Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Du kan inte heller ha en rullad handduk runt? Eller det kliar mer av det också fast att det inte blir så varmt som en BH?
Jag tycker ju det är jobbigt när mjölken kladdar på golvet efter duschen...
Haha- jag som precis skrev att det inte är jobbigt med bebis...

Jag håller med, so far är det hundra gånger bättre att ha spädbarn än attvara gravid, Bara detta att kunna röra sig utan att det gör ont, kunna gå uppför en trappa utan att flåsa som en blåsbälg. Och visst blir man lite trött när man inte fått sova ordentligt, men det räcker ju att sova lite så är man pigg igen. Till skillnad från graviditeten, när man inte blev pigg och utvilad oavsett vad man gjorde, månader i sträck.

Man kan ju inte gå ut med den men ungefär som när du duschat. Kanske den med behöver hållas på plats med ngt iofs. :(
Jag satte fast varmvattenflaskan med en hästmaggjord ;) Men då kliar det säkert på dig ändå. Men det sitter ju inte fast så nära huden kanske.
Jag tycker mjölken är klibbig- har ni andra märkt det?

Jo, jag tycker oxå mjölken är heskt klibbig allrahelst på slutet av ätpasset :)
det blir ibland som sega trådar när hon släpper.

Värre?? Nu tolkar du inte något som jag inte skrivit. Vart står det att det är värre? Förklara gärna.

EmelieR skrev:
Men jag klagar eg inte heller- hoppas bara att lite växer bort... Har hört att det kvittar om man "skämmer bort dom" de 3 första mån. hoppas de e så

Mitt svar var: Ja det växer bort vare sig man vill det eller inte. Sen saknar man tiden när de satt i knät och gullade. Själv tyckte jag att det var en befrielse när sonen kunde sitta själv, men närheten kan jag sakna ändå. I min värd finns inte tanken på att man kan skämma bort ett barn med närhet, de blir självständiga ändå vare sig man vill det eller inte för de växer och vill börja utforka världen helt enkelt.

Mmm men nyss skrev du att du önskade att bärande växte bort lite grann och jag svarar att det gör det, oasvett hur mycket du än bär, för en dag vill barnet själv utforska världen och då spelar det ingen roll hur mycket du än burit. För det är inte det som avgör. Det är barnets drivkraft till att utvecklas som gör att du inte kommer att bära på samma sätt hela barnets liv.

Värre?? Nu tolkar du inte något som jag inte skrivit. Vart står det att det är värre? Förklara gärna.

Emelie skrev att hon har ett barn som vill sitta nära hela tiden.

Du svarade då att vänta bara tills barnet blir äldre, då kommer du längta tillbaka till den tiden som är nu, när barnet sitter stilla i knät.

Alltså att vänta bara, det blir värre sen när barnet blir äldre.

Vilket fick mig att fundera på varför många föräldrar i likhet med dig känner sig manade att förklara för blivande/nyblivna föräldrar att det kommer bli värre sen. Är man gravid kommer det bli värre när barnet är fött, är barnet nyfött kommer det bli värre när det springer omkring, är barnet ett småbarn kommer det bli värre sen när det kommer i tonåren, och så vidare.

Jag tycker det är ett mycket märkligt fenomen, som jag inte riktigt förstår mig på. Eftersom du just gett uttryck för det, så kanske du kan hjälpa mig och andra att förstå varför man säger sånt?

Man kan ju inte gå ut med den men ungefär som när du duschat. Kanske den med behöver hållas på plats med ngt iofs. :(
Jag satte fast varmvattenflaskan med en hästmaggjord ;) Men då kliar det säkert på dig ändå. Men det sitter ju inte fast så nära huden kanske.
Jag tycker mjölken är klibbig- har ni andra märkt det?

Jaha, du menar så.:) Nej, det skulle nog inte funka, jag går i bara underbyxorna här hemma, eller med ett tunt linne, annars kliar det för mycket. Tyvärr kliar det som värst just på brösten, det är därför det blir lite extra knixigt.

Mjölken är ju väldigt söt, kanske därför den känns klibbig?

Jodå :) Jag vet att jag är rädd att skämma bort min Scrabbi så hon inte vågar lämna min säng samtidigt som jag kommer vara livrädd genom hela hennes liv...

Men jag förstår Mabuses tankegång- det är inte första gången ngn berättar att det blir värre och att man ska passa på o vila, passa på att njuta...

Förhoppningsvis blir allt jättebra- men lite fler rutiner får gärna sitta innan barnledigheten är slut om ca 1 år ;)

*knapplån OCH svarar alla med en knapp*

Får prova tipsen! Och hoppas på att ättiden förkortas något när han (och jag?) får mer amnings-skills. Eftersom vi bor rätt långt utanför stan så har vi närmare 1 h bara i resväg, så det är onekligen bra att kunna amma om man har några ärenden som måste uträttas. Det är självklart lättare om vi hälsar på hos någon, där jag kan gå undan och amma och visst går det ju att amma i bilen också, men ser inte bilamning som en långsiktig lösning.

Och idag har det varit ett helt hysteriskt ätande. Antar att han ställer om brösten för högre produktion.. För han har ätit med 30 min-1,5 h mellanrum hela natten och dagen och brösten hinner inte med!! Stackarn får aldrig bli riktigt mätt, det går bara en stund efter han ammat så börjar smackandet och handsugandet igen. Har drygat ut med lite ersättning, men vågar inte bomba på stora portioner direkt och kanske chocka magen..

Jag är lyckligt lottad att ha mina föräldrar boendes mitt i stan... kanonbra amningsställe!

Sen har IKEA ett amningsrum här i Västerås, också kanon när vi ute åt det hållet och shoppade loss....

KL

Har idag varit hos BM och alla värden var bra, dock så ska jag på tillväxt-UL på måndag. Har ett SF mått på 30 är i v 35. Förr graviditeten hade jag 31, så tydligen är 1 cm stor skillnad... Men jag är glad att de kollar upp det ordentligt.

Men du ska vet att ju mer ersättning du ger nu desto mindre mjölk ger du dina bröst en chans att göra... Detta är meningen tyvärr... Jag tror att de flesta har det.

Låter som om du ska få en lite mindre bebis :) Men den kanske redan har trillat ner. o ligger kanske långt bak som min gjorde.
Alltid skönt att kolla!

*kl*

Jahapp, BF imorgon då! :bow:

Håller verkligen tummarna för att det sätter igång inatt! Fast antar att jag inte lär tillhöra dom 5% som föder på BF. :grin: Hade iaf SD/lätta förvärkar igår kväll och så även nu. Men ingenting som jag klockat! Å som verkligen inte gör ONT. :( Tänk att man kan längta så efter smärta. :p

Insåg även igår att jag vet inte om jag har någon tidtagare på min telefon :eek: Så får hoppas att sambon är hemma lagomt tills det ska klockas!
Tur han blir långledig imorgon bitti! :)

Alice vägde ju 3250g när hon föddes, dock 2 veckor över och jag tror väl inte att 1 cm egentligen har så stor betydelse. Snarare att jag har mindre fett på magen från början denna gång :D plus att jag bär långt in.
Men jag är ytterst tacksam att det kollas upp i fall det skulle vara någonting.

Men som reservBM så för två veckor sedan så är det inte så konstigt eftersom magen växer på bredden på mig :angel: Känner sparkar på utsidan av revbenen mot höfterna om du förstår hur jag menar.

Min sambo har laddat ner en app till Iphone för klockning av värkarna. Ha ha ha...:p Var någon på föräldrar utbildningen som tipsade om den, plus att den innehåller en del annan info som tel.nr etc.

I kväll har jag halsbrännan från hell. Har haft halsbränna ett bra tag som kommer mot kvällen, men i dag är det värre än värst. Hoppas på att jag inte behöver gå så många dagar över BF som e på tisdag.

Jag ångrar så att jag köpte en nokia n97 ist för en Iphone. Men det blir en sån nästa sommar!
Men jag tror det ska finnas en tidtagare bara att den gömmer sig väldigt väl :p

Usch va det låter drygt med halsbränna! Jag har tack och lov klarat mig ifrån det! Hoppas på att slippa det resten av tiden också! Men om man går över 2v(som jag fasar för) finns det ju hela 2v för kroppen att dra på sig nått mer skit. Räcker med ansiktsförlamningen :(

Men du ska vet att ju mer ersättning du ger nu desto mindre mjölk ger du dina bröst en chans att göra... Detta är meningen tyvärr... Jag tror att de flesta har det.

Jag har svårt för det där. Jag tycker att huvudsaken är att bebin blir mätt och har hellre valt att pumpa extra för att öka produktionen.
Har haft vänner vars barn inte fått i sig den mat den behöver, det har för de mammorna inte fungerat att sträckamma och barnen har varit missnöjda, inte fått sova och förlorat i vikt.

Sedam är ju helamning att föredra om man lyssnar på bvc men jag tror inte att det behöver vara så i precis alla fall.

Sådär tänkte jag också, men det visade sig överdrivet. Jag ammade och ammade och var rädd att ge ersättning för att mjölkproduktionen inte skulle komma igång då - helt i onödan, att ge några cl ersättning mellan varven gjorde varken till eller från för mjölkproduktionen, men sparade både öron och nerver för oss föräldrar.

Mjölkproduktionen kom igång fint ändå, eftersom bebisen drack upp all mjölk jag producerade - skillnaden med att ge ersättning var bara att jag slapp ha en missnöjd och hungrig bebis medan mjölken rann till igen. Vi har kunnat skippa ersättningen helt nu ett par veckor senare när mjölken kommit igång, så nu helammar jag istället.

Så ha inte dåligt samvete för ersättningen, Modett, lite ersättning behöver inte alls hämma din egen produktion.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar