Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Ja det är eg otroligt vad olika de lär sig saker....
I min mammagrupp så gick en av barnen när vi var där o hälsa på. 4mån gammal med bara stöd i fingerspetsen. Hon har dock inte lärt sig gå själv ännu 8,5mån...
Klumpen som inte rört sig alls innan jul han både kryper, går med gåvagn och ställer sig själv.
Så olika är det verkligen. Träffade barnen för första gången på ett bra tag idag...

Ebba kryper när hon sover men inte vaken??? Vaken ålar hon bara. Det ser roligt ut när hon blir arg o gråter i sömnen och bara rasar iväg o stångas med sängen.... Förstår inte varför hon gör det bara.... Stackarn.

Inspirerad av era mattrådar och många tommar burkar så har jag nu gjort ett kok kalops med morötter som jag mixat o lagt i småburkar. Tänkte att ris eller potatis har man ju ändå men det kan vara bra med neutralt kött som man gärna kryddar lite mer till vår mat.
Gjort lite broccolitärningar och fruktmos med... Så nu har jag lite de dagar vi inte äter så "snäll" mat.
Ebba börjar att äta lite igen nu. Fisk är riktigt gott har jag märkt... Perfekt för den behöver man bara mosa med gaffel som potatisen. Tänkte prova ge lite halva ärtor snart men frågan är hur det blir med skalet??? Jag tänker inte skala dom iaf ;)

Inatt *peppar peppar* har hon bara ätit utspädd ersättning och vatten mellan 20-8. Vaken massor med gånger men nöjt sig med vatten flera av dom..
Det är lite lättare att vara tuff mot henne när hon ökat stadigt i vikt och inte är under kurvan mer.
Det är lite tufft mot mammas sömn bara. Jag kan inte somna innan hon nattäter... Ska försöka lägga mig tidigt ikväll med henne kanske. Hoppas det är bra på tv:n ...

ja, det är otroligt vilken stor skillnad det är mellan barn. Storasyster gjorde inga ansatser till att krypa innan hon kunde sitta och det kunde hon inte förens hon var 8 månader. :D

Vera står ganska stadigt, men att gå (ens något steg) är lååångt bort (hoppas jag) :angel:

Milton har börjat krypa/åla lite mer ordentligt idag! :) Om han vill ha något så tar han sig dit! Men efter en stund blir han trött och vill ha hjälp sista biten!
Fick en provsmak av hur det kommer bli när han kan krypa ordentligt, för han tog sig fram till vardagsrumsbordet och började riva i allting som låg på undre planet :D
Går gör han om man håller honom i händerna, små små steg :) Men han har på tok för dålig balans för att stå själv!

Imorgon ska vi på första babysimmet! :)

Haha, och här har alla gardinlängder bytts ut mot kappor och fönsterlampor med "hängande" sladdar rensats bort. För han sätter full fart, allt som hänger ner är såå lockande.

H sätter full fart (framförallt i gåstolen, ålandet/krypandet går tack och lov fortfarande ganska långsamt och mestadels bakåt :D) mot gardiner/duschdraperier/allt som hänger ner - greppar tag - vevar allt han orkar. Kuuul! Eller bara draaar och trycker in i munnen.

Idag har vi varit på första babysim-lektionen! :) Milton älskade det och hade jätte kul! Även M´s pappa vart positivt överaskad och tyckte även han att det va jätte kul! Mysigt att göra något ihop hela lilla familjen och helt och hållet för Miltons skull! :love:

dscn1160.jpg

dscn1159.jpg

Va skönt det ser ut :)

Idag har Ebba ätit majs och paprika i småbitar- det var mums... Hon fick sin mat innan oss så hon satt med o pillade lite med småbitar när jag åt... Hundarna tyckte det var lite trist att det serverades vegetariskt på golvet men men...
Majs var ju jättebra att plockmata med. Blir till att prova ärtor med.
Hoppas Ebba gillade Bakpotatis lika mycket som jag gör ;)

Imorgon ska jag åka till HBG djursjukhus med lilla vovvan... Vi ska diskutera om det är lönt att medicinera och hur starkt det påverkar hunden... Så ni får gärna hålla en tumme...

Ser jättehärligt ut :laugh: Vi ska försöka ta oss iväg på ett tropikbad med några andra bäbisar snart, ska bli kul.

Emelie: tänkte senast idag att ärtor måste vara bra plockmat, H gillar ju dessutom ärtor! Stackars dig, vet hur jobbigt det är när det är något med djuren :(

Samtigt ska det bli skönt att ta ett beslut om det är lönt att göra vid eller ej. Då slipper man kanske ha dåligt samvete iaf...

Hmm, försökte svara dig tidigare från mobilen men det verkar ha skitit sig. Jaja, hoppas det går så bra det kan idag iallafall, så att du får besked.

*kl*
Varit på Bvc idag, 6 månader och 10 dagar. Vikt 8 640 (precis på medel) och längd 71,5 cm (en kurva över). Han har alltså på det här halvåret vuxit 2 decimeter och nästan 5 kg! Nu frågade de om min + makens längd och räknade ut att H troligtvis blir 185 cm, svårt att tänka sig..

:D

Kurvorna ser väl, efter vad jag hört, lite olika ut för flickor och pojkar? H har en kompis som är 3 veckor äldre, hon var också på Bvc denna vecka och ligger på medelvikt fastän hon väger 700 gram mindre!

Kl

Tror att bade jag och J akt pa ogoninflammation.:( J har varit lite kladdig ett par dagar och nu vaknade jag med ett vldigt rott igenkletat oga.

Inga prickar, fattar inte varfor????

Prickig vid ögoninflammation? Vad menar du???
Tråkigt ändå... Apotekets receptfria salva är suverän- fast jag vet inte om man ger det till så små barn...

Sen vill jag berätta att min hund ska ha en DUNDERkur med kortison. Hon kommer antagligen må dåligt sa dom men att det kan få bort det värsta igen iaf... Känns lite konstigt att ha sökt för ögonproblem men det är en hudsjukdom. Veterinären är iaf super :)
Vi pratade lite om cancermedicinerna med och hon trodde att det skulle vara skonsammare för hunden att gå på det men att det var väldigt dyrt... Jag frågade inte hur dyrt men tänker kolla nu när jag ska tillbaka om 14dgr.

Så mkt positivare än vi trodde iaf :)

Du är inte ensam, jag satt också och funderade på varför man skulle få prickar av ögoninflammation... Jag skyller på att många som jag brukar chatta med har engelskt tangentbord och använder a/o istället för å/ä/ö, så jag är van att korrigera ;)

Ja det är otroligt vad dom växer på kort tid igt! :) 185, jisses! Skulle vara kul om dom kunde räkna ut det åt oss också, hoppas verkligen att Milton slipper bli lika kort som mig!

Vi ska på 6månaders kontrollen imorgon 8dagar förtidigt! :) Ska bli kul och se om han växt något!

Hihi, jag funderade också över prickar och ögoninflammation. Härligt att ni fick en så bra veterinär!

Charlotte: Usch, så drygt :crazy: Jag har nog aldrig haft det själv och hoppas att H också slipper det!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
732
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
4 709
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
59 159
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 246
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar