Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Med sonen var jag dålig kanske två dagar innan.

Med lillasyster vaknade jag vid fem med värkar och innan sju var magen helt tömd... Jisses vad jag *******!

Låter bra det! :)
Dock lugnt nu på em, men iaf! Ska stoppa i mig lite nygjord äppelkaka nu och se om det kan hjälpa :P

Dansar på min egen bebis: :banana: :bump: :banana:

Vad gjorde BVC på hembesöket?

Pratade mest om hur det går, hur det känns, saker att tänka på, gav lite olika litteratur om mat och vaccinationer, pratade om vad de gör vid kontrollerna på BVC.. Och vägde honom och skrev in honom.

Till er som redan fått bebis: hur vill era små ha det då de inte sover? Hur gör ni hemma? Bära, bärsele, babysitter, vagnen...?

När han inte sover (vilket redan nu är typ mellan 09-21 med korta powernaps :eek:) så vill han gärna vara i famnen och "umgås". Han trivs även i sitt babynest, både som vaken och sovande. Vagnen går också bra, hade gärna haft en innevagn att flytta runt honom i inomhus - det var en praktisk aspekt med bb och vagnen där! Vi har inte testat bärselen eller babysittern än :laugh:

Jag har finvagnen inne ibland- har stallvagnen ute. Synd bara att skruttan inte vill bo i nån av dom. Gick tyvärr bättre i början.
Det finns inga hjulskydd du kan ta på o ha den inne? el det går inte att köra då kanske... hmm

Vår bebis ligger antingen i knät eller i sin babysitter dagtid, eller ibland vår säng. Ska vi ut och gå är det selen som gäller, vagnen är tyvärr inte så populär. Den funkar att sova i till nöds, men inte att vara vaken i eller att somna i.

KL

Här har det varit livat i magen sista dygnet. Trodde att jag skulle sprängas i går kväll. Har haft lite oregelbundna värkar, men nu verkar de lugnt.

Upptäckte i helgen att airbagen i passagerarsätet i båda våra bilar måste kopplas bort på verkstad. Så nu sitter jag och väntar på att få detta gjort för en liten summa på 1500:-. Känns märkligt på hyfsat nya bilar.

Vi har vanliga vagnen innen. Det är ju torrt ute nu! På vintern har vi en matta som vagnen står på och när den är torr har vi inga probem att köra den inne. Det blir inte smutsigt av våra hjul i alla fall...

För övrigt tycker inte något av mina barn om att åka vagn... Dottern har jag dock lyckats trimmat in att sova mellan 9-11 när vi är ute och leker. Då får man se till att vagnen rullar/gungar hela tiden så...

Senast ändrad:

Å skönt att höra att det är fler bebisar som inte sover! Vi har ju sömnproblem med vår son. Lilltjejen har ju sovit så mycket i början att jag nästan gråtit av tacksamhet. Men nu är hon vaken vaken vaken. Jag får ju ont i magen och tänker att det ska bli som med sonen :( Vi får se vart det hamnar. Idag sover hon fortfarande förutom snabba uppvak för mat och klockan är ju 14. Nu känner jag igen henne mer... Men det kanske är ett utvecklingssprång eller så. Håll tummarna att hon börjar sova igen...

Jag vet inte om jag ska bli glad över att mer än jag har ett knäbarn... Det är ju faktiskt lite omständigt också...
Men jag klagar eg inte heller- hoppas bara att lite växer bort... Har hört att det kvittar om man "skämmer bort dom" de 3 första mån. hoppas de e så :)

Hmmm, undrar om min dator är lite rebellisk för hur jag än trycker vill den bara svara Aaricia?!

Hur som helst, vi (eller jag iallafall) har haft utevagnen inne litegrann vid behov. I hall och kök har vi kakel + att det ju är torrt ute, sen vill jag kanske inte ha den på parketten men det är främst om jag behövt ordna med något i köket och ha båda händerna som det varit aktuellt :laugh:

Idag har H sovit lite mer, fast är ändå rätt mycket vaken. När han är vaken så är han nöjd och belåten, vill titta och "gymnastisera", så det känns ju skönt - då lär det väl inte vara av obehag! Knappt jag vågar säga det för jag får väl käka upp det sen, men förutom den där enda natten förra veckan så är det ytterst få minuter som han varit ledsen eller arg. Han blir mest bara ilsken när maten inte kommer nog snabbt: gör små tjut, boxas och sparkar.

Hur yttrade sig sömnproblemen för sonen, Brandgul?

Tillägg: verkar som att datorn gav sig, står åtminstone att jag svarar Brandgul ser jag ;)

Jag har ju vagn med babyskyddsfuntion. Den åker hon gärna i- iaf sovandes...
Min brors flickvän- (som har 7 småsyskon) trodde att hon ville "halvsitta o titta" när hon åker i stallvagnen. Kanske ska byta till sittdelen o bunka upp filtar runt henne halvliggandes o se.

Upptäckte i helgen att airbagen i passagerarsätet i båda våra bilar måste kopplas bort på verkstad. Så nu sitter jag och väntar på att få detta gjort för en liten summa på 1500:-. Känns märkligt på hyfsat nya bilar.

Ska du koppla ur den bara eller plocka bort den helt?

Jag har ju vagn med babyskyddsfuntion. Den åker hon gärna i- iaf sovandes...
Min brors flickvän- (som har 7 småsyskon) trodde att hon ville "halvsitta o titta" när hon åker i stallvagnen. Kanske ska byta till sittdelen o bunka upp filtar runt henne halvliggandes o se.

Vår lilla groda vill vara nära oss, helt enkelt. Vår misstanke är att vagnen känns för otrygg och för långt borta från föräldrarna än så länge. I babysittern kan man ju titta på föräldrarna hela tiden, vi är ju inte mer än nån meter bort.

Babysskyddet är populärt här också (vårt går också att sätta fast i vagnen), men eftersom de sitter så hopsjunkna i den vill jag inte ha bebisen där längre stunder om det inte är nödvändigt.

Min sitter nästan likadant i babysittern som babyskyddet... Men min skrabba vill också hänga i sele- så det blir aldrig långa stunder ;)
Man skulle varit känguru :)

Det beror nog på vad man har för babysitter, vår är mer som en vagga, som bebisen ligger i. det skulle inte gå att sitta ihopkrupen i den ens om man försökte.

*kl*

Hur FAAN ska man någonsin kunna ta sig iväg någonstans under längre tid än 2 timmar när man inte kan amma utan kudde eller liggandes, och inte har börjat med flaska?! Jag fixar inte att amma sittandes och hålla upp lilla Nästanfyrakilosklumpensomäter45minåtgången. Är väl klen, antar jag. Lagom kul att dra med sig amningskudden eller lägga sig ner och mata honom :cool: Sked kan vi ju förvisso ge med, hur osmidigt det än är.

*kl*

Gjorde ett test igår. Börjar tröttna på mina svullna ömma fötter. Speciellt kvällstid.
Masserade ena foten med hudkräm och andra med hästens Arnika gel. Kollade sen på en film med fötterna i högläge utan att känna någonting speciellt. Efter 1.5h skulle jag gå på toa (minst varannan timme, ni vet hur det är) och kände då att foten med arnika faktiskt inte var lika svullen, men skillnaden var ganska liten. Då masserade jag in en till omgång, men båda fötterna. Högläge. Kollade klart på filmen. Åter igen 1.5h senare när jag reste mig var foten jag masserat två gånger med arnika märkbart mindre öm och svullen. Känner fortfarande en skillnad, men jag kanske inbillar mig.

Jag har exprimenterat med isbad, stödstrumpor, massage och kylbalsam, men gillade effekten av arnika bäst.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar