Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Åh då ska jag springa iväg och köpa sån salva imorgon!! Så han slipper ha ont i rumpan också om nu magen strular. Men visst va han pigg och glad endå?
Hoppas på att det kanske är något som går över om några dagar då kanske!!

Ja, inotyol är den bästa salvan vi testat. Så fort det finns ene tillstymmelse till att bli röd och man har på den så försvinner det :)

Har oxå alltid gillat Inotyolsalvan, men nu senast när M blev jätteröd så hjälpte inte den så bra, så vi provade med babyoljan och då blev det helt bra på en dag typ.
Hon har haft väldigt varierande bajs nu när hon äter mera mat :)
men konsistensen är typ alltid krämig :D
Färgen varierar mycket, och antal gånger kan vara 4-5på en dag eller inget på typ 2 dagar.
inte jättemycket heller, ingen läckagerisk iaf. ;)

*kl*

Bara för att jag skrev här så verkar det ha blivit bättre :bow:
Ingen bajsblöja inatt och en halvstort lass imorse när han vakna, som förut alltså! Yey!
Fast det är med kornigt nu.
Iofs fick han blåbär till gröten igår, kanske spelar in? Men vart ju inte så mkt då det nästan (lite mer kanske) kan kallas smakis.
I brist på annat så testade jag idominsalvan igår och den verkar ha hjälpt ok inatt iaf! Får gå och köpa den andra salvan imorgon så apoteket, dom inte har öppet här idag.

Skönt att det verkar bättre! Här har det istället varit fler byten idag. Inte stora laddningar (förutom nr 1 och 2) men en bajs är en bajs är en bajs.

Envisa baciller det här!

Kl
H har förresten tagit sig upp på alla 4 några svängar idag, under ilsket grymtande!

Åh vilken duktig kille!

Idag har vi varit på babysim för andra gången o idag släppte det verkligen för M när han kom på att kan kunde sparka i vattnet! :idea: Oj va lycklig han blev då.
Här hemma går han för tillfället under namnet sit-ups-mannen. Så fort man lägger honom på rygg gör han "sit-ups" för att försöka ta sig upp i sittande. :love:

Så gör Milton också hela tiden! Nästan omöjligt att få ner honom i babysittern! Å håller man i händerna så drar han sig upp och sen ställer han sig upp med hjälp av benen och går fram till en ifall man har raka armar när han står och sen tar han stora steg så han kommer upp i knät! :love:

Modett: va duktig H är! Kommer han börja krypa vilken dag som helst säkert! :)

Nätack han kan vänta ett bra tag till med krypandet tycker jag :D

+ Bubbaz
Haha, ja H har länge skarpt ogillat att bli nedlagd och gör direkt situps med såå sur min (tänk uppochnedvänt C). Han ska sitta! Eller helst stå!

Ang detta att de drar upp sig med armarna så testade min bvcsköterska av det när han var 4 mån och tyckte att han var så stark och duktig, och sa att det brukade kollas av vid 6 mån. Men det låter ju jättesent i mina öron, H började dra upp sig vid 3 mån?! Kanske är att vid 6 så "ska" de vara stadiga och inte bara hänga som slappa sillar?

Glömde berätta att Milton setat själv i säkert en minut idag utan att säcka ihop eller vicka! Hade armarna så fint i golvet som stöd! :) det är så kul nu när det händer något nytt varje dag!

Ja visst är det häftigt vad mycket som händer! Även om jag gärna pausat tiden ibland så är det ju kul att de hela tiden lär sig nya saker :laugh:

Ja verkligen! För några månader hände det inte så mkt alls men nu kommer allting på engång ist!

Jag var på sexmånaderskontroll i veckan och T fick "bakläxa" på att lära sig rulla runt. Jag förklarade att jag tror anledningen ill att hon inte rullar är för att hon har suttit själv i lite över en månad. Hon vill lixom inte ligga längre... Läkaren antecknade att hon sitter och typ fnös till... Sen när hon skulle vägas så fick hon ju sitta på vågen och först då trodde läkaren på att hon suttit själv så länge och kunde hålla med om att st var kanske därför hon inte rullade runt... Men hon ville ändå att vi skulle träna på det. Varför måste bebisar kunna rulla runt???

Oj vad ni skriver här nu allihopa! Så fort inte jag har tid att hänga här ;) haha!

Hoppas ni alla mår bättre snart! Här är vi *peppar* fortfarande friska.
Ebba har varit lite tråkig med maten i helgen så vi får väl äta extra gott imorgon.
Jag har ju knappt sett mitt barn vaken denna helgen :( Trodde jag skulle mysa innan jobbet idag men då sov hon fmnap...

Tycker era barn är tidigt... Ebba gör nästan ingenting utan stöd. Rullar en del och ålar sig en bit på alla håll. Sitter men bara när hon känner för det- ligger hellre.
Börjar tänka att hon ska ra saker en bit fram men står kvar på samma ställe på fötterna. Hoppgungan verkar hon snart fatta vad man ska ha till. Men "hoppar" hellre när man håller henne i händerna.
Misstänker att plötsligt händer det... Tycker hon kan vänta med det till efter jul... Har mkt veckan som kommer så jag vill ha en nöjd bäbis som sitter i bilstolen snällt ;) Det lät illa :( Haha!

Så illa är det inte ;)

Nu är jag förvisso långt ifrån expert men jag ser heller inte meningen med den bakläxan :confused: Självklart kommer ju T rulla runt så småningom och när hon känner för det. Skulle gärna vilja höra någon med mer koll på saken förklara relevansen! Vad checkades mer av?

Det är ju så olika vad de fokuserar på, och inget är väl sämre än något annat :) H har varit rätt tidig grovmotoriskt sett och pratar mycket, men jämförelsevis ointresserad av finmotoriken. Är tex först häromveckan jag började lägga märke till att han flyttar föremål mellan händerna, och han fixar sällan att stoppa in tutten i mun.

Hon kollade så T kunde flytta grejer mellan händerna. Att hon följde en liten leksak med blicken, att hon drog sig upp mot sittande om man erbjöd henne det... Hmmm, tror det var allt. Frågade om hon jollrade också, vilket hon sedan visade prov på att hon gör :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
783
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 116
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 180
· Visningar
61 907
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 296
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?