotsen och när 2-årstrotsen sedan inte kom var det ju bara att fortsätta njuta!:D

"Problemet" är väl att det är väldigt märkligt att just när det gäller barn så känner många sig manade att tala om hur hemskt det kommer bli sedan. Så gör man inte när det gäller äktenskap, jobb, hus, hästar eller nånting annat. Men med barn så vill man gärna tala om hur hemskt det blir sen. Varför?

Jag hade exempelvis en rätt jobbig graviditet, var sjukskriven och mådde allmänt piss pga diverse komplikationer. Men lik förbannat fick jag höra veckorna innan förlossningen att "Passa på och njut nu, sen blir det slut på friden! Usch för småbarnstiden, det skulle jag aldrig orka en gång till" Varför säger man sånt?

Vad väntar man sig att någon i nionde månaden ska göra med den informationen, säga "Nejmen usch, blir det så hemskt? Ja, nu är det ju tyvärr för sent för abort, men jag kanske kan adoptera bort barnet?" Förutom då det uppenbara att det knappast är någon i nionde månaden som njuter av sin graviditet, de allra flesta ser i det läget mest fram emot att få barnet och sluta vara gravida.

Jag har mest hört hur uuuunderbart det ska bli för oss med barn. "Njut av graviditeten och småbarnsåren, tiden går så fort". Har aldrig hört att det skulle bli "hemskt" med barn.

"Problemet" är väl att det är väldigt märkligt att just när det gäller barn så känner många sig manade att tala om hur hemskt det kommer bli sedan. Så gör man inte när det gäller äktenskap, jobb, hus, hästar eller nånting annat. Men med barn så vill man gärna tala om hur hemskt det blir sen. Varför?

Jag tror att det har att göra med att barn påverkar ens existens på ett så genomgripande sätt jämfört med andra grejer i livet. Sedan kan jag personligen tycka att det är tråkigt om man själv har upplevelsen att barnaalstrandet till största del eller i vissa perioder varit så fruktansvärd att man känner att man måste varna andra. Jag har ju själv inte upplevt det så och hoppas slippa i framtiden!

"
Jag hade exempelvis en rätt jobbig graviditet, var sjukskriven och mådde allmänt piss pga diverse komplikationer. Men lik förbannat fick jag höra veckorna innan förlossningen att "Passa på och njut nu, sen blir det slut på friden! Usch för småbarnstiden, det skulle jag aldrig orka en gång till" Varför säger man sånt?.

Här är det nog ett fall om att var och en pratar för sina egna erfarenheter. Det är säkert ett fåtal som haft en sådan tuff graviditet som dig och därför kan de inte identifiera sig utan pratar om sin egen upplevelse där graviditeten och ev. graviditetskrämpor känns rätt ok jämfört med koliknätter, maratonamningar etc.

"
Vad väntar man sig att någon i nionde månaden ska göra med den informationen, säga "Nejmen usch, blir det så hemskt? Ja, nu är det ju tyvärr för sent för abort, men jag kanske kan adoptera bort barnet?" Förutom då det uppenbara att det knappast är någon i nionde månaden som njuter av sin graviditet, de allra flesta ser i det läget mest fram emot att få barnet och sluta vara gravida.

Det kanske finns ett erfarenhetsövertag som man vill nämna? Jag vet något som inte du vet, typ? Som man inte själv har klart för sig för annars skulle man antagligen låta bli eller ta fram det på ett annat sätt ("nu kan det ju bli helt olika för dig men vi upplevde att.....")

Något jag själv vet att jag reagerade på var när alla skulle berätta för mig hur jobbigt det skulle vara att få (och vänta) tvillingar. Jag insåg dock själv att jag var extra känslig , det fanns ingen större anledning att bli stött utan det fanns faktiskt de som tydligen ömkade mig av hela sitt hjärta och absolut inte kunde hålla det för sig själv. Utan att kanske egentligen mena något illa.

I mina värsta stunder då jag släppte fram hondjävulen i mig själv berättade jag för de som ömkade mig en så enorm rikedom jag gick och bar på, vilken fantastisk fertilitet jag besatt, för att inte tala om dubbelamningen och den enastående treenighet det innebar.
Och i mina bästa stunder så bara log jag och sa att jag är säker på att vi kommer att fixa det här, annars ringer jag till dig om råd.;)

Senast ändrad:

Varsågod! Bra att jag hann tipsa innan dina värkar hoppade igång, men nu är det ju bara att köra.
Skakar lite rumpa jag med:bump::banana::bump::banana:

Måste bara berätta att jag fick första svarsleendet idag, och andra och tredje, på rad liksom! Så häftigt!

Vårat första svarsleende satt ganska långt in men efter det så har det gått snabbt. Ibland när vi ammat riktigt tjuter hon till och är supernöjd :)
De e så häftigt :) Fast det är alla grimaser innan också ;)

Ni är flera stycken nya som kommit långt i graviditeten... Eller har jag missat er...
Vi kanske ska sätta ihop en ny lista :)

Ja helt fantastiskt! Hon log och jag skrattade :D

Sar, varför ska du till läkaren? Om du vill berätta alltså.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar