Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Hmmmm- får gravida använda Arnika??? Man får ju inte använda ormsalva eller algesal som jag tycker verkar vara mildare...

Mabuse- Min sitter sällan i babysittern på marken utan hänger i den i gungan. Där kan man ha den i flera lägen o längst bak är nästan liggande...
Men då kommer jag tillbaka till frågan om de nya ergonomiska vagnarna där de sitter fast de ligger...

Om du knycklar ihop en handduk under armen på den sidan han ammar då? Då kommer han upp en bit. Nu vet jag inte om din bebis vill dra ihop sig eller sträcka på sig men det underlättar ju klart om han ligger med benen ner på andra sidan.

Jag vill ju inte skrämma upp dig men jag fick inte smörja med ngt och jag hade rejält ont av hosta och söndriga muskelfästen. Läkaren på BB avrådde tom medans jag ammade också. Bättre med alvedon... fast det lär inte hjäpa mot svullna fötter...
Kallt fotbad? Jag hade ju själv ruskigt mkt vatten i slutet- så det stramadekliade i skinnet :(
Men det har gått bort nu, ca 1kg om dagen efter förlossningen ;)

Den jättefina hästen OkiDoki är död :( Hemskt... Den var ju så söt... o duktig... på sitt sätt...

Helt plötsligt blir jag ledsen över min häst som dog för 2 år sen :(
34854_1489540915190_1133984997_1368888_259623_n.jpg

Jag vill ju inte skrämma upp dig men jag fick inte smörja med ngt och jag hade rejält ont av hosta och söndriga muskelfästen. Läkaren på BB avrådde tom medans jag ammade också. Bättre med alvedon... fast det lär inte hjäpa mot svullna fötter...
Kallt fotbad? Jag hade ju själv ruskigt mkt vatten i slutet- så det stramadekliade i skinnet :(
Men det har gått bort nu, ca 1kg om dagen efter förlossningen ;)

Fast det verkar lite överdrivet, självklart ska man inte smörja med vad som helst, men t ex voltaren får man ju t om äta efter förlossningen, då är det nog knappast nån fara att smörja med receptfri salva t ex.

Och jag har smort hela kroppen med mycket starka kortisonsalvor hela tredje trimestern, inga problem med det heller.

Hmmmm- får gravida använda Arnika??? Man får ju inte använda ormsalva eller algesal som jag tycker verkar vara mildare...

Mabuse- Min sitter sällan i babysittern på marken utan hänger i den i gungan. Där kan man ha den i flera lägen o längst bak är nästan liggande...
Men då kommer jag tillbaka till frågan om de nya ergonomiska vagnarna där de sitter fast de ligger...

I gungan?

Poängen är väl att bebisen ska ligga rak i ryggen, sen spelar nog vinkeln mindre roll.

*kl*

Hur FAAN ska man någonsin kunna ta sig iväg någonstans under längre tid än 2 timmar när man inte kan amma utan kudde eller liggandes, och inte har börjat med flaska?! Jag fixar inte att amma sittandes och hålla upp lilla Nästanfyrakilosklumpensomäter45minåtgången. Är väl klen, antar jag. Lagom kul att dra med sig amningskudden eller lägga sig ner och mata honom :cool: Sked kan vi ju förvisso ge med, hur osmidigt det än är.

Det är inte jätteergonomiskt, men man kan böja sig ner över bebisen också, så slipper man hålla upp den till bröstet. Sitter man på en stol eller liknande så kan man lägga upp ena benet så att foten vilar mot det andra benets lår, och så lägger man bebisen på det böjda benet och böjer sig framåt så att bebisen når bröstet.

Dessutom, efter några veckor ammar de mycket fortare, min ville också amma 45 min-1 timme i början, nu tar det sällan längre än 20 minuter.

Fast det verkar lite överdrivet, självklart ska man inte smörja med vad som helst, men t ex voltaren får man ju t om äta efter förlossningen, då är det nog knappast nån fara att smörja med receptfri salva t ex. .

Fast du får inte smörja in dig med voltaren dom tre sista månaderna. Står så på min sambos voltarensalva förpackning. Tidig graviditet och amning så ska man rådfråga doktorn.

Nej, voltaren får man inte använda medan man är gravid. Det var ju det jag skrev, att det är ok att äta voltaren efter förlossningen.

*kl*

Hur FAAN ska man någonsin kunna ta sig iväg någonstans under längre tid än 2 timmar när man inte kan amma utan kudde eller liggandes, och inte har börjat med flaska?! Jag fixar inte att amma sittandes och hålla upp lilla Nästanfyrakilosklumpensomäter45minåtgången. Är väl klen, antar jag. Lagom kul att dra med sig amningskudden eller lägga sig ner och mata honom :cool: Sked kan vi ju förvisso ge med, hur osmidigt det än är.

Men var ska du under den här tiden? Kan du inte få låna några kuddar av en bekant om du är där och hälsar på eller ha med dig amningskudden i bilen el.dyl och hämta den när det är dags?

Sedan behöver man ju inte amma inför "öppen ridå" om man inte vill utan man kan be att gå låna ett sovrum el dyl. Det viktiga är väl att ha med sig handdukar så man inte kladdar ner någon annans grejer.

Jag vet inte om jag ska bli glad över att mer än jag har ett knäbarn... Det är ju faktiskt lite omständigt också...
Men jag klagar eg inte heller- hoppas bara att lite växer bort... Har hört att det kvittar om man "skämmer bort dom" de 3 första mån. hoppas de e så :)

Ja inte är det många barn som kommer vilja sitta i knät när de börjar krypa och utforska världen... Då får man sitta och hålla i dem och sucka: Tänk vad lätt det var när de bara satt i knät och inte tog sig någonstans.

Vår son har alltid velat bli buren (för att upptäcka världen) Men nu får man ju vara glad om han sitter i ens knä fem sekunder :)

Hur skulle bortskämdhet visa sig för en 3 mån bebis?

Hur yttrade sig sömnproblemen för sonen, Brandgul?

Jag har nog skrivit i varenda sömntråd... Men kort så vill han inte sova. Han kämpar och kämpar och hur trött han än är hittar han på något sätt att hålla ögonen öppna tills han slocknar och så har han varit sen nyfödd.

Sen har han sovit när han sover. Men från 10 mån ålder har vi nog inte sovit en hel natt. Han vaknar allt från 2-8 ggr per natt. Ibland går han upp och leker i tre timmar eller så. Det är mer än en gång jag fått stanna hemma från jobbet för ingen av oss har ju orkat leva efter en sådan natt. Man kan ju heller inte skicka iväg en unge till förskolan som varit vaken mellan 3-6 på natten...

*kl*

He he, fördelen med H-kupa ;) Jag behöver bara lägge bebis i knät och luta mig lite framåt :rofl: Inte så skönt men det fungerar när man är borta ;) Ev. lägger jag barnvagnskudden under. Det brukar räcka.

Jag svarar lite sent på hur M vill ha det under sin vakentid. Hon gillar främst att bli buren, hon älskar sin Beco som vi rätt ofta bär henne i, vagnen funkar om hon i princip sover när man lägger henne där, annars går det inte. Hon är verkligen en tjej som vill vara nära, hennes spjälsäng står oanvänd då hon fortfarande absolut inte vill sova ensam. Nu när hon är 1 månad ska vi skaffa en babysitter och se vad hon säger om det.

38672_1471699229159_1133984997_1326049_2303036_n.jpg

Babysittern kan kopplas loss från gungan :) Denna är det bästa som finns när man behöver duscha eller laga mat. Framförallt kan man göra mkt i köket eftersom den står där. Hon somnat nästan alltid...

Läkaren på BB kunde inte förespråka någon salva till mig och jag ville verkligen ha mer smärtlindring på stället men det var tydligen inte ok för mjölken.

Modett!!! Det blir mkt enklare när du har ammat ett par veckor och bebis själv letar mer o så. Och precis som Mabuse säger så går det fortare. Man kan tom "stressamma" någon gång om de blir kris i bilen typ...

Ja inte är det många barn som kommer vilja sitta i knät när de börjar krypa och utforska världen... Då får man sitta och hålla i dem och sucka: Tänk vad lätt det var när de bara satt i knät och inte tog sig någonstans.

Det här är ett märkligt fenomen, tycker jag. Vad är det med föräldrar att de ofta känner att de måste berätta för andra föräldrar med yngre barn att det blir mycket värre sen? Det börjar redan under graviditeten, när det börjar närma sig förlossningen är det märkligt nog många som vill påpeka att "Passa på att vila nu, sen är det slut på friden!", "Du kommer inte ens kunna gå på toaletten!" eller liknande. Och när barnet väl är fött, ja då är helt plötsligt spädbarnstiden helt ok, men sen... Vänta bara!:devil:

Så är det ju inte med andra saker, har aldrig hört någon säga till nån som fått nytt jobb t ex att passa på och njut nu i början när jobbet känns kul, för sen kommer det bli jättetråkigt, eller till någon som köpt nytt hus att ja nu i början är det kanske roligt, men vänta bara tills det ska målas om...:devil:

Nån som kan förklara?

Hur har det gått med klådan nu ? har den lindrats eller rent av försvunnit ?

Den är bättre men inte bra, vilket är något irriterande med tanke på att PUPP normalt går öve inom några dagar efter förlossningen - som var för snart sex veckor sedan...

Kan forfarande inte ha BH, t ex, så det är mjölk lite överallt därhemma. :crazy:

Jag håller med dig fullt ut här.
Det var det där rosaskimrande med att skaffa barn- det är nästan utbytt mot hur jobbigt det är... hos alla jag pratat med.
VArför skaffar man då mer än 1? Gillar man att det är jobbigt?

Själv så känner jag mig helt ok med att ha en nyfödd på magen eller på armen. Visst kan det kännas lite ibland när man verkligen vill något men då får jag vänta tills sambon kommer hem eller någon kan ställa upp som barnvakt i nån timme.
Denna tiden är sååå mkt bättre än tiden som gravid... Även om man känner sig maktlös vissa dagar...
Jag ser dessutom fram emot att barnsäkra huset och ha en framtid tillsammans med mitt barn. Ska försöka att inte se det som en jobbig tid som så många andra verkar göra.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar