Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

*kl*
Igår jobbade jag lite och det kändes så konstigt att komma hem. Vad man hade saknat den lilla :)
Undrar hur det ska gå.. Idag jobbar jag ju minst 12 så det blir ju 13h utan skrabbi. o mitt i natten kommer jag hem... ;) Men det blir nog lite pussigull ändå...

Det kan jag tro! Jag hinner börja längta efter H när han sover sin långa mitt-på-dagen-lur 3 h. :laugh:

ohoo, min har sovit sen 19. hoppas hon fortsätter till iaf sju :) Nu blir det nattinatt för mig också :)

En fråga: Ni som har fått tillbaka er mens, har den varit som innan ni blev gravida, eller mer oregelbunden?

Lika regelbunden som innan men varar lite längre. Har varit bortskämd med riklig i 1 dag o sen bara trosskydd resten... Utan Pmedel... Nu får jag ha skydd i 3 dagar ungefär. Mycket trist skit... Och jag har fått lite ont i äggstockarna igen :( Det sa de ju skulle förvinna om man skaffade barn ....
De 2 positiva sakerna med att vara gravid är att underverket som ligger brevid finns och just att jag slapp alla blödningar :)

Vilken natt jag haft :) Ebba åt vid 2 när jag kom hem. Perfekt- jag hann inte ens somna MEN kl 5 Sket hon ner sig fullständigt och jag fick gå upp o sanera barn. För sambon hade ont i sina fötter...... Jaja. JAg börjar ju inte jobba förrän kl 15 idag så...
Men biland så är det lite mkt. Tur jag har fått sova lite nu på morgonen.

Den är nog ganska exakt lika som innan jag blev gravid, trotts spiralen(förutom någon dag längre då). Har inte orkar räkna dagar nu gjorde det alldeles för mkt innan jag blev gravid så det är skönt å slippa!

KL

Måste få skryta lite om min lilla skrutta!
Idag har hon lärt sig vända från mage till rygg!!!! Endast 3 månader och 1 vecka gamma! :banana:

3 gånger på raken i gymmet! det verkar inte vara långt kvar tills hon kan vända från rygg till mage heller!

nu har jag skrytigt klart :D

Så, om man har fått mens en gång, men den inte kommer tillbaka igen bör man då tro att man är gravid igen (minimal chans/risk) eller är det normalt att den är oregelbunden i början? Jag blir galen, hittar inget om detta på nätet, men jag är kanske bara dålig på att leta...

Enligt BM här är det inte ovanligt att den är oregelbunden så länge man ammar.

Men jag ammar inte... åååh, suck! måste nog köpa gravtest... Men det är så nära omöjligt det kan vara...

Nu har jag gjort gravtest och fått neg. Så då måste jag väl ringa BM och höra om det är "normalt" att jag inte fått mens igen...

Vilken duktig liten skrutta :bump:

Malcom har i natt fått sova borta för första gången. Jag o några kompisar hade 30 års fest o farmor o farfar erbjöd sig så snällt att ta lilleman så vi fick skulle få sova ut i morse. O det var inga som helst problem för lillkillen att sova borta. Han åt ordentligt, roade farfar o sov som aldrig förr!
Idag bar det av på babysim, o jag tror att M uppskattade det lika mycket som vi fast än han såg lite suspekt ut emellanåt. Det tog nog ut sin rätt att bada för han har nu sovit i nästan 4 timmar :love:

Är det bara min bebis som fullkomligt ääääälskar blåbär? Det är helt galet vad hon gillar det :)

H har inte hunnit till blåbär än, men hans lite äldre kompis L äter med välbehag!

Vad jag har förstått beror mensen till stor del på om man nattammar eller inte. Sover bebin hela nätter kommer mensen rätt fort tillbaka men om man nattammar med korta intervaller är det större trolighet att den håller sig borta.
Men om du inte ammar har jag ingen aning om varför den är oregelbunden, du får kanske prova med ett gravtest igen då det gått några fler veckor om det är så att du har testat så tidigt att ev. graviditet inte märks.

Har inte testat blåbär. Mango var ingen hit, men banangröt och potatis/palsternacka uppskattas mkt. Min lilla J har senaste dagarna sovit oroligt och velat äta nästan varje timme, men då inte så mkt. Tidigare har hon ätit en eller två gånger på natten och har då ätit mkt. Kanske beror detta på att vi nu ger henne smakisar 2 gånger på dagen? Jobbigt att bli väckt så ofta när jag har svårt att somna om. I natt tror jag att jag sov 20-30 minuter åt gången. Hoppas på en bättre natt i dag.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
785
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 128
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
62 108
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 297
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Autistisk bror
  • Textilåtervinning