Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Undrar om du verkligen behöver ha med dig blöjor och barnolja? Har för mig att det finns blöjor på sjukhuset, men däremot brukar det vara bra att se till att ha ett lager hemma i förväg.

Jag har tänkt packa följande: papper om blodgrupperingen, mobil, kamera, bindor, trosor, tofflor (kan inte klara mig utan mina innetoffor), amnings-BH, tröja-byxa-kofta att ha på mig vid hemfärd samt mössa-byxor-tröja-sockor (eller ev body) till bebisen. Vidare måste babyskyddet med för hemfärd och så en liten filt att ha över vid lite sämre väder. Undrar om jag glömt något?

Vi ska även förbereda en kylväska med extra dryck och mat. Packar ner det som inte behöver stå kallt och ser till att ha det andra hemma så man bara kan slänga i det plus ett par kylklampar.

Till er som redan fått bebis: hur vill era små ha det då de inte sover? Hur gör ni hemma? Bära, bärsele, babysitter, vagnen...?
Måste förtydliga: Undrar eftersom jag inte köpt något att "ha" bebisen i när den inte är i spjälsäng (om hon ens kommer vilja vara där). Fast det kanske visar sig med tiden vad bebis själv föredrar...?

vi använde mjukliften till vagnen i början det funkade bra
nu har vi fått en babysitter som hon gillar jättemycket så nu används den mest :)

Tack för att du "lyssnar"
Skönt att jag inte låter helt som ett psykfall :crazy: Känns faktiskt något bättre nu redan bara jag fick pränta ner någonstans hur jag känner o eg mår. Tror som du säger att jag kan behöva prata mer med någon vet dock inte vem. BM har tyvärr känts så där då den första har flyttat o henne kände jag iof inte riktigt för min "nya riktiga" har jag bara träffat 1 ggr o den temporära jag haft de sista två gångerna har ju trots allt inte varit min "riktiga" om än jag faktiskt känt mig trygg med henne.
Får se om jag ska ta upp detta med BM nästa gång jag ska dit om 2 veckor. Får se om jag tar "modet" till mig och pratar med någon av mina systrar här framöver (bägge har egna barn den ena blev dessutom mamma ganska nyligen) känner mig bara så "löjlig" som oroar mig så men det är väl storasystersyndromet som spökar :crazy:

Kanske inte blöjor kom just på att vi kommer att få en väska från Libero på BB o där finns det blöjor o kanske även olja.

Alla papper kan ju vara bra att ta med. ;)
Babyskydd ska vi åka o hyra på någon vecka så det finns hemma. Sen det jag behöver själv löser sig nog, ombyte, tofflor (gissar att jag kommer att åka in i foppatofflorna då det är de enda skor jag kan ha snart :D), amningsBH och kupor etc.. det är mest vad jag behöver till lillkillen som gör mig fundersam. Känns som "fattigt" med bara några klädesplagg till honom.
Sen kamera, käk etc får min sambo hjälpa mig komma ihåg, om han är så pålitlig då ;)

Jag tycker att det är sunt att vara lite orolig och fundersam. Det är ju en stor omställning man står inför och att aldrig grubbla något känns konstigt för mig. Man har ju många tankar och funderingar om hur det ska bli! Jag tycker att det är helt normalt att känna så! För mig kom det stötvis lite då och då :)

Jag hade en kräkbebis sist så det var handdukar handdukar handdukar och kräklappar och ombyten i vår väska. Det skulle aldrig ha fungerat med lite papper och en body om vi skulle vara borta mer än 30 minuter.

FAst det gick ju bra de första veckorna. Jag tycker min bebis blivit som ombytt de sista 2. Kräks och dreglar ;)Från att kunnat ha samma body mer än 1 gång till 3 om dagen ;) o då ändå mest i bara blöja... hua ;) Hoppet tänds för att hinna använda ett par av dom i stl 56 2 ggr :)
Har väl 5 till oanvända iofs...
Aaricia- Min lilla vill inte ligga i vagnen- inte i sängen och helst inte själv ;) Bärselen är det jag har haft mest användning för medans min syster med 4 aldrig har använt sele till sina. Hennes har älskat babysitter.
´Tror alla barn är olika.... Första tiden låg vimest på soffan och mös :)
Har du ett babyskydd kan den vara babysitter med ett tag :)

Jag är kvar här! Men läser mest, eftersom jag i stort sett bara surfar med mobilen nuförtiden ;)

Vår lilla dam kan man lägga lite varstans ;) Hon Harwich sedan första början haft ett fårskinn i soffan som hon har legat på. Därifrån kollade hon in de flesta matcherna i fotbolls-VM ;)

Nu funkar det också att ha henne i babysittern, och iom att hon har en sån med "lufthål" från babybjörn så blir hon inte så fasligt varm i den, vilket hon gillar. Om hon blir helt otröstlig så är det bara selen som gäller, allra helst ska jag så gör halvdjupa knäböj också då (kanske känns som när jag red lätt när hon låg i magen ;) ) Hon gillar också att sitta i babyskyddet när man bär omkring på det. Och slutligen gillar hon att ligga på skötbädden, som är en sån kudde av "sackosäck"-typ. Faktiskt ett av våra bästa köp!! :)

Kl

I veckan nu ska jag sitta upp på min älskade häst för första gången sen i påskas!!! Jippiii! Ska passa på att vänja honom vid kandar under våra skritt turer! Längtar så mycket tills vi får börja träna igen! :D

min skrutta är ingen direkt kräkbebis, men hon slabbar något enormt när hon äter, har hela ansiktet fullt av mjölk :D
Sen har jar hag ganska mycket mjölk med så det bidrar nog det med :angel:
Här hemma har vi typ ett badlakan när vi ammar just för att man ska kunna använda det mer än 1 gång... när vi är iväg blir det handduk i typ torkanhandduksformat, mer får inte plats! kräklapparna i frotte är suveräna, för det blir ju oftast lite kräk precis efter hon ätit, hon kan ju inte vara stilla ;)

Undrar om du verkligen behöver ha med dig blöjor och barnolja? Har för mig att det finns blöjor på sjukhuset, men däremot brukar det vara bra att se till att ha ett lager hemma i förväg.

Det är olika för olika landsting.
Här i Västerås finns allt som blöjor och bindor på BB, medan i Kalmar (som jag läser på om om det drar igång på semestern) får man ett startkit som räcker en dag enligt deras hemsida.

Hmmm- de e ju en sådan jag skulle vilja ha... In på Babybjörns sortiment känner jag... Bye så länge;) TAck för tipset!!!

Med den här stackars ungen brukar jag ta en blöja i bakfickan och sen tänka att det löser sig :angel:

haha :D
ojdå, jag vill gärna ha koll på saker och gillar att planera...
vara på den säkra sidan liksom ;)

kl

nu ska vi iväg till ridhus o kolla westernclinic :)
AQHA Ride Camp blev vid oss i år, ska bli intressant
Lilla skrutt ska bara äta klart någon gång så vi kommer iväg :)

*kl*
Ojj vad ni skriver! :)

Själv har jag varit till bm idag. En ny då min ordinarie är på semester. Hon va väldigt pratglad och positiv. Fick dock inte veta alla siffror mer än att det va perfekt! Fick veta: Bt: 120/65 och sf: 34 = samma som sist men nu har bebis fixerat sig och hon sa att hon dessutom är snål när hon mäter. Men bebis verkade då må alldeles utmärkt där inne. Han kanske inte kommer vilja komma ut alls? :p

Tyckte dock att hon pratade lite väl glatt om att gå över BF, som att jag absolut skulle göra det. Morr! Det går jag inte med på ;) Men den som lever får se! :)

Oki får hoppas på att hon mätte som den andra å att han verkligen är påväg ner!

*kl äckelvarning*

Har någon av er som fött blivit kass i magen dagen/dagarna innan det va dax? Jag hinner inte mer än äta innan jag måste på toa, och det är mest vatten! Ursäkta den utförliga infon. Men har hört att det kan va ett tecken att kroppen rensar ur sig själv, men har någon av ni haft det tecknet?

Håller tummarna för att det kanske är på gång om någon dag eller två iaf! :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar