Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Du vet om varktimer.se va? Den går att surfa in på även från mobilen och har man iphone så kan man ladda ner en app, jag har ingen iphone och låg med mobilen i sängen och klockade, funkade utmärkt.

Jag tänkte inte på att man kunde pumpa igång- det funkade inte för mig i början...

Mabuse- det trodde jag faktiskt att man var tvungen att amma oftare- därimot inte ha ett missnöjt barn...

Mitt eget dilemma är att ju fler ggr jag serverar ersättning- desto mindre äter hon :( Hon blir mkt nöjdare med bröstet, vilket är lite jobbigt när man måste sluta snart... Hon kräker mkt också. Men hon tar sig- det syns.
Jag låter henne bli hungrig och hon äter glatt 20ml sen vill hon inte mer. Minsta hålet på mamnapp+ ventilationsflaska. Låter jag henne ha napp 2 så slaskar det överallt o hon kräks direkt. :(

Min sambo har laddat ner en app till Iphone för klockning av värkarna. Ha ha ha...:p Var någon på föräldrar utbildningen som tipsade om den, plus att den innehåller en del annan info som tel.nr etc.

Vad heter den appen? Måste ju definitivt tipsa min Iphone-trasige sambo om denna!! :D

Från varktimer.se: Värktimer till iPhone köper du genom att söka efter Värktimer i App Store, eller genom att klicka på länken nedan.

gå in på varktimer.se så finns den länken där.

Yey hoppas den gör verkan! Har iaf förvärkar lite då och då(ganska tätt) nu i någon minut eller så håller dom i sig! Hoppas verkligen på att det tar sig under natten men antagligen inte :(
Ska iaf försöka sova nu! Godnatt!

Du svarade då att vänta bara tills barnet blir äldre, då kommer du längta tillbaka till den tiden som är nu, när barnet sitter stilla i knät.

Alltså att vänta bara, det blir värre sen när barnet blir äldre.

Vilket fick mig att fundera på varför många föräldrar i likhet med dig känner sig manade att förklara för blivande/nyblivna föräldrar att det kommer bli värre sen.

Ja DU skriver det. Men du får gärna visa vart jag skrivit det för det DU skriver är då verkligen inget jag känner igen.

Jodå :) Jag vet att jag är rädd att skämma bort min Scrabbi så hon inte vågar lämna min säng samtidigt som jag kommer vara livrädd genom hela hennes liv...

Men jag förstår Mabuses tankegång- det är inte första gången ngn berättar att det blir värre och att man ska passa på o vila, passa på att njuta...

Förhoppningsvis blir allt jättebra- men lite fler rutiner får gärna sitta innan barnledigheten är slut om ca 1 år ;)

Med på grund av något som jag inte ens ha skrivit skriver du:

VArför skaffar man då mer än 1? Gillar man att det är jobbigt?

Ursäkta men menar du att jag inte borde ha skaffat ett barn till?? Hur får du det jag skrev till det där??

Det är så dumt att jag blir helt mållös.

Förresten behöver inte något av er ens svara för jag kommer inte gå in och läsa något mer för det var verkligen elakt.

Jag är nu i vecka 38 och nu är det inga länge kvar! :love:

Jag har haft en ilande smärta i underlivet (livmodern?) i två dagar nu. Inte konstant men ganska så regelbundet. Magen har dessutom blivit stenhård med jämna mellanrum. Vad beror det på? Är det normalt? Är det barnet som lagt sig längre ner och trycker emot t ex någon nerv?

Jag har haft en ilande smärta i underlivet (livmodern?) i två dagar nu. Inte konstant men ganska så regelbundet. Magen har dessutom blivit stenhård med jämna mellanrum. Vad beror det på? Är det normalt? Är det barnet som lagt sig längre ner och trycker emot t ex någon nerv?
Bebis fixerar sig & sammandragningar?

Jag tror Mabuse & EmelieR tänker på inlägg 893 på sid 45 i tråden.

Okej, jag antar att allt är normalt då och att det inte är någon förlossning på gång här och nu? :rofl:

Men vart har det skrivits att "vänta bara det blir värre"?
Det är väl ändå en tolkning som Mabuse och kanske EmelieR gjort?

E:
"Jag vet inte om jag ska bli glad över att mer än jag har ett knäbarn... Det är ju faktiskt lite omständigt också...
Men jag klagar eg inte heller- hoppas bara att lite växer bort... Har hört att det kvittar om man "skämmer bort dom" de 3 första mån. hoppas de e så"

B:
"Ja inte är det många barn som kommer vilja sitta i knät när de börjar krypa och utforska världen... Då får man sitta och hålla i dem och sucka: Tänk vad lätt det var när de bara satt i knät och inte tog sig någonstans."

Om det är "....sucka: Tänk vad lätt det var när de bara satt i knät och inte tog sig någonstans."
Så är det väl på samma sätt som att matte är lättare med a-kursen än d-kursen.
Eller som Mabuse blev påhoppad i en annan tråd om att hon skulle vara ointresserad an spädbarnstiden, när hon i själva verket skrev att hon tyckte det var intressantare med ett senare steg i utvecklingen.
Vad är skillnaden?
VÄRRE är något som har tolkats in, inte som Brandgul har skrivit.

Det är detta som är så trist med internetforum :( Att man kan missförstå sig så på varandra... Trist!

Jag lägger mig inte i hur många barn någon annan skaffar- de får ha hur många de vill. Om de orkar med eller ej är ju inte mitt problem.
De flesta av mina grundande tankar kommer från min egen familj- eller om man kallar det släkt nu när jag skaffat en egen lite familj...

Min syster har 4 barn och det är där jag har hört mycket. Men hon har ju ändå haft orken att skaffa 3 till efter det första... Något måste det ju vara som gör att det är värt det. Jag kan bara inte förstå varför ingen av de som har berättat nu hur jobbigt det var inte har sagt det innan jag blev gravid...
Man ska helt enkelt fråga pessimisterna så man vet vad man ger sig in på ;)

Ja DU skriver det. Men du får gärna visa vart jag skrivit det för det DU skriver är då verkligen inget jag känner igen.

Men jag citerade ju dig i inlägget jag kommenterade? :confused:

Här kommer citatet igen:

"Ja inte är det många barn som kommer vilja sitta i knät när de börjar krypa och utforska världen... Då får man sitta och hålla i dem och sucka: Tänk vad lätt det var när de bara satt i knät och inte tog sig någonstans."

Om du med det menar att du tycker det blir bättre när de kryper omkring så förstod åtminstone inte jag det. Varför skulle man sitta och sucka och säga "tänk vad lätt det var förut!", om det blivit lättare? För mig låter det snarare som du tycker det är svårare nu, varför annars sitta och sucka och tänka tillbaka på hur lätt det var förut?

Var detta till mig?

I så fall hänger jag inte med....

Jag skrev att du kanske hade tolkat in det.

Eller var det helt enkelt ett KL och att det är enkelt att missuppfatta varandra på ett internetforum?

Nja- det var nog mer en förklaring på hela diskussionen. Kl eller ej. Alla som har "berörts" kan ju veta att jag inte har klankat på Brandgul.
Jag höll med Mabuse i hennes inlägg om att ingen berättar om att det är jobbigt att måla om huset....
Flera ggr sedan jag blev gravid har många sagt att man ska njuta av tiden- och jag gör det nu, men inte alls som gravid.
Samtidigt så vill jag inte ha min knäbäbis där i resten av livet heller. jag kommer vilja ha henne inlåst ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar