Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska njuta och vara förtvivlad hela tiden... Tror det hör till
"Problemet" är väl att det är väldigt märkligt att just när det gäller barn så känner många sig manade att tala om hur hemskt det kommer bli sedan. Så gör man inte när det gäller äktenskap, jobb, hus, hästar eller nånting annat. Men med barn så vill man gärna tala om hur hemskt det blir sen. Varför?
"
Jag hade exempelvis en rätt jobbig graviditet, var sjukskriven och mådde allmänt piss pga diverse komplikationer. Men lik förbannat fick jag höra veckorna innan förlossningen att "Passa på och njut nu, sen blir det slut på friden! Usch för småbarnstiden, det skulle jag aldrig orka en gång till" Varför säger man sånt?.
"
Vad väntar man sig att någon i nionde månaden ska göra med den informationen, säga "Nejmen usch, blir det så hemskt? Ja, nu är det ju tyvärr för sent för abort, men jag kanske kan adoptera bort barnet?" Förutom då det uppenbara att det knappast är någon i nionde månaden som njuter av sin graviditet, de allra flesta ser i det läget mest fram emot att få barnet och sluta vara gravida.
Måste bara berätta att jag fick första svarsleendet idag, och andra och tredje, på rad liksom! Så häftigt!