Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Ja, hon går ju upp som hon ska, men senast hos BVC hade hon inte gått upp lika mkt som förra gången. Men hon väger över fem kilo nu, så det är nog i gen fara :)

Ja, är imponerad själv att jag lyckades åka av... Skrittade ut på långa tyglar, så snubbla han i en nedförsbacke och gick ner på knä och jag åkte över huvudet... I skritt... Haha! kan iofs haft attgöra med att han hade kandar i munnen för första gången, så jag hade någon spärr att dra till snabbt i tyglarna för att hjälpa honom hålla balansen...

Skönt att hon går upp iaf :)
Jag hoppas att du inte gjorde illa dig i fallet? Snöpligt att åka av pga snubbling... Jag ska förhoppningsvis rida lite för första gången på flera månader imorgon. Ska bli jättekul att sitta upp igen även om det bara lär skrittas.

Mja, tanken är väl att börja rida lite smått på det och fortsätta träna för LA i år och komma iväg å tävla lite om det passar med livet med familjen. Och förhoppningsvis vara klara för MSV nästa sommar :) Men mycket kan ju hända... Har ju en väldigt otursförföljd häst, så vi får se hur det går...

Senast ändrad:

Tanken var att jag bara skulle skritta första dagen jag red... Men det blev å testa lite i alla gånarter. Var så galet mycket broms, så vi behövde springa ifrån dem :)

Ja, det är skönt att hon går upp... Men just nu är hon lite väl gnällig... Vet inte varför. Hon vill typ bara äta hela tiden och blir svinförbannad när mjölken inte kommer tillräckligt fort... :(

Hon kanske vill ha mer mjölk än vad som finns just nu? Min ville också bara äta och äta när det fanns mindre mjölk än vad som efterfrågades. Vi stack emellan med lite ersättning när det var som sämst, då hann mjölken rinna till tills det var dags för amning igen, nöjdare bebis och inga maratonamningar. Efter någon vecka hade tillgång och efterfrågan pendlat in sig igen.

Mmmm, har tänkt att det kanske är så... Iofs har vi inte gjort någonting idag heller... Hon är generellt mer gnällig när vi bara sitter hemma om dagarna... Bara för att jag hade tänkt att städa idag så kunde jag inte lägga henne ifrån mig.. :(

Men har funderat på att testa å ge ersättning, typ tidig eftermiddag, eftersom det oftast är på kvällen som det gnälls (när det inte är som idag då, gnälligt mest hela tiden...)

Vi gav ersättningen när det var som gnälligast, inte förebyggande, så att säga. Resulterade i nöjd bebis, och nöjd mamma som slapp maratonamma med tomma bröst. Men man får väl prova ut vad som funkar bäst för en själv.

Tror kanske annars att det är bättre att amma ofta om man vill trigga mjölkproduktionen, inte amma mer och mer sällan för att brösten ska bli så fulla som möjligt.

Som jag har förstått det är mjölken tunnare på kvällen och då vill bebis äta upp sig för natten. Vår tjej var också väldigt gnällig på kvällen och ville amma konstant och blev arg när tillräckligt med mjölk inte fanns så vi började ge ersättning rätt tidigt och hon har vart mycket nöjdare. Det kan inte vara så att din tjej är i ett utvecklingssprång eller i en tillväxtperiod nu, att det är därför hon är gnälligare?

Jo, misstänker att det är någon tillväxtperiod eller ngt sådant... Har dock väldigt dålig koll på när dom "ska" infalla... Hon är sju veckor på måndag. Men med tanke på att hon är mycket mer "med" nu än för bara en vecka sen så är det kanske ngt sådant...

Jag har boken Växa och Upptäcka världen, den som dom pratat väldigt mkt om i vårtråden. Det står iaf i den att ska ska komma ett utvecklingssprång runt 7,5-9,5v då barnet kan vara lite klängigare.
Så kan mycket möjligt bero på det!

Japp, jag bakade bullar när vattnet började gå. Det gick bara lite grann på mig här hemma, men det var då det började. Så prova det du! Jag gör också bara en sats för att det ska få plats i frysen ;) Nu skulle jag dock behöva baka en sats till nu när det är lite svalare igen så man orkar baka. Den lär räcka lite längre nu när vi inte har så mycket besök om sambon låter bli dem vill säga...

Vart inga bullar gjorda idag, Så då blir det säkert ingen bebis heller ;)
Vart filmkväll med vänner ist och nu är jag helt färdig trotts att vi gick upp så sent idag. God Natt gott folk!

Händer en dag som denna då? Här spöregnar det! Sambon sover än! Men jag ska nog bara gå upp och äta frukost sen krypa ner i sängen igen! Blir nog en lång och seg dag idag! Hoppas ni har det roligare! :)

Jag ska ut o måla... Lär inte ens bli så svettig som sist ;) Någon fördel med pissevädret. Bara för att vi skulle vara ute o riva längan så är det skitväder. Vi skulle gjort klart fredag kväll :(

delvis knapp.

Det var en i kompisgänget som gifte sig. Vi hade hur kul som helst och jag har dansat halva natten.
Jag har hittat botemedlet för foglossningen!!! HÖGKLACKAT (i lagom höjd) :p
Ärligt alltså. Jag kände ingenting under hela eftermiddagen/kvällen/natten. Förutom lite skavsår som snabbt fixades med plåster så var det bara att dansa på....

Min teori är att jag får rakare hållning av skorna och avlastar på ett annat sätt, kan detta stämma?

Här är det mulet efter nattens regn. Hoppas betet börjar växa igen. Det har varit beige/gult i hagen. Var nere och kollade till hästen nyligen och har tagit en liten hundpromenad.
Vet inte vad jag ska göra idag. Äta, slappa, pyssla lite hemma. Sitta vid datorn :D

*kl*
Igår träffade jag en 12 dagar gammal bebis :) En nära vän till mig har blivit mamma. Jag höll den lilla parveln. Väger ingenting! Det är ju bara tre veckor tills jag får träffa min egna dotter, ändå känns det så långt borta. Ska jag ha en egen? Liksom svårt att förstå fast jag vetat om det i mer än 7 månader.

Jag har hittat botemedlet för foglossningen!!! HÖGKLACKAT
Haha, det hade varit kul om bm förespråkade högklackat till gravida :D
Men ärligt talat så visst blir belastningen i ben och höft annorlunda av klackar. Jag tänker också på såna där runda skor, rund sula (MBT-skor?) som gör att belastningen blir annorlunda och ryggont och spänningar försvinner.

Jag har hittat botemedlet för foglossningen!!! HÖGKLACKAT (i lagom höjd) /.../ Min teori är att jag får rakare hållning av skorna och avlastar på ett annat sätt, kan detta stämma?
Rakare hållning vet jag inte, men jag tror att bäckenet kanske vinklas lite annorlunda mot "normalt" och att det för stunden ger avlastning? För mig spelar olika typer av skor stor roll för hur mina fötter, ben, ljumskar och höfter mår som gravid.

KL
Vecka 36+2 idag. Jag har haft frekventa, men inte smärtsamma sammandragningar under större delen av min graviditet. Idag ute på shoppingrundan fick jag plötsligt rejäla sammandragningar i kombo med ohygglig smärta. De började kring naveln och spred sig nedåt ut mot ljumskarna. SKITONT!!! Som kramp på något vis. Var tvungen att stanna upp och hänga mot maken i flera minuter innan jag kunde knata vidare. Blev tämligen utstirrad av övriga butikskunder.

Min teori är att jag får rakare hållning av skorna och avlastar på ett annat sätt, kan detta stämma?

Kan så säkert vara! Fast dom brukar ju rekomendera låga skor när man har foglossning. Fast det står ju iofs inte platta :idea: :p

Aaricia: Jag håller med om att det känns overkligt att man själv ska ha en egen snart! Å jag kan ju ha en i morgon om så är, även fast det just nu känns dom du kommer få din före mig :grin:

*kl*

Här vart det bullbak idag + en kladdkaka. Men inte vill någon lillbäsis titta ut för det inte *muttrar* Jaja det är väll bara att vänta och inse att man kanske måste gå på det sista inbokade bm besöket iaf då. Det är på fredag!
Nu finns det iaf fika till alla nyfika vänner sen! :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar