Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Vidar har fått torsk och är alldeles vit om tungan så nu smörjs det för fullt med vichyvatten. Jag har dock inte blivit smittad än (har i alla fall inte ont) men penslar på ändå.
Vi har tid på bvc den 15:e men blir torsken värre hoppas jag få komma in tidigare. Som tur är verkar han inte vara speciellt besvärad, får väl se hur natten verkar arta sig.

J hade också torsk tidigare. Jag fattade/fick inte info på BVC att man kunde bli smittad själv. Har i efterhand insett att jag nog blev det, för det var i samband med mjölkstockningar. Gick dock bort med pensling efter ett par dagar.

Men usch! Krya på både dig och H!
Det märks verkligen att det är sjuktider nu, det är så många som är krassliga. Här nere verkar det gå en hel del magsjuka så jag blir nästan paranoid...

Vi hade en hemsk natt i natt. Mathilda var så ledsen när hon vaknade och två gånger fick jag ta upp henne. Jag misstänker att det kanske kan vara 26v fasen som börjar spöka för hon var nöjd när hon fick sova nära, innan har hon bara störts av det. Jag hoppas bara att den inte blir lika illa som 19v fasen.

Man hinner som glömma mellan gångerna hur drygt det är att vara sjuk! Glad att H är så pigg trots allt. Dock hade vi också en mindre rolig natt då han drog av en bajs vid 02 och sen fick för sig att det var morgon och spexade på en timma eller så.

Tuva och jag har varit däckade fem dagar pga magstrul... Men nu mår vi bättre :)

Däremot fick jag en ny upplevelse ikväll. Fröken vaknar med ett ILLSKRIK ca 20 min efter hon somnade... Och sen slutade hon inte... Misstänker magknip, då hon käkade nattvälling för första gången (på kvällen) och det blev kanske lite för mkt... Plus att hon käka en hel burk spaghetti till middag och 200 babysemp någon timme efter middagen. Hon har ätit dåligt när hon var krasslig så jag matade glatt på nu när hon ville ha igen... Snacka om att jag kände mig dum... Men efter ett bad tillsammans med pappa så lugnade hon ned sig och nu sover hon (med en kluckande mage) bredvid mig i sängen :) Pussunge!:love:

Va dumt att jag inte tackade ja till Goboken då! suck. jaja får köpa någon sån bra bok om jag hittar ist!

Usch det låter drygt, hoppas inte den kommer hit! Är ju bekvämt nu när Milton bara leverarar MAX två per dag eller en varannan dag! Helt ok mot i början då vi som värst bytte 5st i timmen! Gick åt lite blöjor då! :P

Hoppas verkligen att ni kryar på er!! Det är ju skitdryg å vara mamma och vara sjuk, inte bara att ligga på soffan och tycka synd om sig själv då inte :( *skickar en krya på kram*

Tuva och jag har varit däckade fem dagar pga magstrul... Men nu mår vi bättre :)

Däremot fick jag en ny upplevelse ikväll. Fröken vaknar med ett ILLSKRIK ca 20 min efter hon somnade... Och sen slutade hon inte... Misstänker magknip, då hon käkade nattvälling för första gången (på kvällen) och det blev kanske lite för mkt... Plus att hon käka en hel burk spaghetti till middag och 200 babysemp någon timme efter middagen. Hon har ätit dåligt när hon var krasslig så jag matade glatt på nu när hon ville ha igen... Snacka om att jag kände mig dum... Men efter ett bad tillsammans med pappa så lugnade hon ned sig och nu sover hon (med en kluckande mage) bredvid mig i sängen :) Pussunge!:love:

Men stackars lilla :( Det är nog lätt att "glömma av sig" och mata lite mer än vad magen egentligen pallar med, när de väl vill ha!

Va dumt att jag inte tackade ja till Goboken då! suck. jaja får köpa någon sån bra bok om jag hittar ist!

Usch det låter drygt, hoppas inte den kommer hit! Är ju bekvämt nu när Milton bara leverarar MAX två per dag eller en varannan dag! Helt ok mot i början då vi som värst bytte 5st i timmen! Gick åt lite blöjor då! :P

Hoppas verkligen att ni kryar på er!! Det är ju skitdryg å vara mamma och vara sjuk, inte bara att ligga på soffan och tycka synd om sig själv då inte :( *skickar en krya på kram*

Goboken is the shit ;) 2 böcker till H, en "föräldrabok" och en leksak i varje månadspaket :)

Nä det är verkligen en utmaning att vara sjuk småbarnsförälder. Och värre lär det bli! Tänk när han går eller kryper omkring och man ska hänga efter, hujedamig.

Usch ja... Min bästa väns barn är 9 mån och jätteledsen bara mamma försvinner runt hörnet... Gråt o gråt hela dagarna lallar han efter henne. Sitter hon på toa är det med en unge i vattenkranen och en som drar i pottan....
Sååå skönt att slippa både det och sjukdomar... Fast de kommer ju säkert hit med. Både trots och snuva...
Igårkväll passade min syster Ebba ch hundarna medans jag var o dukade lite till ett kalas i helgen. E sov jättegot tills hon skulle äta. Då när Syrran går värmer vatten så passar mina hundar på att para sig ( han är kastrerad) så det blev lite kaos ett tag ;)
Hundarna försöker ju slita sig loss så hon fick ju hålla där tills de var klara och stackars E låg i sängen o gnällde... hihihi... Behöver jag berätta att hanhunden nu är hemma hos mina föräldrar?

Själv laddar jag för jobb i helgen igen. Jag hade verkigen skitkul förra helgen när jag jobbade men gud va underbart o komma hem o kika i sängen... Vilken kärlek man har till sitt barn...

Behöver snart shoppa klart julklapparna med... Vet inte vad jag ska köpa till alla. Min syster+ sambo, lillasyster+kille och min lillebror och flickvän...
Jag vill inte köpa ngt som bara är för att . jag vill ju köpa saker man behöver...

Och det allra svåraste är- vad önskar vi oss??? Vi håller precis på att röja ur det rummet Ebba ska ha så man ser ju hur mycket man kör till tippen.... Behöver inte fylla på direkt igen ju...

Det är svårt att komma på! En stavmixer har jag önskat mig men gissar att du redan har en sån ;)

Vi har inte önskat något till Milton i julklapp för det är ingen som frågat! Misstänker att det kanske mest blir skräp dom är inte så ambitiösa på sambons sida. Fast från Miltons Moster kommer han säkert få något jätte fint precis som han brukar! :)
Vi ska köpa en pulka och ev ett fårskinn!

*kl*
Nu på morgonen har Milton ålat sig av sin filt alldeles själv. Ska inte våra bebisar ligga där man lägger dom fortfarande? :cool:
148225_10150137800121038_780336037_7983426_18034_n.jpg

La tillbaka honom och sen va han påväg av igen men så insåg han att han va hungrig=det vart jobbigt! :D

H har en önskelista, för att undvika en leksaksbomb så att säga ;) Han har redan fått, i tidig julklapp från listan, en åkpåse. Hans farbröder har tingat hoppgunga, morfarn pusselmatta och vi har köpt en pulka. Trappgrindar blir nog från min farmor (får pengar av henne att köpa honom något vi tycker behövs). Etc :D

H frågar M hur sjutton man tar sig framåt?! Vrida, rulla och åla baklänges är han en fena på, men just framåt..

Man skjuter på med fötterna! Å låter händerna antingen glida på nallen eller bara stå på armbågarna! :)

Å, men benskjut finns det gott om! Tror det är tajmingen som brister, eller det faktum att han är mer skillad på att skjuta sig bakåt med armarna :D

Milton har inte kommit på hur man rullar runt ett helt varv, bara från mage till rygg till sida sen är det stopp! Bakåt har han inte alls fattat hur man tar sig. Han gled så bra på magen och tog i med tårna i backen! Ska bli kul å se om han gör lika imorgon eller om han har glömt av det då :p

Hihi, H skjuter upp med armarna samtidigt som han sparkar med benen, så bara han får liiite mer styrka och kroppskontroll blir han nog snabb som en vessla! Bakåt däremot är han grym på, det är en kamp att byta på honom nu för han ska bara snurra över på mage och åla iväg bakåt. Lagom bra kombo vild unge + dålig mage + trött och förkyld mamma!

Hur har era bebisar blivit i magen när ni börjat med mat?
Modett hur är han i magen och allmänt nu när H är magsjuk?

Första veckan hände det inte så stor skillnad på nr2. Men när vi är inne på andra veckan så har han börjat bajsa på natten igen och går och små bajsar lite hela tiden. Kan gå 10min ca från förra gången så kommer det igen. Men det kommer mest vätska med ytterst lite bajs i. Är han förstoppad eller magsjuk? Ibland så kommer det bajs men aldrig sådär mkt som innan vi började med maten. Iofs äter han inte alls lika mkt ersättning nu heller. Han är inte hård eller spänd över magen!
Eller ska jag börja tro att han är allergisk mot något? Han har inga prickar eller rodnad runt munnen efter att han ätit. Eller ska jag gå tillbaka till bara ersättning och se om det blir någon skillnad eller bara gilla läget med mkt bajsblöjor och se om det stabiliserar sig? Ska till bvc den 20:e får se om jag får ringa innan!

Det går magsjuka i stan nästan varje dagis är halft igenbommat för alla är smittade, men vad jag vet så ska vi inte ha träffat någon sjuk, men dom kan ju ha smittat innan dom blev sjuka?

Förlåt för ett virrigt inlägg, hoppas någon orkar svara!

Min bebis har blivit lite hårdare i magen, så att säga. Bajsade alltid varje dag förut, nu är det oftast varannan dag - men då är det istället fastare än det var på bara mjölk. Det är också mer noga att man byter blöjan ögonabums, annars blir rumpan röd.

Men generellt brukar man väl säga att om bebis är glad och pigg så ska man inte bekymra sig om magen?

Glad och pigg är han! Men verkar lite jobbigt åt han att små bajsa lite sådär var 10e minut! + att han blir röd trotts noggran och försiktigt rengöring plus smörjning! Fast måste nog köpa ny zinksalva!
Hunden åt passande upp den dagen innan det blev såhär, och natusans + behapthen salva är inte lika bra som libros zinksalva va tyckte jag!

Avföringen har inte ändrats såå mycket sedan vi började med smakisar, mer än att färgen kan skifta lite beroende på vad han smakat och små osmälta bitar kan finnas inblandat.

Det där att det bara går en stund och sen bajsar han igen låter som magbacillen vi har här! De första laddningarna har förvisso varit rejäla men det tunnas ut efter sådär en 5-6 byten. Kännetecknande för ''vår'' bacill är att konsistensen blir lite slemmig - vilket ju å andra sidan även en förkylning kan åstadkomma.. Bara 3 bajsblöjor idag! Började ge honom en klick blåbär i kvällsgröten så inbillar mig att det kanske hjälper.

Vad gäller rumpan så var det efter 2 dagars tokbajsande på gång att bli rejält rött, maken fick köpa med sig Inotyolsalva på vägen hem och bokstavligt över natten var det bra igen :) Mirakulöst nog. Så varsam rengöring, luftning såklart och inotyol håller stjärten i trim.

Ursäkta alla ev stavfel, skriver på mobilens pyttiga tangentbord ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
783
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 127
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
62 030
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 297
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?