Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Ja jag är ju inte så lång, 164, och maken är 185. Så det låter finfint om han ärver pappas längd tycker jag!

Hur sover era barn nu? Ligger dom still än? Milton har börjat sova på mage! Men han ska somna på sidan med näsan inburrad i kudden så lär gå och kolla hela tiden sen när han vänt sig och ta bort kudden! Det snurras och vrids även en massa! Imorse kl 7 vaknade han till och låg då med huvudet i fotändan och ena(han har två lite större i fotändan) nallen va uppkastad i huvudändan! Vart lite snopen när jag skulle lyfta upp honom och då bara ser ett par fötter där huvudet brukar vara :p

Ända sedan H började vända över på mage, dvs ganska exakt 4 mån, har han ofta vänt på sig även i sömnen. Och far runt som en propeller rätt ofta också, kan vakna med en fot i fejset (samsover). För att inte tala om att ungen ställer sig upp på alla 4 i princip sekunden han vaknar :D

Jo om han sover med mig(oss), som han brukar göra några timmar varje natt så brukar jag få två fötter sparkandes i bröstet :p Finns mer plats att skruva runt sig i våran säng!

Hur sover era barn nu? Ligger dom still än?
Min tjej som nu är 5 mån och en vecka sover på sidan. Har aldrig rullat runt under sömnen.
Där emot sparkar hon och rör sig ganska mycket. Hon sover mellan oss i dubbelsängen och en morgon vaknade jag och såg hennes fötter på huvudkudden. Då hade hon lyckats vrida sig ett halvt varv och hade huvudet under täcket. :) (lite läskigt också, tyckte jag)

J rör sig mkt i sömnen. Hon sover oftast i egen vagga och då kommer hon inte så långt. Ska byta till själsnöden snart då vaggan börjar bli liten och då lär nog fötterna hamna på kudden. Sover hon i våran säng vaknar jag ofta av att hon snurrat ett kvarts varv och sparkar på mig.

Både jag och J har ju ögoninflammation. I går fick jag 39 graders feber också. Jag har aldrig varit så mkt sjuk som nu sen jag fick barn. Julia verkar än så länge må bra och jag hoppas hon är lättroad i dag, för jag har minimalt med ork.

Själsnöden var ju ett annorlunda namn för spjälsäng ;)
Vill inte märka ord men det var kul :)

Ebba Elvisp gör verkligen själ för sitt nya namn. Hon är galen i sängen.... Tar 2 timmar att natta galningen som är skitpigg i ängen men en sur strööming nere....
Aningen ansträngande för mina hjärnceller ;)

Att dom blir rörligre i sömnen hör väll ihop med att dom ju faktiskt kan röra sig åt alla håll som går nu! :)

Igår va det ju 6månaders koll och stämpeln blev en väldigt fin och snäll kille! :love: Doktorn ville köpa honom för 2kr och 50 öre men jag sa att så mkt pengar finns inte i hela världens så att man skulle få köpa honom! :D (givetvis va det ett skämt från doktorns håll så ingen hetsar upp sig på det)
7460g och 66,7cm lång! Kurvorna såg jätte bra ut!
Sprutorna gick jätte bra, dock känndes det taskigt precis innan för han låg och log sitt största leende precis innan och hade det så bra :( Men han blev glad fort igen! Inga problem på kvällen! Dessutom har han haft sin första matfria natt!! :) Fick 220ml välling vid 18(första gången vi provade sempers mild havre) sen åt han 135ml ersättnig vid 21! Vaknade vid 2 men ville bara komma över till våran säng och somnade om påvägen dit! Men tror det har varit pågång i någon vecka nu för han har bara ätit några munnar av ersättningen innan han somnar och lagt flaskan åt sidan! Innan åt han som mest om nätterna!
Vaknade sen vid kvart i 8 och va inte dö hungrig men han fick grötfukost då iaf på 1½dl vatten!
Så jag hoppas att detta håller i sig! :) Skulle vara skönt å slippa behöva vänja honom av med att äta på natten, enklare om han valt själv! :)

Hur går det för dig EmelieR börjar det ordna sig med nätterna för eran del?

Nope.... Jag har försökt hela veckan... det går inte :( Men jag märker inte att hon blir hungrig om dagarna...

Hur sover era barn nu?

Malcom ligger på rygg eller delvis på sidan om nätterna. Däremot sparkar han sig upp mot huvudändan så han ligger med huvudet pressat mot spjälorna :grin:
Annars är han nu så snäll att han sover hela nätter. Brukar natt honom mellan halv 8, halv 9 beroende på formen o han vaknar mellan 7 - 8 på morgonen o kan då ligga o jollra en stund innan det är dags för frukost :love:

Var på BVC idag och han väger nu 5 månader gammal 7045 gr och är 66,4 cm lång. De senaste dagarna har han börjat komma på det här med att sitta o sitter nu själv stundvis (med kuddar runt om som säkerhet) så nu är det inte långt borta. Fick dessutom idag pröva på gåstolen o det var ju lajbans att kunna ta sig fram själv :idea:

Apropå välling. Minns inte om jag skrivit det men hittills (iofs bara 3 försök so far) ratas välling totalt. Och han verkar helt ha glömt att han druckit ur flaska som liten färsking. Nå väl, vad är väl fler än 2 timmars sömn i följd. Får testa vidare och hoppas att han börjar gilla det!

Här ratas oxå välling totalt och flaska går inte att dricka ur, den enda flaskan hon tar är vattenflaskan (MAM Trainingbottle) eller varför inte min sportflaska vatten ur den är ju det bästa av allt :D

Lustiga ungar! Särskilt eftersom H var en jäkel på att dricka ur flaska förr. Nu ska han knappt ta den i munnen (dubbelt lustigt då precis ALLT annat ju ska i munnen). Noll idé att jag försöker, då vrider han sig bara mot mig och tycks på alla sätt och vis säga MEN VAD HÅLLER DU PÅ MED GE HIT TISSEN FÖR SJUTTON! Går åtminstone gnuttan bättre för maken.

Ja dessa ungar ;) M är tvärt om - "Bort med tissen hit med flaskan!" :/ Så här håller amningen på att ha gjort sitt vilket känns både och. Det är ju verkligen supermysigt när det fungerar men samtidigt känner jag mig allt mer obekväm med att amma. Om det är för att han blivit så "stor" eller för att jag tycker att det är mer naturligt att han äter mat vet jag inte riktigt. Men han äter både mat och flaska och är nöjd och då är jag det också.

Vi har inte börjat med något annat än amning än men det är ju lite spridning på åldrarna i tråden.

Ebba är värdelös på att dricka vatten. Hon gjorde det jättefint från början. Nu bara slabbar hon.... Det kvittar vilken flaska jag tar eller glas så blir hon dyngsur.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
731
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 648
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
55 56 57
Svar
1 123
· Visningar
58 857
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 246
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar