Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Usch då! Vad kan det bero på?

Förhoppningsvis sover hon gott hela netten och vaknar pigg o kry imorgon :) Värre för dig... Skulle tro att du är lite orolig- precis som jag varit.
Jag hade förresten feber en natt för ett tag sen... Hoppas det är samma sak för henne. Jag var pigg igen dagen efter- fast jag TROR mitt beror på medicinen. Konstigt bara att det inte är så varje gång då ...

Ja, ja håller tummarna för att det försvinner under natten. Hon fick en Alvedon innan hon somnade och nu ligger hon här och snusar bredvid mig, myspella!

En sak jag tänkt på är att hon låter jättejättemycket när hon är vaken, typ som en gris när hon andas. Men nu när hon somnat andas hon stilla och rytmiskt, nästan ohörbart. Varför tror ni att det är så?

JAg vet inte varför men det låter inget om Ebba när hon sover heller... Ibland så kollar man verkligen till extra o lyfter på täcket....

Ingen aning varför det är så, om det inte är en nästäppa som helt enkelt släppt. Fast så förstod jag det inte på beskrivningen :) Hoppas febern ger sig snart!

*kl*
Apropå vikter så vägde jag H idag när vi var på Öf. 7620 gr. Ingen anin om längden, han var ju 66.5 för typ.. 3-4 veckor sedan!

Jo, jag menade att hon låter mkt nu för hon är lite täppt eller nåt, men när hon sover hörs det inte alls... Känns tryggt att ha henne brevid i sängen iaf :)

Eftersom jag inte kan sova bjukkar jag på några bilder från dopet :)

img_3677_119178074.jpg

Familjen

img_3680_119177978.jpg

Tuva-bus

tuvarider_119179324.jpg

Och en bild när hon sitter på Cosmonauten <3

Hihi, tidig ryttardebut! Täppor kan ju komma och gå lite som de känner för, så det är nog inget att vara orolig för (fast det hade säkert jag också varit, nervös som jag är!).

Minns inte riktigt menar en sån här va:
(bild lånad från google)
mini_bull_terrier.jpg

Kia ser ut såhär!
version-dee642032d26a179fefd902de0ef39f8

Finns ju flera olika bullterrier kan lägga upp bilder imorgon. Men nu MÅSTE jag hoppa in i duschen och en sova! Imorgon kommer våran egna lilla mammagrupp hem hit kl 10! :)

God Natt alla!

Underbara bilder- jag hade inte alls föreställt mig dig så :) VA söt o glad du verkar vara :)
Jag ska nog inte visa bilden när hon sitter på hästen för min sambo... Då vill han nog "rida in" min åring i helgen ;)
Ebba älskar att gunga- tror ni att en gunghäst med "stol" funkar redan när de kan sitta?

Gonatt :) Nu vet jag hur hunden ser ut- min kompis har en likadan, det var därför jag kände igen namnet :)

Haha, hur hade du föreställt mig? Ful å sur? ;)

Tuva fick en gungelefant på sitt dop, den kan hon gunga på om jag håller i henne. Men hittills verkar det vara absolut roligast att pyssla med de extremt prassliga öronen :)

Haha! Näää- men längre och mer snobbig ;) Haha!!!
Hur är det med illa Tuva idag? Mår hon bättre?
Har ni sovit gott?

Haha! Nä jag hoppas jag inte är snobbig, men det låter kanske så ibland...

Tuvs sover på. Hon sov ok i natt, lite oroligt, men ok. Vaknade dock tidigare än vanligt och har käkat två gånger redan. Ska få en slurk nu också och sen ska vi till vårdcentralen eftersom vårdguiden tyckte vi skulle dit. Hon har, när jag tänkte efter, haft lite hosta och varit snuvig i nästan en vecka. Men hon har varit så pigg å gla, så jag tänkte inte på det ordentligt förrän nu när hon hade så hög feber. Så vi får se vad farbror doktorn säger.

Lycka Till idag då :)
Snobbig behöver inte vara på fel sätt :) Jag har liksom inte sett dig överlägsen.... hmmmm. undra hur man nu ska förklara ;)

Det är lugnt :)

Nu sitter vi på vc. Tuva har fått göra en snabbsänka, så vi väntar på resultatet nu... Samtidigt som hon går på toa verkar det som... Så nu luktar det bajs i hela väntrummet....

Hihi! Ebba la av sig en omgång när vi var o shoppade igår. Jag hoppas de förstod att det inte var jag som gick o fes ;)
Hoppas resultatet är bra nu då :)

Inget fel på henne förutom febern... Så hoppas den går ned nu :)

Nu tänker jag nog spela lite Sims, passa på när bebis är mer sömnbenägen än vanligt :) hundra år sen jag spela sist känns det som :)

Hehe! Själv slår jag ihjäl tid på Frontierville ;) Varför jag nu inte passar på att göra ngt vettigt ....

Å vi har för första gången tagit oss iväg till ÖF "på riktigt". Vi har ju föräldragruppsträffarna där, och jag var där när de hade tagit dit fotograf, men nu var vi där och fikade och umgicks med andra barn och föräldrar. KUL! Har tänkt fara såå många gånger men det har bara inte blivit av.

Vi har våra föräldraträffar där när vi inte träffas på BVC. Perfekt. Ingen behöver städa igordning och fixa fika till alla. Visst- de hade gärna kommit hit nån gång med men det är ju en bit ut o alla har nog inte bil hemma på dagarna...

Idag har det snöat här hela dagen. Får sopa bilen o så innan vi åker o äter hos m&p. Nästan lite jobbigt... Bara för lite mat.
Men jag tycker att jag behöver lite socialt ibland så ;) haha

Jasså har ni snöväder igen? Här har det varit bättre väder än på länge, mellan 5-10 minus och sol :laugh:

Klart man behöver få det sociala behovet tillfredsställt, och det lät inte dumt att få mat dessutom!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 133
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
62 126
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 298
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar