Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Oj va ni skrev nu då...

Jag ger majskrokar som tidsfördriv jag med. Bra att hon har något att pyssla med medans man fikar eller så. Dessutom är det säkert lite bra för barnet lär ju sig att äta själv. Det gör de ju säkert ändå...
Babysim har jag valt bort. Tyvärr- för jag hade eg velat att mitt barn gick på det. Men jag vill INTE plaska i bassäng med alla mina märken efter medicin på kroppen. Jag ser ju misshandlad ut. Fläskig är jag med men det kanske hade blivit mer motiverat att få bort om jag gick på babysim :)

Fy va kallt ni verkar ha det Aneka. Här är det nog bara nån minusgrad och halv storm. Bilen har inte så mkt snö på sig men jag orkade ändå inte asa iväg. Kanske om det hade varit en längre stund.

Fast nu vet jag inte vad jag ska göra idag... Vågar mig nog inte på att bygga in skåpet jag köpte igår på egen hand. Det ska dessutom delas på ett ställe så det blir ju lite pill då...

Vi har också valt bort babysim. Vi har en liten trevlig badplats några hundra meter från där vi bor, så vi tänkte väl att vi hinner bada tillräckligt nästa sommar. Ser fram emot det! Är inte så jätteförtjust i att bada i bassäng själv, så det påverkar väl viljan lite också. :angel:

Fläsket tror jag inte man behöver bekymra sig om, däremot - de flesta vuxna på babysim är väl mammor, och då är man ju i samma snygga skick (mer eller mindre) allihop. Alla har väl nåt, är det inte fläsk så är det ärr eller bristningar. ;)

Vi börjar babysimmet efter nyår. Vi kommer att gå på Söndagar så att min man också kan vara med.
Vi gick med Alice när hon var liten och det var kul. Utom det läskiga pappan som utsåg oss till sina vänner och ville träffas att luncha tillsammans :eek: :D

FAst det är ju varken bristningar eller fläsket det berodde på.. Innan när de andra började hade jag utslag som såg ördjävliga ut. STORA, RÖDA, KLIANDES och jag hade antagligen inte mått så bra av kloret på dom... Nu denna är det blåmärken på mage, ben och rumprygg... Svårt att dölja med :(
Kommer antagligen inte ens visa mig i korta shorts el bikini till sommaren heller...
Men men- får jag bara vara frisk så får det vara värt det.

Sambon hade ju kunnat gå på söndagar men jag har prioriterat bort det då jag tycker vi behöver göra annat på helgerna. Fy på mig...

Men jag tror att det är jättenyttigt för barnen.

Vet lite hur det känns, jag har ju ärr över hela kroppen - har jag kläder på mig tänker man inte på det, ett litet ärr på underarmen kan ju vem som helst ha. Men är jag klädd i bikini ser man ju att jag har rätt stora ärr över precis hela kroppen utom halsen och ansiktet, det är ju inte så fint ut precis. Lägg sen på att jag fortfarande har rätt mycket eksem och uppkliade sår lite varstans, det ser ju lite märkligt ut. Men jag tänker att jaja, alla har nåt. Och oftast är man ju själv mer medveten om det än andra.

Jo visst är det så... Jag pallar ju inte bry mig om hur andra ser ut direkt...
Men hur som helst så är de andra nästan klara med omg 1 nu så isf ligger jag ju ganska långt efter. Jag får ta reda på hur man gör till sommaren. Då kan jag öva i syrrans pool...

Jag ska alldeles strax ge mig i väg på första babysimmet. Har verkligen ingen lust att bada i dag när det är snorkallt ute.:angel: Hoppas på att J gillar det, hon älskar att bada i sin badbalja varje kväll i alla fall.

Hugger sista:

Ang. Babysim! Jag vill jätte gärna gå på babysim men det är så svårt att få plats där jag vill gå! Finns inget i stan och där jag vill gå ligger 3mil bort tror jag det är men får jag inte plats där lär jag åka till borlänge eller falun och då blir det 5mil enkel resa och inte på det stället jag vill vara!
Förhoppningsvis kanske vi kan få en plats i gruppen efter nyår för jag tror Milton skulle älska det!
Jag gillar igt inte bassänger(efter mitt dyk cert. och simmat runt och sett allt snusk i vattnet) men min son ska inte behöva bli så klumpig som jag är i vatten så han ska minsann få bada!

I går var vi på vårt första babysim och Julia älskade det. Hon var helt vild och plaskade med händer och fötter så hon blev helt blött i huvudet, och bara skrattade hela tiden. Hade tur att hon sov ordentligt innan för annars brukar hon vara trött vid 17,30, men nu va hon i toppform. Ser fram emot nästa tillfälle på måndag.

Några bilder från i går på dagen.

Fy va kallt ni verkar ha det Aneka. Här är det nog bara nån minusgrad och halv storm. Bilen har inte så mkt snö på sig men jag orkade ändå inte asa iväg. Kanske om det hade varit en längre stund.

Ja det är nästan äckligt kallt nu innan man har hunnit vänja sig! Hunden vill ut och leka men när hon väl kommer ut ska hon in innan hon ens har hunnit pinka vilket leder till att hon sitter inne å suckar och pratar å säger att hon vill ut hela tiden. Har för litet för att leka av henne inne. Tur jag köpte ett täcke åt henne förra vintern iaf när det va så kallt eftersom det tydligen ska bli lika kallt iår! Burr!!

VAd är det för hund du har eg?
Jag har ju 2 russlar. Den ena tar gärna på sig ett täcke när det är kallt men den andre är sjukt mkt varmare av sig... Han är min sängkamin. Jag ligger o svettas i sängen... Kommer ju inte ha koll på om det blir kallt i rummet- E ska ju inte behöva frysa ;)
Får nog sätta en termometer där ;)

Mina hundar fryser också, under tidernas kallast (måste det väl vara?!) november och hoppar runt trebenta. Har en rottis och en dobermann. Den senarenämnda brukar få ha täcke ibland om det är nog kallt eftersom han inte får råttans vinterpäls. Å andra sidan springer han runt som ett jehu om han får vara lös och håller då värmen mkt bättre än rottisen som strosar och sniffar sig fram!

H ccccccccccccccccccccccccccö-9-skriver:
jjn
ttffffffffffrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

En riktigt liten fryslort! När det är runt -20 dröjer det inte länge innan hon hoppar på 3ben för att hon fryser så mkt! Hon gillar inte heller regn, då drar hon sig mot huskanten så hon får gå under tak och ska även då in fortast möjligt! :p Fast kastar man en boll så brukar hon glömma av sina bekymmer! Hon är en Engelsk Staffordshire bullterrier! Så hon har lite energi hon måste göra av med för att bli lugn!

Haha! Vilka mesar ni har ;) Å andra sidan vet jag inte om mina varit ute i 20minus... Vi har aldrig så kallt o isf när vi gottar oss i sängen ;)
Denna årstiden gör de bara två saker. Busar i snön och sover framför brasan typ ;)
Dom ÄLSKAR att jag är mammaledig o kan elda hela dagarna :)
Är den sortens bukllterrier samma som den som var på äntligen hemma??? JAg vet inte skillnaden ;)

KL

Jag läser, men är så dålig på att skriva. Tiden går för fort!!!

Nå väl. Idag fyller Johan 3 månader och vi har "firat" det med ett BVC-besök och vaccination. Idag väger han 7210 g! Han har ökat ca 1,2 kg på en månad. Blev lite pipig när nålarna stacks, men tyst och nöjd i mammas famn efteråt.

VA skönt :) Hoppas han mår bra nu också :)
Lite roligt att han väger lika mycket som Ebba gjorde när hon var 5 månader- ändå tycker jag att hon är stor...
Min lillebrors barn är lika stor som din men det syns ändå jätteskillnad. Man undrar var de väger någonstans ;)

Kl

Min skrutta har fått 39 graders feber nu på kvällen. Hönsmamman i mig är verkligen superduperorolig... Hon har sovit hela em så vi får väl se om det blir en sömnlös natt...

Stackars liten. Hoppas att ni får sova bort febern inatt.

Jag vet hur hon känner sig, då jag låg i feberfrossa halva natten...
Jag har fått inflammation i ett bröst och feber utav det. Det börjar bli bättre då jag äter ipren på inrådan av amningsmotagningen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 133
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
62 126
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 298
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar